Miks mun rintamaito on vihreää??

  • Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti
:O
Sellaista mintunvihreää?? En kyllä käsitä miten voi olla mahdollista. Lopettelen imetystä ja pumppaan vähän rintoja ettei tuu tulehdusta. Onkohan ihan normaalia, mies ja äitinikin ihmetteli..
 
vieras
Tuleeko sitä koko ajan, vai vaan välillä? Ainakin jos tulee vaan välillä, ei oo mitään hätää. Maitotiehyisiin voi joskus tulla ihan huomaamattomia tukoksia: sinne jumittuu maitoa, joka voi poistua sieltä vaikkapa vasta useamman kymmenen vuoden päästäkin. Ja voit kuvitella, minkä väristä niin kauan siellä mojunut maito on... Mulla on toisesta rinnasta poistettu pari tuollaista tukosta neulalla, ja se ruiskuissa ollut maito oli jotakin aivan käsittämättömän näköistä =O
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Voisko olla vähän tiehyet tukossa vaikka pumppaatkin?
kyllä luultavasti on, toivottavasti ei tuu tulehdusta. Miten kauan täytyy pumpata noin yleensä ottaen jos lopettaa imetyksen. Lopetan siis yö ja aamun, muksu saa jo tavallista maitoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Voisko olla vähän tiehyet tukossa vaikka pumppaatkin?
kyllä luultavasti on, toivottavasti ei tuu tulehdusta. Miten kauan täytyy pumpata noin yleensä ottaen jos lopettaa imetyksen. Lopetan siis yö ja aamun, muksu saa jo tavallista maitoa.
Mä en ole pumpannut koskaan. Oon vaan käsin puristellut enimmät pois, aluksi tosi monta kertaa päivässä. Pumppaaminen vaan kiihdyttää sitä maidon tuloa.
 
_
googlettamalla en ainkaa löytäny tuost vihreest maidost
..mä en imetystä lopettaessani pumpannut olenkaan ..hoidin imetyksen lopettamisen silleen askel askeleelta, 6kuisena jäin yösyönti ,10kuisena päiväsyönti, 11kuisena nukkumaanmeno tissi, ja ku poika täytti vuoden ni jäi aamurintakin pois ..ja rinnat pysy hyvin perässä :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuleeko sitä koko ajan, vai vaan välillä? Ainakin jos tulee vaan välillä, ei oo mitään hätää. Maitotiehyisiin voi joskus tulla ihan huomaamattomia tukoksia: sinne jumittuu maitoa, joka voi poistua sieltä vaikkapa vasta useamman kymmenen vuoden päästäkin. Ja voit kuvitella, minkä väristä niin kauan siellä mojunut maito on... Mulla on toisesta rinnasta poistettu pari tuollaista tukosta neulalla, ja se ruiskuissa ollut maito oli jotakin aivan käsittämättömän näköistä =O
no pumppasin vasta tänään päivällä tokan kerran ja huomasin että minkä väristä tuli, eli joko eilen ei ollut vihreetä tai en vaan huomannut kun olin pimeessä. Tää on mun eka lapsi joten aikaisemmin en ole imettänyt. Voihan olla että ne on jotain vanhaa maitoa joka tulee vasta nyt vuoden jälkeen ulos.
 
vieras
Minä imetin vielä raskausaikanakin ja ollessani rv17 raskaana ja taapero jota imetin oli 2v4kk ikäinen niin huomasin, että maito on taas ihan keltaista. sellaista kuin ihan vastasyntyneen kanssa tuleva maito on. Huomasin sen ihan sattumalta... en osaa sanoa oliko sitä tullut koko ajan siinä raskausaikana vai muuttuiko se siinä kohtaa vasta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Voisko olla vähän tiehyet tukossa vaikka pumppaatkin?
kyllä luultavasti on, toivottavasti ei tuu tulehdusta. Miten kauan täytyy pumpata noin yleensä ottaen jos lopettaa imetyksen. Lopetan siis yö ja aamun, muksu saa jo tavallista maitoa.
Mä en ole pumpannut koskaan. Oon vaan käsin puristellut enimmät pois, aluksi tosi monta kertaa päivässä. Pumppaaminen vaan kiihdyttää sitä maidon tuloa.
tai siis pumpaan käsillä vaan enimmät, se on helpointa.
 
kolmen äiti82
En osaa sano aettä mistä voi johtua että maito on vihreää mutta kun minä lopetin meidän keskimmäisen lapsen imetyksen(1v8kk)ja silloin pumppailin joitakin kertoja niin se maito oli juuri tuollaista vihertävää..Nyt viimeisen parin viikon aikana kuopus(1v9kk)on syönyt rintaa enää aamuisin ja välillä oli jo yksi päivä välissä ja mietin että miten pian uskallan lopettaa ihan kokonaan ilman että maito pakkautuu..Pumpata en voi kun pumppu on rikki..Joo ja pohdin myös sellaista että kun tässä ihan kohta puolin oli starkoitus lopettaa tuo imettäminen niin rintoihin kuitenkin jää maitoa niin minne se sit häviää kun en enää joku aamu anan rintaa poitsulle?On tämäkin kysymys,kolmatta lasta imetän mutta kun ei vaan muista miten se esikoisen ja keskimmäisen kohdalla meni..
 
Äiti -08 ja -12
Edellisestä viestistä kulunut jo reilu 4 vuotta, mutta täytyi laittaa vielä jatkoa kun huomasin itselläni vihertävää maitoa... Llöysin terveysnetin sivuilta, että maidon väri voi muuttua vaalean vihreäksi jos äiti syö paljon vihreitä kasviksia. Tämä ei ole vaaraksi lapselle :)
 

Yhteistyössä