Miks mun maha kasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Ei ainakaan syömisestä pitäisi kasvaa kun vrk. kalorit näyttäis jäävän n. 1200 kaloriin...

Sillähän mun pitäisi laihtua koko ajan?

Jalat on kyllä ihan tikut et niistä ei tarvitsisi lähteä enää tippaakaan pois :/

Maha vaan on tollanen pallo ja tuntuis kasvaneen entisestään, tuntuukin suht. kovalta :o

Raskaana mun ei pitäisi olla, just alle viikko sitten oli kuukautiset. Eikä kovin montaa kuukautta ole siitä kun viimeksi tein raskaustestin..

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Juotko tarpeeksi vettä?
Liikutko miten?
Syötkö miten paljon hiilareita?

Juon vettä pari litraa päivässä, joskus enenmänkin.
En liiku juuri yhtään, en pysty :(
Syön hiilareita rajoitetusti ja pyrin syömään melkein aina täysjyväviljaa. Makeutuksena käytän hunajaa tai intiaanisokeria joskus. (no välillä tulee kaupasta ihan normi suklaata ja muuta nannaa ;) mutta vähemmän kuitenkin )

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
syöt ainakin liian vähän ellet ole vuodepotilas. aineenvaihdunta on varmaan hidastunut liikaa.

Yllätyin itseasiassa kun aloin noita kaloreita laskemaan.
Ruokaa ei kertakaikkiaan tee enenpää mieli.
Olen kyllä melkein vuodepotilas :/
Päivän liikkuminen siis on hyvin hyvin vähäistä.

Jostain lueskelin että päiväkulutus olisi 1500-1900 kaloria ilman että siihen on laskettu liikuntaa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Lääkäriin, mars!

:/ Se lääkäri varmaan naurais mut pihalle.

No jos vatsa kasvaa ja tuntuu kovalta vaikka et ole raskaana etkä esim. liho muuten, niin aika dorka lääkäri saa olla jos nauraa.

No mutta mistä se voisi johtua?
Tietäis edes mitä sanoa siellä jos samantien tuupataan ovesta pihalle jonkun yhdentekevän lääkereseptin kanssa.

Ja millä todistaa että toi maha on kasvanu eikä ole mun mielikuvitusta.

Millä sä sitä kasvamista olet mitannut? Peilistä katsoen? Mittanauhalla?

Joku allergia mulle nyt tulis mieleen. Turvottaahan se jos syö jotain epäsopivaa.

Tai sitten olet raskaana tai siellä on kasvain tai tyrä.

Mulla litistyi masu ihan viikonlopun aikana kun lopetin hiilarit kokonaan.Aina vähän turvotusta ja aina iltaa kohden varsinkin.
Samaa sanoneet muutkin karppaajat, masun turvotus kadonnutta.Ihanaa!

- Syöt liikaa hiilareita (laske niiden määrä!)
- Suolisto-ongelmia (esim. ärtynyt paksusuoli, onko muita oireita?)
- Kilpirauhasen vajaatoiminta (oireena lihominen, erityisesti keskivartaloon)
- Huonot vatsalihakset (vatsa pömpöttää varsinkin syönnin jälkeen, kun lihakset ei jaksa pitää vatsaa ylhäällä)
- Kasvain tms. vatsassa tai kohdussa

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Millä sä sitä kasvamista olet mitannut? Peilistä katsoen? Mittanauhalla?

Joku allergia mulle nyt tulis mieleen. Turvottaahan se jos syö jotain epäsopivaa.

Tai sitten olet raskaana tai siellä on kasvain tai tyrä.

Peilistä ja ihan kun on selällään sängyssä niin tuo maha pömpöttää kun aiemmin on voinu kuvitella että se on melkein littana kun makaa selällään :)
Niin ja housunvyötäröstä. Pitäisi varmaan kyllä mitata. :/

Allergiaa voisi kyllä olla, mutta se pitäisi varmaan olla jotain mitä saan suht. säännöllisesti kun tuo maha ei välillä laske.

Jos olisin raskaana niin ainakin olisi ollut helppo raskaus :p väsymystä lukuunottamatta ei muita yleisiä raskausoireita ole ollut. kuukautiset tulee ajallaan ja tosiaan muistelin että joulun aikoihin olisin tehnyt raskaustestin, eli eihän tuon mahan vielä pitäisi kasvaa jos raskaus sen jälkeen olisi alkanut?
Sinänsä se ei olisi ollenkaan paha asia jos raskaana olisin. Sitä olen toivonut. Ehkä olen valeraskaana? :o

Tuntuisiko kasvain jonkinlaisena möykkynä? möykkyjä ei mahassa ole kun sitä jo aikaisemmin vainoharhaisena tunnustelin. Tai ehkä se voisi kerätä nestettä tonne mahaan? Sellaiselta se voisi tuntua.. niinkuin tuolla mahan sisällä olisi ilmapallo.

Tyrä? hmnnn... ei mitään tietoa miten se ilmenisi. voisiko olla?

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Mulla litistyi masu ihan viikonlopun aikana kun lopetin hiilarit kokonaan.Aina vähän turvotusta ja aina iltaa kohden varsinkin.
Samaa sanoneet muutkin karppaajat, masun turvotus kadonnutta.Ihanaa!

Tätä kyllä voisi kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös miehillä ole kaljamaha? Liikunnan puutetta, 2 viikossa lähtee :) Voi olla muutakin mutta tuo yleinen.

Joo.. minä olen nainen enkä juo kaljaa (en mitään muutakaan alkoholia )
Et tiedä kuinka mielelläni liikkuisin! Jos pystyisin liikkumaan niin lupaisin vaikka treenata itseni maratooni kuntoon seuraavaksi kesäksi ja vaikka juosta puolimaratoonin jo tänä kesänä. Mutta kun kaikkea ei saa mitä haluaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
- Syöt liikaa hiilareita (laske niiden määrä!)
- Suolisto-ongelmia (esim. ärtynyt paksusuoli, onko muita oireita?)
- Kilpirauhasen vajaatoiminta (oireena lihominen, erityisesti keskivartaloon)
- Huonot vatsalihakset (vatsa pömpöttää varsinkin syönnin jälkeen, kun lihakset ei jaksa pitää vatsaa ylhäällä)
- Kasvain tms. vatsassa tai kohdussa

- Olen katsonut että hiilarit jäävät n. 100g. vrk. joskus enenmän ja joskus vähemmän. (kiloklubin laskuri laskee )
- Ei nyt isompia suolisto-ongelmia, mutta jotain ja kyllä tuo maha itseasiassa tällä hetkellä "kipristelee"... ja pitänee googlata vähän..

- kilpirauhasen vajaatoiminta voisi hyvinkin olla. :flower:
Olen miettinyt sen mahdollisuutta tuon väsymyksen takia. En tiennyt että silloin lihoo nimenomaan keskivartalosta.

- Vatsalihakset ovat todella huonot. Nyt ei vaan oikein pysty tekemään mitään niiden hyväksi.

- Kasvain vaihtoehto pelottaa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Kannattasko se raskaustesti kuitenkin tehdä ihan varuilta. Onhan näitä tapauksia ollut, että kuukautiset on tullut normaalisti raskaudesta huolimatta.

Joo. Pitää käydä ostamassa testi. Kyllä se pitää testata kuitenkin ennen lääkäriin menoa.
En kyllä usko et raskaana olisin se on aika epätodennäköinen vaihtoehto monenkin jutun takia. Todennäköisempää taitaa olla että olisin valeraskaana.. :/

Tosin... olen kyllä lukenut täältä sen hauskan jutun jonka mukaan jos on vaan nainen niin on mahdollista olla raskaana. =)
Olen sen lisäksi vielä ollut alasti miehen kanssa sängyssäkin.. =)

Yhteistyössä