Miks mua ei ymmärretä, jos en halua ryypätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-pakko-jos-ei-haluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei-pakko-jos-ei-haluu

Vieras
En mä mikään absolutisti ole, mutta harvemmin ryyppään. Työkavereiden kanssa kun iltaa istutaan, niin miks pitäis ryypätä jos ei halua? Voin mä oluen ottaa tai kaks, mut usein oon autolla, koska muuten en välttämättä pääse kotiin.
Mä olen 34v ja oon aikanani ehtiny juoda, aika paljonkin. Nykyään parin-kolmen oluenkin jälkeen on jo parin päivän krapula.

Siksi, että ne muut kokee olonsa epämukavaksi, kun joukossa on yksi, joka ei juo humalaan asti. Heidän oma alkoholinkäyttönsä on silloin "suurennuslasin alla" ja he kenties joutuisivat myöntämään itselleen, että tulee otettua liikaa.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Istutte ilmeisesti useamminkin iltaa työkavereiden kanssa. Ehkäpä se selittää asian -jos harrastavat paljon kosteita illanviettoja, niin taidat tosiaan olla poikkeava porukasta.

Samaa olen itsekin joskus ihmetellyt, yleensä kun lasillinen tai pari riittää mulle, niin joitakuita se tuntuu häiritsevän ongelmaksi asti. Ja sit jos joku ei juo, niin sit täytyy olla hirmuiset perustelut: aikainen töihinmeno, raskaus, jne. Mun mielestä kukanenkin juokoon tai olkoon juomatta, kunhan ei tule mulle umpikännissä sönköttään jotain käsittämätöntä.

Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia :) Juon korkeintaan kerran vuodessa, aiemmin olin ihan täysin absolutisti. Mun juomattomuus ei ole koskaan häirinnyt ketään. Päinvastoin, onpahan paikalla aina yksi autoilija, joka voi heittää neljä ihmistä kaupungille.

Olen todennu saman, ei saa olla juomatta. Käyn hakemassa monesti alkoholittomia drinksuja joita juon. Kalliitahan nuo on, mutta eipähän oo kukaan hengittämässä niskaan "ai, eiks viina kelpaa" tai "mikä absolutisti susta on tullu?", jne. Harvoin tulee tästä syystä lähdettyä... edes sille kuuluisalle yhdelle.

Jeps, selitellä saa. En jaksa kuunnella sitä kyselyä, joten käyn itse tiskillä ja tilaan ginger alen jäillä (näyttää siideriltä) tai alkoholittoman mojiton tms.