miks meiän kuivausrumpu ei kuivaa kunnolla?

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
keskilämpötilassa kuivaan, avaan luukun heti ku on lopettanu, silti pyykit kosteita. ihan sama ajastanko kuivaamaan kaappikuivaksi vai erityiskuivaksi.

Ja se mikä on ihmeellistä, niin jos laittaa ohjelmaksi "hieman kostea" niin tuntuu et pyykit on jopa kuivemmat silloin kuin tuolla kaappikuivalla.

hermot menee ku koko ajan pitää laittaa lisää aikaa. ja rumpu on lg:n ja ollut meillä viime marraskuusta lähtien.

Pidän aina ikkunaa auki ettei kosteus tule kylppäriin.

Kuten Mary-Ann sanoi ja lisäksi se rumpuosa vaatii silloin tällöin pyyhkimisen miedolla pesuainevedellä. Sinne voi muodostua jokin näkymätön kalvo pesuainejäämistä ja tällöin rumpu ei nää tunnista, koska pyykki on kuivaa.

mulla edessä pyykiluukun alla luukku mis tää lauhdutin on ja sen vetää pois nii o sellanen metallinen mis välei, paljon pölyy ja kannattaa suihkuttaa paineella sinne sisälle

Kaikissa kuivausrummuissa on nukkasihdin lisäksi puhdistettava ajoittain myös sekä koneen lauhdutin että puhallin. Jos lauhdutinta ja puhallinta ei puhdisteta, kuivausaika pitenee, kuivaustulos heikkenee, sähkönkulutus kasvaa ja toimintahäiriöt yleistyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kaikissa kuivausrummuissa on nukkasihdin lisäksi puhdistettava ajoittain myös sekä koneen lauhdutin että puhallin. Jos lauhdutinta ja puhallinta ei puhdisteta, kuivausaika pitenee, kuivaustulos heikkenee, sähkönkulutus kasvaa ja toimintahäiriöt yleistyvät.

no, luule löytäneeni tuon "lauhduttimen" mut lg.llä se on eri nimellä.
mut miten helvetissä mä puhaltimen putsaan? :o ei siitäkään ole mitään mainintaa ohjeessa. ei sanallakaan.

Jos ei pyöri ni tod näk hihna poikki. Kannattaa korjata, hihna 30-50€, työ 50-100€...

Mä laittanut hihnan kahdesti, kerran itse jolloin kesti abt vuoden (jotenkin väärin obviously) ja sitten huoltomiehen kanssa, nyt pelannut useita vuosia.

Mutta nyt probleemana on ettei pyykit kuivu, pyörii vaan... Lieneekö vastus? Vai mikä ois? Ei tule ilmeisesti lämintä ilmaa.

/g

Varmaan monet kaipaisivat selkeitä neuvoja kodinkoneiden häiriötilanteisiin ja korjauksiin. Niitä tälle palstalle, kiitos! Eri merkkiset kodinkoneet ovat hämmästyttävän usein pitkälti samoista osista koottu. Joitain erilaisia tyyppiratkaisuja tosin on. Mitä vanhempi kone, sitä vähempi on valmistaja harrastanut ns. Hehkulamppuhuijaus -taktiikkaa. Hyvä esimerkki Elektroluxin 35 vuotta vanha tiskikoneemme, joka yhä vain toimii. Siis jotain on tapahtunut valmistustekniikassa tänä aikana, jotta kauppa kävisi. Yksikään tämän päivän tiskikone neljän hengen perheessä ei kestä tätä aikaa. Näin kertoi ammattimieskin, kodinkonekorjaaja. Luukun avaukseen littyvän jousen olen kaksi kertaa joutunut päästä taivuttamaan uudestaan kulumisen kautta katkeamisen seurauksena ja kerran on magneettiventtiili vaihdettu. Itse vaihdoin 15 vuotta sitten ja helppo homma. Lisäksi korien rullat vaihdoin kauan sitten. Siinä remontit ja huollot ja puhdasta tulee yhä. - Sitä vastoin kolmisen vuotta vanha pyykinkuivausrumpu Upo on jo nyt muuttanut käytöstään. Lopettaa kesken kuivaamisen vilkuttaen F1 -koodia. Eli että säiliö täynnä. Meillä ei ole koskaan mennyt vedet säiliöön. On asennettu heti alkuunsa veden poisto letkua myöten lavuaariin. On siis mennyt tähän saakka käsienpesualtaaseen, mutta nyt vaatii letkun laittamista lattiakaivoon. Siis ei jaksa pumpata vettä pois, jos pitkähkö letku roikkuu välillä alempana noustakseen loppupäässä altaan reunalle. Näin lattiakaivoon laskettuna pelittää. Epäilen itse pumpun tehon heikkenemistä ja ehkä enteilee jo loppuaan. Mutta, jos jollain on korjausvinkkiä mm. pumpun vaihto-ohjeita, kosteuden tunnistimen sijaintia tms., neuvot otan kiitollisena vastaan.
-Vielä pikku juttu. Elektroluxin kymmeniä vuosia vanha tamppari-imuri, jonka ystävämme lahjoitti meille itsellensä kuulemma liian raskaana koneena, lopetti toimintansa. Moottori oli täynnä likaa/pölyä siitä syystä, että ei oltu huolehdittu suodatinta pussitilaan. Joten pussin hajottua kerrankaan, on pölyt ajautuneet moottoriin ja kone jumissa ja kaput. Näin se käy. Kannattaa katsoa, että pohjalla oleva suodatin on paikallaan ja puhdas. Tilasin Saksasta ihan uuden moottorin, jonka satuin saamaan 30 €:lla, mutta oli kyllä Mielen koneeseen tarkoitettu ja alkuperäisen Elektroluxin moottorin kanssa identtinen. Vaihdoin sen ja siitä lähtien imuri toiminut hyvin ja matot sekä sohvatkin saa tampparilla vaivattomasti puhtaaksi. Tehtiinpä kerran testikin siitä, kuinka paljon tavallisen imurin jäljiltä saa vielä samasta matosta hetkessä tamppari-imurilla pölyä irti, uskomattoman paljon. No taitaapa tuostakin moottorin vaihdosta olla jo kymmenisen vuotta aikaa. - Ja energia on häviämätöntä! Se on fysiikan laki. Sitä voi kukin miettiä ittekseen tai ottaa selvää, mitä se tarkoittaa, kun ajattelee säästävänsä.

Yhteistyössä