Miks mä nään joka yö unta väkivaltaisesta exästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tajua

Vieras
Erosta on sentään jo yli 4 vuotta aikaa. Nyt viime aikoina mä oon alkanut näkemään unia, joissa mä oon taas uudelleen exän kanssa. Unissa ei ole väkivaltaa, exä on hurmaava ja kohtelee mua kuin oisin sen omaisuutta. Mä myönnyn, en estele, mutta silti koko ajan mietin että mä en halua tätä, tää ei ole oikein, mä en halua. Yleensä jossain vaiheessa unta ex aiheuttaa mulle jonkunlaisen pettymyksen ja pahoittaa mun mieleni, jotain lupausten pitämistä tms.

Mistä nää johtuu?Vaikka ollaan erottu, ex jatkaa edelleen kiusaamistaan, uhkailua ja pelottelua, mutta en mä nyt silti ole siitä ennen nähnyt unia. Korkeintaan satunnaisesti painajaisia joissa mä pakenen sitä henkeni edestä. Nyt unet on muuttuneet tuommoisiksi. Miksi? Mä tunnistan, että ihan alussa kun tutustuin exään, mulla oli tuommoisia tunteita. Että en ollut varma mitä haluan, mutta toinen vain jyrää päälle..

Mä olen eronnut eksästä jo yli 10 vuotta sitten ja edelleen näen joskus vastaavanlaisia unia. Tai siis semmoista että ollaan yhdessä vaikka en yhtään halua. Tuntuu ihan kamalalta ja ahdistavalta että olen taas siinä suhteessa. Vaikka toinen on ihan kilttikin. Sitten onkin IHANAA herätä aamulla oman rakkaan kainalossa ja todeta että näin painajaisia :D.

Mä oon itsekseni pähkäillyt että mieli käsittelee vanhoja traumoja unissa. Mä vaihdoin lennosta aikoinaan parisuhteeseen mieheni kanssa ja ero eksän kanssa jäi siksi käsittelemättä. Enkä toisaalta ajatellut siinä olevan mitään käsiteltävääkään, mutta ehkä kuitenkin alitajunta onkin sitten eri mieltä.

Sulla voi olla silleen sama juttu että et pysty täysin unohtamaan eksää kun se kiusaa ja uhkailee. Ja vaikka olet totaalisesti yli erostanne (ainakin toivottavasti), niin sitten tosiaan alitajunta kiusaa.

Ja mieti: olishan se ihan kauheeta palata yhteen eksän kanssa. En mä ainakaan keksi pahempaa painajaista. Joskus sitä on ilmeisesti nähtävä myös painajaisia ja nyt ne eksän muodossa :D

niin, itselläni alkoi taas unet, erosta nyt 4 vuotta ja vähän päälle..outoa, mua ällötää se niissä unissaki onneksi, mutta se esiintyy niissä varmaa siksi ku vieläki ahdistaa ne muistot..

Olet varmasti ihan oikeassa, enhän mä voi unohtaa exää kun se ei katoa mun elämästä. Mutta olen mä muutoin yli päässyt, todellakin. Mähän sen jätin, ja tein eropäätöstä pitkään. Väkivaltaisesta suhteesta ei ole helppoa lähteä. Oiskohan se sitten niin, että mä olen nyt tarpeeksi vahva käsittelemään tuon suhteen aikaisia traumoja? Ei kyllä siltä tunnu, mutta pakkohan se on joskus tapahtua.

jälkeenpäin kun aikaa on kulunut, uskaltaa jopa palata niihin tilanteisiin missä hakattiin ja muuta, niin kun niitä muistelee, nii ei voi ku ilahduttaa itseään ajatuksella: pääsinpäs siitä paskasta eroon viimeinkin. tukahdutettuja tunteita palaa unissa ehkä niin pintaan:D mutta tämä muistuttaa meitä kaikkia siitä että ei enään exää!!Yes! Olisi hulluutta palata samaan , mistä on tosiaan päässyt pois.Ja jos ex uhkailee, tallenna puhelut taikka viestit ja hae lähestymiskieltoa, muuta kauemmaksi?+ käske hankkia elämä ja älä enää vastaa sille mittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olet varmasti ihan oikeassa, enhän mä voi unohtaa exää kun se ei katoa mun elämästä. Mutta olen mä muutoin yli päässyt, todellakin. Mähän sen jätin, ja tein eropäätöstä pitkään. Väkivaltaisesta suhteesta ei ole helppoa lähteä. Oiskohan se sitten niin, että mä olen nyt tarpeeksi vahva käsittelemään tuon suhteen aikaisia traumoja? Ei kyllä siltä tunnu, mutta pakkohan se on joskus tapahtua.

Mulla sama juttu, itse jätin eksän, enkä todellakaan ole katunut missään vaiheessa. Ehkä se onkin sitten se juttu. Alitajunta on omituinen tapaus ja ehkä se pyörittää siksi unet ihan päälaelleen.

Hassua vaan miten sitä on tosiaan ihan tuskissaan seukkaamassa eksän kanssa. Se uni on jotenkin niin todentuntuinen ja ahdistus valtava siitä ettei olekaan eronnut eksästä. Mulla unessa eksän pussaaminenkin on jotain ihan kauheeta ja silti on pakko :D :D

Mutta on se vaan tosiaan ihanaa aamulla herätä ja hokata että painajainen oli kyseessä.

Yhteistyössä