"vieras"
Jopa mummoni, joka joutui äitini eli tyttärensä hautaan, oli itse mennä perässä, niin raskaasti hän sen otti. Eipä hän siitä toennut kovin hyvin, kuoli kahden vuoden päästä itse.
Ite ajattelen samoin. Silloin kun lääkärit sanoi että pitää keskeuttää raskaus että hoidot voidaan aloittaa ja minut pelastaa piti miettiä elämää, kahden ihmisen elämää. En suostunut keskeytykseen, ajattelin että lapsella on oikeus saada elää ja jos en itse enää selviä niin sitten se oli siinä. Ajatus siitä että lapselle ei olis annettu edes mahdollisuutta oli kauhea. Onnellisesti kävi lapsi on on nyt 4v ja itsekin elän vielä tällä hetkellä.Kysyin tätä asiaa ystävältäni, joka on yhdestä syövästä selvinnyt ja taistelee nyt toista vastaan. Hänen vastauksensa oli, että kyllä hän sairauden kanssa pärjää, mutta jos jompikumpi tai molemmat lapset kuolisi hän ei ehkä enää jaksaisi taistella sairautta vastaan, ei olisi enää syytä
Tämäkin on toisaalta totta. Näkyyhän se tästä ketjustakin.Tämä on tavallaan niitä tabuja. Uskallapas sanoa, että jokin muu asia on pahempi maailmassa niin olet yhteiskunnassa paaria.
Mun mielestä on kyse vaan yksilöiden eroista. Mulle lapsen menetys olisi se kauhein asia, ja jollekin toiselle se voi olla joku muu. Tähän vielä se lukion psykassa ollut dilemma: jos pitäisi valita kumman uhraa, oman lapsensa vai bussilastillisen ventovieraita, niin silmää räpäyttämättä uhraisin ne ventovieraat. Olen kauhea.Tämä on tavallaan niitä tabuja. Uskallapas sanoa, että jokin muu asia on pahempi maailmassa niin olet yhteiskunnassa paaria.
MInä ajattelen asian myös näin. Kun miettii noita pikkulasten sieppauksia ja niitä hirveyksiä, mitä lapset pedofiilien kynsissä joutuvatkin kokemaan ja sitten ehkä lopulta kuolevat tai joskus heidän kohtalonsa ei selviä koskaan - kyllä minä selviäsin helpommin, jos lapseni kuolisi äkillisesti vaikka liikenneonnettomuudessa kuin että tulisi siepatuksi ja kokisi ties mitä eikä hänestä ikinä sen jälkeen kuuluisi mitään. Silloin vain joutuisin lopun ikääni miettimään, mitä kauheaa hän on joutunut kokemaan, silloin avoimia kysymyksiä olisi yksinkertaisesti liikaa, tulisin ihan varmasti hulluksi.Mun mielestä lapsen katoaminen ois jotain niin hirveää, että se peittoaa hirveydellään lapsen kuolemankin.
Kuoleman voi sentään käsitellä ja jatkaa elämää, vaikka muistot säilyvätkin. Katoamistapauksessa elämän jatkaminen voi olla erittäin vaikeata, vaikka näennäisesti jaksaisikin toimia.
Minusta sinun olisi ihan hyvä puhua äitisi kanssa asiasta. Juuri noin kuten täälläkin asian esitit.Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;28546759:Onko täällä ketään joka olisi ollut samaan aikaan raskaana, kun toinen lapsi kuolee? Tuli vaan mieleen, että millaisia tunteita, silloin äidillä on uuteen vauvaan (jos niitä on) kun surraan kuollutta? Äitini odotti minua kun sisarukseni kuoli äkillisesti, en ole koskaan halunnut kysyä äidiltä suoraan millaista se on odottaa ja hoitaa uutta lasta samalla ja surra kuollutta. En usko että saisin täysin rehellistä vastausta äidiltäni enkä viitsi avata vanhoja haavoja.
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;28546759:Onko täällä ketään joka olisi ollut samaan aikaan raskaana, kun toinen lapsi kuolee? QUOTE]
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen eilen ja tänään asiaa miettinyt, sillä täälläpäin on äskettäin niin tapahtunut. Saattoivat hautaan alakouluikäisen lapsensa ja odottavat raskauden loppuvaiheessa uutta perheenjäsentä.Mietin miten suuria tunteita herättää.....