Miks hitossa ton koiran pitää lotkottaa tota vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärh

Vieras
koko ajan. Kai se jois vaikka saavillisen jos ei rajoittas. Ja on vielä pirtulainen niin ovela, että aina kun huomaa että mä kuuntelen kuulokkeilla musaa tms eli en kuule, niin heti juoksee lotkottamaan vesikupin tyhjäksi. Äsken otin kupin pois, ei tuossa oo mitään järkeä.

Meillä on myös sellanen vedelle perso koira, jos ei pidä varaansa niin juo vessan pöntöstä :x ja kuppi on kokoajan tyhjä. Oon aatellu, että se on ollu edellisessä elämässä kameli :heart:

Jaa mä ajattelin otsikoista muuta :D. Meillä oli uroskoira, joka lipiteli hyvin hiljaa ja sivistyneesti vetensä ja samanrotuinen narttu, joka lotkotti niin, että raikui :D.

Mä kyllä kanssa tarkistaisin lekurilla, onko jotain sairautta takana :/. Jos ei, niin sitten jollekin koirapsykologille, joka vakuuttelisi koiralle, ettei se ole kameli ja vettä ei tarvii aina juoda niin paljon kuin sitä vain on :D!

Koiran normaali veden tarve on puoli desiä painokiloa kohden, jos juo enemmän voi olla..
-märkäkohtu
-munuaisissa vikaa
-diabetes
- kilpirauhasessa vikaa
Veisin kyllä eläinlääkäriin tarkempia tutkimuksia varten!

Koira on jo aika iäkäs ja tämä veden lotkotus on ollut koko sen elämän ajan ihan samanlaista aina kun sillä on juoksu. Sen mentyä veden lipitys normalisoituu. Nappulat liotan aina ennen kuin annan sille, muuten se jois vielä enemmän. koko ikänsä ollut terve ja nyt vielä vanhoilla päivilläänkin käyttäytyy kuin pahainen kakara, elämänsä kunnossa siis :)

Ja kyllä minä sille vettä annan, mutta en sankollista kerralla vaan pienemmissä erissä.

[QUOTE="a p";28154743]Kas, joka alan asiantuntijahan se taas saapui paikalle jyrähtämään oman vankan mielipiteensä :D[/QUOTE]

Tuollaiselle kalikalle sietää vähän mainitakin.

vanhemman koiran veriarvot olisi hyvä tarkistuttaa ihan muutenkin, esim. maksan vajaatoiminta voi olla piilevänä ennenkuin on päällepäin näkyviä oireita. Näin saa mahdolliset sairaudet ajoissa "kiinni" ja pystyy esim. siirtymään hoitavaan ruokavalioon jne.

Eli verikokeille samalla kun käy normaalissa terveystarkastuksessa!

Miksi se ei saisi juoda? Ei vesi paljoa maksa.

Saa se juoda, mutta kun pitää parin tunnin välein sitten sen takia kuskata ulos pissalle niin se ei yöllä oo kovin kivaa : / Ja siis tuo juominen liittyy juoksuun, vai millä sen selittää sitten että aina kun juoksu on mennyt ohitse, se veden juominen vähenee tuntuvasti? Kissoille pitää olla vesikupit vessassa, ja oven edessä este, ettei koira mahdu siitä, koska muuten tuo murtautuu sinne ja juo nekin kupit tyhjiksi..

Ehkäpä ap:n koira käy juoksuaikana kierroksilla; on siis "himoissaan" ylivirittynyt ja juo siksi paljon.

Meillä oli leikattu uros, joka oli ylipäänsä tosi kova stressaamaan ja joi normaalistikin paljon. Narttumme juoksuaika sai koiran vielä enemmän kierroksille ja tuolloin se uros joi ihan valtavasti. Ja vastaavasti pissasikin sitten paljon. Yöllä piti päästää ulos pissalle tai muuten saattoi löytyä aamulla lammikko oven vierestä.

Yhteistyössä