Miks ei tarjota kesätöitä :( ( SH-opiskelija)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No aloittaja on siitä onnellisessa asemassa, että sh-opiskelijathan revitään käsistä töihin, vaikka opiskelut olis vasta alussa. Monella muulla alalla kesätöiden saanti ei enää onnistuiskaan.

[QUOTE="miia";23663525]kyllä musta ainaki tuntui vähintäänkin oudolta kysyä kesätöitä ku tähän mennessä niitä on aina tarjottu[/QUOTE]

eh! Riippuu missäpäin ja milloin. Minä aikoinaan sijoituin opiskelijana hyvin töihin, koska kysyin. Jos ei ollut tarjota työtä, kysyin seuraavalta osastolta, sitten seuraavasta talosta, seuraavasta kaupungista jne. Pahimmillaan työmatkani olisi ollut 400 km, joten tilapäisasunto oli järjestettävä. Se onneksi löytyi suvusta.

Työn kysyminen ei ole koskaan noloa!!!

Siis oikeasti, odottaako opiskelijat nykyään että heitä pyydetään töihin? Kyllä mulle on ollut aina selvää, että itse niitä töitä pitää hakea, ei kukaan tule sua kotoa hakemaan.

[QUOTE="vieras";23663700]Siis oikeasti, odottaako opiskelijat nykyään että heitä pyydetään töihin? Kyllä mulle on ollut aina selvää, että itse niitä töitä pitää hakea, ei kukaan tule sua kotoa hakemaan.[/QUOTE]

Mäkin ajattelen niin, että jos opiskelija ei kysy töitä, niin hänellä on sitten jo varmaan jotain muuta tiedossa. Ja pistäisin etusijalle sen, joka töitä kysyy.

Jos niille kahdelle muulle on oikeasti tarjottu töitä, niin voipi olla, että ovat jo aiemmin olleet kyseisessä paikassa töissä. Mulla ainakin meni niin, että eka kerralla sh-opiskelijana hain kesätöitä ja siitä eteenpäin minulle soitettiin opiskeluaikanani kyseisestä paikasta jo aina tammikuussa, että kai tuut ens kesänäkin.

No aloittaja on siitä onnellisessa asemassa, että sh-opiskelijathan revitään käsistä töihin, vaikka opiskelut olis vasta alussa. Monella muulla alalla kesätöiden saanti ei enää onnistuiskaan.

Näin on. Minuakin on jo kysytty kahteen eri paikkaan kesätöihin vaikken edes aio kesällä tehdä kuin keikkaa silloin kun omaan aikatauluuni sopii.

Yhteistyössä