Miks ei puuvillaa saa laittaa kuivausrumpuun??

• Viestiketjun aloittaja SusannaH
  • Ensimmäinen viesti
SusannaH
mitä hittoa??!!

ostettiin rumpu kun ei tilaa telineille, niin nyt kun alkaa noita vaatteiden lappuja lukemaan niin vaikka miten monessa rumpukuivaus kielletty! häh :(

ja lastenvaatteet paljon 100% pv niin on kielletty.... meneekö ne pilalle jos kuitenin laitan? :/

AnniHelenaharmaana
Jotkut kutistuu tosi rajusti vaikka lapussa lukee että saa rumpukuivata. Sen takia en lasten vaatteita ole enää rumpuun laittanut, meni muutama vaate liian pieneksi.

Puuvillaiset vaatteet voi kutistua rumpukuivauksesta. Eli jos säännöllisesti rumpukuivaat niin kannattaa ostaa yhtä kokoa isompia kuin yleensä ostaisi lapsille. Ei jää niin äkkiä pieneksi.

Vinkkinä: Kaikki H&M lastenvaatteet näköjään kestävät rumpukuivauksen, niissä on järjestään kaikissa mitä olen ostanut sallittu rumpukuivaus.

monet tanskalaismerkit kieltää sen ihan ympäristösyistä =) eli puuvilla kyllä kestää yleensä sen kuivatuksen, osa tosin kutistuu ainakin koon verran.. ja bambuahan ei saa kuivattaa yleensä ollenkaan rummussa =)

Kuivaan itse suurimman osan vaatteista, mutta laitan AEG rummussa sen "arka pyykki" nappulan eli kuivaa vähän matalammalla lämmöllä kuin muuten.

Miksei bambua sais kuivattaa rummussa? Siitähän tulee just ihanan pehmeää jos rumpukuivaa, muuten ihan korppu?

Mä laitan kyllä melkein kaikki rumpuun, kieltomerkistä huolimatta. Ihan sellaiset vaatteet, joiden en todellakaan tahdo menevän pilalle, kuivaan narulla.

Tuo on hyvä vinkki ostaa yhtä kokoa isompaa vaatetta.

sinne vaan
Ostin itselleni bambusukat ja ne kutistuivat ihan tolkuttomasti rummussa. Ei se mitään, siirsin ne sujuvasti 10 numeroa pienemmälle lapselleni käyttöön ja nyt on lapsellakin superhyvät laatusukat.

Sain joululahjaksi kaksi paria bambusukkia, uskaltaakohan niitä nyt käyttää vai lisääntyykö lapsen sukkaparit taas kohta...

Kaiken muun kuivaan rummussa paitsi alusvaatteet, ulkoiluvaatteet ja silkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Kuivaan itse suurimman osan vaatteista, mutta laitan AEG rummussa sen "arka pyykki" nappulan eli kuivaa vähän matalammalla lämmöllä kuin muuten.

Miksei bambua sais kuivattaa rummussa? Siitähän tulee just ihanan pehmeää jos rumpukuivaa, muuten ihan korppu?
bambun kuidut nousee pystyyn rummussa, ja vaate menee pilalle.. toki voi loppukuivattaa pehmeyden takaamiseksi miedossa lämmössä, esim kolmessakympissä... ja sitten on tietysti olemassa myös rumpukuivattavaa bambuakin!

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaharmaana:
Jotkut kutistuu tosi rajusti vaikka lapussa lukee että saa rumpukuivata. Sen takia en lasten vaatteita ole enää rumpuun laittanut, meni muutama vaate liian pieneksi.
Kun olin kurssilla,vierailimme pesulassa.Pesulan pitäjä sanoi että kosteus suojaa kuitua kutistumiselta.Eli älkää kuivattako ihan kuivaksi. Lopuksi narulle tai patterille

Ostoksilla
Alkuperäinen kirjoittaja SusannaH:
mitä hittoa??!!

ostettiin rumpu kun ei tilaa telineille, niin nyt kun alkaa noita vaatteiden lappuja lukemaan niin vaikka miten monessa rumpukuivaus kielletty! häh :(

ja lastenvaatteet paljon 100% pv niin on kielletty.... meneekö ne pilalle jos kuitenin laitan? :/
Mä kuivaan kaikki rummussa. Paitsi en kylläkään villaa. Puuvilla ei ole mennyt miksikään.

Yhteistyössä