miks apteekissa pyydettiin kela korttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun siskolla on siellä takapuolella koodeja, joilla se saa tietyt lääkket 1,50 eur hinnalla mukaan ja jostain lääkeryhmästä ison alennuksen. Jos katsoivat esim sitä?

Ja mitä haittaa siitä kysymisestä on, vai miksi ihmettelet?

Rutiinilla monesti kysytään ja usein lääkkeistä saa jotain korvausta.

Tai siksi että jos sulla on käytössä joku muu lääke ja niillä yhdessä on joku yhteisvaikutus.

[QUOTE="vieras";25682520]No ihan hyvin on tullut kela-korvausta ehköisyrenkaasta kun se on määrätty iho-oireiden hoitoon. Sulla on joku fiba tapahtunut tossa.[/QUOTE]Nuvaringistä ei kyllä saa korvausta, vaikka se olisi kirjoitettu sairauden hoitoon.

[QUOTE="vieras";25682728]kelakorttia voidaan kysyä reseptilääkettä hakiessa ihan henkilöntunnistussyistä. Siis varmistivat että sinä olet oikeasti reseptin omistaja.[/QUOTE]

Kuka tahansa saa hakea toisen reseptillä toisen lääkkeet, ei mua ainakaan kukaan ole koskaan estänyt saamasta vanhempieni lääkkeitä vaikkei ne olis mukanakaan.

Kuka tahansa saa hakea toisen reseptillä toisen lääkkeet, ei mua ainakaan kukaan ole koskaan estänyt saamasta vanhempieni lääkkeitä vaikkei ne olis mukanakaan.

Onko tää muuttunut viimevuosina? Mun poikaystävä ei saanut haettua mun ehkäisypillereitä vaikka oli niin reseptit kuin mun kelakorttikin ja sanoi vielä että minä en pääse itse hakemaan. Vai onko sillä eroa onko kyse korvattavista lääkkeistä vai ei?

Ehkäisyrenkaasta ei saa korvausta millään
Diane Novasta (ja rinnakkaisista) saa korvauksen aknen hoitoon, mistään muusta e-pilleri merkistä ei korvausta saa millään tavalla
Hormonikierukasta jos se on sairauden hoitoon ja kirjoitettu tai asennetaan yksityisellä (tk resepteistä ei pitäisi saada korvausta)
Kela kortin kysyn yleensä rutiinisti ennen kuin edes katson onko lääke korvattava vai ei

[QUOTE="vieras";25682933]Onko tää muuttunut viimevuosina? Mun poikaystävä ei saanut haettua mun ehkäisypillereitä vaikka oli niin reseptit kuin mun kelakorttikin ja sanoi vielä että minä en pääse itse hakemaan. Vai onko sillä eroa onko kyse korvattavista lääkkeistä vai ei?[/QUOTE]

Mies on hakenut mun ehkäisypillerit monet kerrat...

Yhteistyössä