Mikäs voisi olla, kun kuukautiset myöhässä, mutta ei kuitenkaan raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o_O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o_O

Vieras
Normaali kierto itsellä aina sen 20-25kp.. nyt sitten mennään jo reilusti yli 32kp eikä minkäänlaista oiretta, että edes alkaisi.
Pillereitä en syö enkä käytä enää kierukkaa (viim. 2 vuoteen) sivuvaikutusten takia ja aina alkanut kuukautiset rintojen arkuudella ja alavatsakivulla.
Nyt ei mitään. Niin ja raskaustesti negatiivinen, enkä olettanutkaan olevani raskaana.
Lisäksi jokin "kuiva kausi" menossa. Yleensä vuodan valkovuotoakin niin paljon että side oltava 24/7 ja nyt oon niin kuiva kuin saharan autiomaa.. -__-

Kuulemma näin keväisin on hyvin yleistä ovuloimattomat kierrot.
Oikeasti siis nainen ovuloi vain 10 kertaa vuodessa. Mikä tekee sen, että kaksi kertaa vuodessa nainen hermoilee, että missä ne menkat viipyy.

Mulla on käynyt noin muutaman kerran. Olen 31v. Tavallaan ei ole "mitään oireita mihinkään suuntaan". Ei tunnu siltä, että menkat alkaisivat, mutta ei myöskään tunnu että olisi raskaana. Ja niitä oireita ei siis ole. Ellei ihan hakemalla lähde hakemaan nipistyksiä ym.

Kyllä ne sieltä alkaa, mulla on 28 päivän kierto ja ne myöhässä olevat menkat alkaa siinä kp34-36. Mutta se sitten vuotaa ja paljon.

No ovulaatioton kierto tietysti! Ovulaation jälkeen tulee aina menkat tietyn ajan kuluttua. Jos kierto venyy noin, ovulaatiota ei ole tapahtunut. Kohdun limakalvo paksuuntuu ja paksuuntuu ja lopulta vuotaa pois... tähän menee ihmisestä riippuen sitten eri aika. Osalla ovulaatiottomat kierrot on poikkeuksellisen lyhyitä, itselläni joskus ollut sellaisia 21 vrk kiertoja. Yleisempää kuitenkin, että ovat pitkiä.

Onneksi luin tämän, itsellä kuukautiset myöhässä 2 viikkoa ja testi nega. Koskaan ennen tätä ei ole ollut!
Tosin kuukautiset yrittivät alkaa, tuli pienenpieni tuhruvuoto ja menkkakivut. Eipä sitten kuitenkaan alkaneet..

Yhteistyössä