Mikäs systeemi tämä on? (huutonet)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huusin tuotteen ja maksoin sen samantien. Muutaman päivän päästä maksusta myyjä ilmoittaa, että tuote on matkalla minulle ja että hän laittaa palautteen kun minä olen ensin laittanut omani.

Siis WHAT? Eikös myyjän kuuluisi laittaa se palaute kun homma on minun puoleltani selvä ja minä laitan, kun saan tuotteen itselleni? Siis noin periaatteessa, jos hiuksia aletaan halkoa siis. Mutta mitä hiton kaupankäyntiä tämä on palautteen kanssa että "annan palautteen kun sinä ensin annat". Mitäs jos minä olen samalla linjalla, annan palautteen kun myyjä ensin antaa. No ei anna kukaan siis.

Niin, silloin ei anna kumpikaan palautetta jos ei kumpikaan halua sitä antaa ensimmäisenä :)

Mä oon ihan samalla linjalla, myyjänä annan palautteen heti kun olen saanut maksun ja postittanut tuotteen. Ostajana oletan myyjän toimivan samoin. Jos hän ei anna palautetta niin en minäkään anna.

Alkuperäinen kirjoittaja huutis:
Niin, silloin ei anna kumpikaan palautetta jos ei kumpikaan halua sitä antaa ensimmäisenä :)

Mä oon ihan samalla linjalla, myyjänä annan palautteen heti kun olen saanut maksun ja postittanut tuotteen. Ostajana oletan myyjän toimivan samoin. Jos hän ei anna palautetta niin en minäkään anna.

Minä en muutenkaan ymmärrä tuota koko pointtia. Itse pyrin antamaan palautteen aina heti, kun se on mahdollista. Eli myyjänä silloin, kun olen maksun saanut ja tuotteen postittanut tai ostajana siinä vaiheessa, kun saan tuotteen. En kyylää sitä, että joko myyjä/ostaja on antanut minulle palautteen. Vielä naurettavampaa erikseen viestiä asiasta. Toisilla tämä tietoisku on sitten omissa tiedoissa. En vain käsitä, että miksi he on niin yleviä että ovat oikeutettuja olemaan niitä, jotka odottaa sitä palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Tulee mieleen et sieltä tulee kostopalaute, mikäli annat negan tai neutraalin.

No aika outoa, kun kerran kaupoissa ei pitäisi olla mitään hämminkiä. Ei ainakaan omalta osaltani enkä nyt jaksa uskoa, että myyjänkään.

hmm.. hassua tosiaan, mutta taas toisaalta mitä väliä asialla on.

Itse annan myyjänä palautteen kun ostaja on maksanut huudon, ja ostajana kun tavaran olen saanut.
En odota palautetta mitä minulle annetaan, sillä ei oikeastaan ole väliä.

Mä en anna palautetta heti kun olen tuotteen lähettänyt. Pelkään nimittäin sitä, että a) tavaraa ei haeta postista, tai b) ostaja alkaa valittamaan tuotteen kunnosta tms. vaikka on ihan kuvausta vastaava. Ikinä ei tosin kumpaakaan ole käynyt, mutta mielestäni kauppa on ohi vasta, kun tavara on tarkastettu ostajankin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mä en anna palautetta heti kun olen tuotteen lähettänyt. Pelkään nimittäin sitä, että a) tavaraa ei haeta postista, tai b) ostaja alkaa valittamaan tuotteen kunnosta tms. vaikka on ihan kuvausta vastaava. Ikinä ei tosin kumpaakaan ole käynyt, mutta mielestäni kauppa on ohi vasta, kun tavara on tarkastettu ostajankin päässä.

No minusta kauppa on myyjän kohdalta osi siinä vaiheessa, kun on rahat saanut ja tuotteen lähettänyt. Myyjähän antaa ostajalle palautteen siitä miten nopeasti otti yhteyttä ja maksoi jne. Ei myyjä anna palautetta postin toiminnasta tai tuotteen kunnosta.

Minäki aina luulin, että ostaja antaa ensin palautteen. Ihan vaan siksi, kun tuntuisi hassulta kehua, että hyvin kaikki meni ja sitten posti olisikin hävittänyt koko tuoteen. Nyt vasta kun huutonetissä on enemmänkin tullut kaupattua/ostettua niin käsitän tuon systeemin. Eli toki myyjä voi sitä palautetta ensin laittaa.

Voihan ko. myyjälle olla käynyt niin, että ostajat eivät vain vaivaudu antamaan palautetta vaikka hän olisi kuinka tunnollinen myyjä. Ärsyttävää sekin. Noin hän varmistaa sen, että muistat palautejutun ja saat sitä itsekin vain jos itse annat.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Voihan ko. myyjälle olla käynyt niin, että ostajat eivät vain vaivaudu antamaan palautetta vaikka hän olisi kuinka tunnollinen myyjä. Ärsyttävää sekin. Noin hän varmistaa sen, että muistat palautejutun ja saat sitä itsekin vain jos itse annat.

Ihan yhtä hyvin se on toisinpäin. Itse olen ainakin tosi usein jäänyt ilman palautetta, vaikka olen itse sen antanut. Ei mitään eroa siinä että olenko ollut ostajan vai myyjän asemassa. Eniten ihmetelen sitä, että vieläkään niitä palautteita ei tule vaikka etusivulla on ne kohteet näkyvillä.

Yhteistyössä