Mikähän tyttöä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut tytön äiti

Vieras
Minulla on 2-v 5 kk vanha tyttö ja hän on ruvennut kovasti itkeskelemään jalkaansa ja sanoo,että hieroo.Jalan hierominen auttaa ja sitten voi mennä taas tunti niin tyttö itkee taas ja pyytää hieromaan jalkaansa.Voiko tuon ikäisellä olla jo kasvukipuja jalassa?Mielessä on käynyt jo vaikka mitä,kun välillä itkee kättänsä ja sitäkin pitää hieroa.

Mun tyttö ontui viikkokausia juuri tuossa iässä, ja valitti toista jalkaansa. Käytiin lääkärissä, röntgenissä, erikoislääkärillä jne. Mitään ei löytynyt ja se meni itsestään ohitse.
Onko ollut flunssaa viime aikoina? Meillä epäiltiin, että flunssa olisi mennyt niveliin ja siksi tyttö ontui.

Hei,
meillä alkoi kasvukivut juuri noihin aikoihin - terkkari kehotti kuitenkin lääkärillä käymään, koska oli sitä mieltä ettei ne voi noin aikaisin alkaa. Unohdettiin silloin mennä :ashamed: (kun kivut menivät hetkeksi ohi), mutta käytiin nyt jälkikäteen otattamassa ihan perusverenkuva, ja siinä taisi olla jotkut reumatekijät (? en muista tarkasti), ja kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa. Noita kipuja tulee edelleenkin aika ajoin (tyttö 51/2v), ehkä hieman enemmän iltaisin, ja juuri hierominen näyttää auttavan. Kipuja on lähinnä jaloissa, sääriluun kohdalla, joskus nilkassa, ei ole koskaan ollut kädessä. Itselläni oli lapsena kovat kasvukivut (polvissa), joiden takia käytiin ihan sairaalan tutkimuksissa, ja muistan edelleenkin miten ikävää sellainen luissa tuntuva jomotus oli :( Itse olen kuitenkin niin hermoheikko, että kävisin varmuuden vuoksi lääkärillä, mutta näin maallikkona nuo kuulostavat samoille kivuille kuin meillä oli.

Joo, meillä tutkittiin myös reuma-jotkut verikokeessa, sekä borrelioosi (kuulemma se voi aiheuttaa tuollaista, ja me liikutaan kesällä aika paljon Turun saaristossa missä on punkkeja). Mutta mitään ei sitten kuitenkaan löytynyt.

Mä en tajunnutkaan silloin kysyä noita borrelioosikokeita, oltiin nimittäin just muutettu pois Turusta, eikä tullut mieleen... no ehkä joskus jonkun toisen verikokeen yhteydessä vois senkin asian testata jos muistaa...

Yhteistyössä