Mikähän tauti voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Pojalla oli noin viikko sitten aamulla vatsa sekaisin (ripuli) ja illalla kipeytyi kurkku ja nousi kova kuume, joka meni yhdessä yössä ohi. Nyt köhää ja nuhaa.
Miehellä kipeytyi kurkku vähän ja lievää lämpöä oli parina päivänä. Ei muita oireita.
Tytöllä kipeytyi kurkku illalla. Seuraavana aamupäivänä oksensi noin kolmesti vatsan tyhjäksi ja valitti vatsakipua ja vatsaoireita. Piti kohtalaista kuumetta pari päivää ja otsasärkyä. Vain vähän nuhaa ja köhää.
Itselläni alkoi vilunväristyksillä, väsymyksellä ja yön aikaisella nenänielualueen kipeytymisellä ja tukkeentymisella. Ei varsinaista kuumetta. Nyt selvästi ärtynyt keuhkoputki, köhä ja räkätauti.

Tämä siis meillä kaikilla nyt viikon sisällä.

Meil oli sama, nyt eka terve päivä, sitä on paljon liikkeellä. Täällä on muutaman viikon ajan monet kyselleet samoista oireista, eli vähän sitä sun tätä, ja eri oireet saattaa olla samassa perheessä. Joku virus se on.

koskaan kuullu flunssasta?

Mulla alkoi nyt kanssa kurkkukivulla, se meni ohi kun alkoi nuha, päivän niistelin ja nyt puskee yskää ja menee keuhkoputkiin.. (mulla on joka kerta keuhkoputkentulehdus kun saan flunssan) joten kai se täytynee huomenna raahautua lääkäriin

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mistä sen tietää onks sikaflunssa? pitääks aina käydä lääkärillä?Voiko lapsi mennä päiväkotiin jos vanhemmilla vain tuollaiset oireet?

mistaan ette varmaan saa tietaa. Mina odotan tanaan testituloksia, mutta multa testattiin koska olen raskaana oleva astmaatikko. Voithan soittaa laakarille ja kysya mita mielta on. Luultavasti sanovat, etta pk:hn vaan. Mun tytar on pk:ssa vaikka molemmat vanhemmat kipeena kotona (saa leikkia kavereiden kanssa). mutta han onkin ollut nyt yli viikon terveena. Sai mm. kuumekouristuksia kipeena ollessaan ja yska istuu yha, mutta on siis ollut jo yli viikon kuumeeton ja muuten hyvassa kunnossa.

Yhteistyössä