mikähän tähän auttas....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jozzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jozzu

Uusi jäsen
28.12.2004
19
0
1
Mulla on tosi iso ongelma tää "nooliminen",eli hyppään jääkaapilla jatkuvasti vaikkei olis nälkäkään,varsinkin iltasin tuntuu et koko ajan suu kävis....muutenkin tuntuu et koskaan ei oo oikein nälkä et sitä syö ihan muuten vaan!oonko mä ainut?? muut puhuu esim veden juonnista et nälän tunne menee,mulla ei oo nälkä mä vaan söisin,siihen kun olis joku konsti.se et tekee jotain,käsitöitä et on "käsille töitä" (alan kuulostaa tupakoitsijalta..) niin ei tuu aateltua ruokaa koko ajan! :) kertokaa ihmees jos on muitakin tän ongelman kans,luulisin et jos tästä pääsisin eroon laihis saattas pian onnistua,tällä kertaa... :p

Joo, et todellakaan oo ainut! Mulla on kans ongelmana se et pitää koko ajan napostella jotain, varsinkin telkkaa kattoessa. Nyttenkin syön rusinoita :p Ei varmaankaan oo mitään ihanteellista laihis ruokaa mut karkkilakkolaiselle hyvä vaihtoehto!

Kasviksia paloina, vesimeloonia ja muuta kevyttä se jääkaapin etuosa täyteen niin ei tule kaivettua sieltä perältä mitään "pahaa" :D

Tohon telkkarin edessä mässyttämiseen voin suositella esim jotain rinkulamuroja... Napsii niitä yks kerrallaan niinkun sipsejä, ja ei muuten ole vähärasvaisissa popcorneissakaan paljon kaloreita!

Mulla oli heikkolenkki tuo karkki, pullat ja kaikki makea mut kumma kyllä taas auttoi mammadietin sokeripaasto (hehkutan sitä nyt joka avauksessa :p )

Mun makeanhimo oli niin paha että välillä kuulkaas itkin ja mätin karkkia kun käsi vei suuhun mutta omatunto soimas..
Nyt ei tee mieli muuta makeaa kun hedelmää ja jogurttia ja nyt on helppo pitää syöminen aisoissa!

On mullakin tuota samaa ongelmaa. :ashamed:
Ja varsinkin silloin kun mies on kotona niin... miehelle ei ole paino ollut koskaan mikään ongelma vaikka sitä on todella reilusti yli normaalin. Hän ramppaa vähän väliä jääkaapilla ja mässyttää sitä sit mun edessä et sitten on melkeestä "pakko" käydä itsekin hakemassa jotain makeaa. Ja tv:tä katsellessa tietty!
Nyt kun ei enää asuta saman katon alla, vaikka toisinaan onkin meilllä yötä niin olen saanut itsellleni ja lapsille hyvät ruokailuajat. En jaksa enää välittää mitä mieheni tekee vaan olen oman itseni herra ja katson muualle kun hänelle tulee mässäyskohtaus. :)
Tosin tunnesyönti on myös mun heikko lenkki. Ruokaa suruun iloon ja vaikka mihin, väsymykseen ym. Minäkin hankin kaappeihin vain sellaista kevyttä. Toivon et siitä olis jotain apua!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2005 klo 00:00 NeitiNasu kirjoitti:
Mä tein juuri tästä syystä iltasyömislakon. Kertakaikkiaan kaikki iltasyöminen pannaan. Ja toistaseksi se on pitänyt. Saa nähdä kuin käy... :whistle:

Mä kans yhdessä välissä huomasin että tosissaan toimii toi että ilta kuuden jälkeen ei syö mitään! (tai vaan hedelmän/ kasviksia)

Yritin vähän aikaa, mutta huomasin etten saa syötyä tarpeeks päivän aikana joten on pakko syödä illalla.... Ylensä jos mulla on vapaapäivä, syön ekan kerran vasta yhden ja neljän välillä!
Kun tekee kotitöitä ei vaan tuu nälkä..

Töissä taas kun on, niin on jo heti ekalla tauolla PAKKO syödä! Kai se johtuu siitä että ruokaa valmistetaan ja tarjoillaan siinä koko ajan eli se on näytillä...

Yhteistyössä