Mikähän patti mulla on mahassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Navan yläpuolella on ollut joku patti jo pidempään, muljunut siinä kun painelee.

Nyt se on pari päivää ollut ihan tosi arka kosketukselle.

Mikä se voisi olla?

Miksi et mene lääkäriin? Vaikka kuka täällä kertoisi mitä omasta mahassa olevasta/olleesta patistaan, ei se kerro mitään, mikä sinun pattisi on. Lääkäriin mars!

Sisuskalut tunkee pihalle, koita varovasti painaa sitä. Tuntuuko et pienenee? Mun tyrä on lihapullan kokoinen ja se menee kyl aika helposti takas sisälle. Tosin mulla on leikattu se vuosia sitten ja nyt alkanut uudestaan oireilla.

Sulla on siis lihasten välissä rako, josta suolisto yrittää tunkea pihalle, jos kyseessä tyrä

Jos on tyrä, niin se saattaa jäädä siihen ulkopuolelle ja on silloin kyllä tosi kipee, en muista et mikä sen tekee, oisko ollut tulehdus tms. Kuinka iso se on? näkyykö se kun seisot? Vai tuntuuko vain kädellä?

Mulle lääkäri sanoi tuosta lihapullan kokoisesta, et yleensä ei ees leikata sen kokoisia, mut kun se just tuolleen kipeytyi ni leikattiin (laitetaan verkko siihen lihasten väliin)

mut ehdottomasti lääkäriin, tälleen netin välityksellä ei tarkkaan voi sanoa, et onko kyse tyrästä vai jostain muusta, mut mun mielestä kuulostaa kovin samalta kuin itselläni on. Mikäpä muukaan siihen navan yläpuolelle voisi ees tulla :whistle: ei tuu äkkiseltään mieleen mitään muuta

Tai aortan aneurysma? Tikittävä aikapommi, johon kuolee yhtä koska kun se lisää pullistuu ja sitten poksahtaa. Tuskin kumminkaan, mutta kaikkia terveyteen liittyviä pulmia, etenkin kun niihin liittyy kipua, on parempi tiedustella muualta kuin täältä. Google- tai palstadiagnoosit harvaa parantavat. Parempi mennä lääkäriin.