mikähän on ku vatsaa polttelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsapipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsapipi

Vieras
rennietä oon jo ottanu ja se ei helpottanu.
eilen aamulla oli sama polttelu ja oksensin ku niin kovaa koski.
renniellä meni päivän aikana ohi mutta syömään ei oikein pystyny.
stressi maha mulla on ja muutto ois edessä lauantaina.
mutta millä tän polton saa pois???

Mä valvoin saman kivun takia viimeyön.On ollut sellaista "flunssaa" ainakin meillä lähipiirissä, et mahaan sattuu ihan kamalasti.Muilla on kestänyt 2-4pv, saa nähdä kuin kauan mulla kestää..

peloitella... mutta.... minua närästää polttaa korventaa joka päivä.. ja ennen auttoi vaniljajugurtti.. ja jossain vaiheessa söin vuoden ajan nexium lääkettä ja muita mahalääkkeitä, kunnes sain ajan tähystykseen.. ja löytyi kolme mahahaavaa.

oireet mahahaavalle minun kohdalla: huono olo, mahaa poltti närästi korvensi ym, 'rintakipu' vasemman rinnan alla.(ekg normaali). ja nyt olen menossa leikkaukseen kun maha parantunut haavoista mutta ruokatorvi on vaurioitunut LÄÄKÄRIEN määräämistä lääkkeistä.. :(
Että paremminkin vois mennä,,, toivon sulle paranemisia!

-Mette-

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Mä valvoin saman kivun takia viimeyön.On ollut sellaista "flunssaa" ainakin meillä lähipiirissä, et mahaan sattuu ihan kamalasti.Muilla on kestänyt 2-4pv, saa nähdä kuin kauan mulla kestää..

Mä valvoin myös viime yönä samanlaisen kivun vuoksi.Liekö sama tauti kyseessä

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Mä valvoin myös viime yönä samanlaisen kivun vuoksi.Liekö sama tauti kyseessä

Ihan kun olis ummetusta, vaikkei olekkaan, eikä okseta eikä ole ripulia, sattuu vaan koko maha, ihan kokoajan eikä mikään auta..
Nyt on jo vähän helpompi olo, ei satu enää niin paljon, mut sellainen inhottava tunne mahassa kokoajan.

Mulla on ollu yli kuukauden päivittäin vatsakipuja, usein yölläkin. Vatsallani minäkin aina stressannut ja huomasin kyllä, että nämä alkoi heti, kun autokoulun aloitin. Ikinä ennen ei ole ollu kuin satunnaisia pikku kipuja stressatessa ja lähinnä ilmavaivoja. Aloinpa tosin kahviaki juomaan nyt autokoulun myötä, tai siis (choco)cappuccinoa. Ei kai nyt joku joku vatsahaava kehittymässä. :whistle: Lääkäriin meinasin tällä viikolla, mutten sitte ikinä aamulla puolikuolleena muista soittaa ja sitte onki liian myöhästä eikä saa enää aikoja. Kipujen laatu vaihtelee, enimmäkseen polttelua kuitenkin. Yksi päivä ennen ruokaa tuli kolme tosi kipeä vihlasua vatsan poikki ihan kuin joku olisi veitsellä viillelly. Siinä ihan lamaantu hetkeksi aikaa, mutta sitte pakotin itseni hengittelemään rauhallisesti syvään.

Minäkin aluksi luulin näitä joksikin vatsaflunssaksi, mutta olen ehtinyt epäilemään jo kuukautiskipuja ja kipeitä vatsalihaksiakin. Mutta nyt on jo monta viikkoa tuntuneet selvästi jossain ruansulatuselimistössä eikä missään lihaksissa eikä lähelläkään kohtua...

*muoks* Lisään vielä, että turvotustakin on välissä niin että vatsanympärys kasvaa monta senttiä ja sormus hirttää sormea. Nyt just eilen laski turvotus ja taas tuntuu että sormet on niin laihat, että sormus tippuu. Paino oli muka pudonnu kilon. Juminu jo 2kk 73:ssa vaikka oon syöny niin tereellisesti ku varaa, mutta jumpat on jääny näitten kipujen takia..

Yhteistyössä