O
ov
Vieras
Tähän asti lapsi on tosi rauhallisesti nukkunut yönsä mutta eipä kyllä viime yönä. Kahteen otteeseen lähti sängystä kävelemään ja höpötti kummallakin kerralla, että missä äiti on - missä äiti on - pitää hakea äiti nukkumaan. Mies sitten käski kummallakin kerralla lapsen takaisin sänkyynsä nukkumaan ja sinne lapsi sitten menikin. Ekalla kerralla kuulin hänen sanovan, että oletko ihan sokea, äitihän nukkuu tuossa. Mene takaisin sänkyysi nukkumaan. Ja toisen kerran hän ei ollut enää kovin hyvällä tuulella, ärähti kovemmasti lapselle. Tyyliin, että nyt on nukuttava, mene sänkyysi nukkumaan, äiti lähtee aamulla töihin, nyt on oltava ihan hiljaa jne jne. Itse olin niin unenpöpperössä, etten jaksanut lapselle mitään kommenttia antaa.
Mietin, että en tiedä johtuiko nämä siitä, kun alkuyöstä lapsi oli vieressäni ja juuri melkein nukahtamaisillaan, hän kinusi, että anna käsi. Hän tykkää pitää kiinni kädestä kun hän nukahtaa. No olin itse melkein kanssa unessa ja en sitten jaksanut kääntyä lapseen päin + pitää häntä kädestä kiinni. Toisekseen kello oli jo melko paljon ja aamulla oli kuitenkin lähdettävä ajoissa töihin. Se oli toinen syy miksi halusin jatkaa omia uniani.
Mutta sitten aamuyön tunteina lapsi aloitti tuon kuljeskelun. Ja aamulla jo mietin että johtuiko se siitä, että lapsi ei nukahtanut tuttujen rutiinien parissa. Vaan joutui yksikseen nukahtamaan.
Mietin, että en tiedä johtuiko nämä siitä, kun alkuyöstä lapsi oli vieressäni ja juuri melkein nukahtamaisillaan, hän kinusi, että anna käsi. Hän tykkää pitää kiinni kädestä kun hän nukahtaa. No olin itse melkein kanssa unessa ja en sitten jaksanut kääntyä lapseen päin + pitää häntä kädestä kiinni. Toisekseen kello oli jo melko paljon ja aamulla oli kuitenkin lähdettävä ajoissa töihin. Se oli toinen syy miksi halusin jatkaa omia uniani.
Mutta sitten aamuyön tunteina lapsi aloitti tuon kuljeskelun. Ja aamulla jo mietin että johtuiko se siitä, että lapsi ei nukahtanut tuttujen rutiinien parissa. Vaan joutui yksikseen nukahtamaan.