Mikähän mussa on vikana? (naapureista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa

Vieras
Ollaan muutettu vasta rakennettuun taloon (niin kuin kaikki muutkin tällä tiellä).. Aina lasten leikkiessä yhdessä naiset alkavat kerääntyä sen talon pihaan, jossa lapset ovat leikkimässä. Meininki on kuin jossain yleisessä puistossa. Minua tämä ahdistaa ja yritän olla solmimatta naisten kanssa minkäänlaista ystävyys suhdetta, vaan annan "naapureiden olla naapureita". Olen alkanut kieltää lapsia tulemasta leikkimään meidän pihaan. Silloin vaan saavat tulla, jos leikkivät meidän lasten kanssa. Minua alkoi ärsyttää, kun tien akat pyrähti tähän meidän terassille istuskelemaan siksi aika, kun heidän lapset leikki. Aloin sitten rajoittamaan kanssa käymisen minimiin ja nyt he varmaan ajattelevat, että siinäpä vasta sosiaalisesti rajoittunut muija:/ Heistä on mukavaa viettää JOKA PÄIVÄ yhdessä jonkun tieläisen pihassa ja päästää vieraat lapset aina pihaan, vaikka omat eivät edes kotona olisi.. Onko tuo ihan normaalia näillä uusilla rakennusalueilla vai olenko minä nyt ihan vajaa?

Tietty silloin ei pihaan tulla jos isäntäväki ei ole kotona tai ei ole itse pihalla, mutta mitä pahaa siinä on jos ap:nkin lapset saavat leikkiseuraa ja vanhemmat (mukaanlukien ap ) saavat juttuseuraa? Eikö tämä nyt ole yhteisöllisyyttä parhaimmillaan? Tälläkin palstalla itketään päivittäin miten leikkipuistoissa ei ole koskaan ketään, ja että aina joutuu vain yksin nysväämään lasten kanssa.

Sä vaan kuulut siihen ihmisjoukkoon kun minäkin että haluan olla enemmän omissa oloissani.En mäkään haluis pihaani vieraita muksuja jos omat olis poissa enkä mä ainakaan jaks joka päivä rupatella joutavia naapurinämmien kanssa.

meillä ainakin naapurit ovat tosi paljon tekemisissä keskenään, tosin rivariyhtiössä kun asutaan, niin enempi leikkipaikalla. Tuo on sitä mainostettua yhteisöllisyyttä.
Mutta on ihan oma valintasi haluatko seurustella naapurien kanssa.
Tosin, jos lapsesi ovat vielä pieniä, niin eristät myös lapsesi aika tehokkaasti alueen lapsista, jos teidän pihaan ei voi koskaan tulla tai et ole tekemisissä napurien kanssa. aika nopeasti ihan uusilla alueilla rinki kylä hajoaa, kun ihmiset tutustuvat paremmin ja alkavat olla enemmän tekemisissä niiden kanssa, joiden kanssa on yhteistä jutunaihetta.

Oisko kannattanu rakentaa se talo jonnekin vähän syrjempään jos ei naapureista välitä?! Noi uuden omakotitalo-alueet on muutenkin niin tiiviisti tehtyjä että niissä on ihan turha toivoa mitään yksityisyyttä. Sama ois asua rivarissa.

Ei niissä naapureissa mitään vikana ole. Ihan mukavia ovat. Ei vaan jaksa joka päivä. Ja kun eivät edes kysy voiko tulla, vaan tuppaantuvat tohon pihaan. Vieras on aina vieras. Ja kun niitä naisia on siinä 5-7 kaikkine lapsineen, niin alkaa käymään vähän liian villiksi meikäläisen makuun. Ja kun minä haluan pitää tämän meidän pihan meidän pihana, enkä yleisenä leikkipuistona tien lapsille ja äideille, jotka eivät viiti kävelle lähipuistoon asti. Niin olisi ollut varmaan tosiaan viisaampaa rakentaa jonnekin jumalan selän taakse:/

Yhteistyössä