Mikähän mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annika

Vieras
Kun mun alamaha kipuilee jatkuvasti. Alaselkä on välillä tulessa. Seksi sattuu jos mies työntyy liian syvälle. Tuntuu kun koko ajan olis pissahätä ja kun harrastetaan seksiä niin tuntuu kun virtsarakko jotenkin hinkkaustus. En osaa selittää.
Olen vienyt lukuisia pissanäytteitä mut ei ole tulehdusta. Tulehdusarvot normaali mut oon syönyt nyt kaks (molemmilla kerroilla kaki erillistä päällekkäin) antibioottikuuria viidessä kuukaudessa kun valkovuoto on ollut kellertävää ja kuplivaa mut kuulemma epätodennäköstä et olis ollut kunnon tulehdustakaan kun ne tulohdusarvot ok. On ultrattu kohtu ja kaikki ok. On otettu sukupuolitautitestejä ja kaikki puhtaita. Viimeisin papakin oli ok.
Kaksi lasta olen synnyttänyt ja kolmannella kerralla sain keskenmenon ja koko raskauden ajan oli kovia alamahakipuja. Oviskivut on valtavat.

Ja kun tuntuu ettei kukaan ota mun vaivaani tosissaan. Mun olo on ihan kauhea ja vaadin kohta kohdun poiston kun ei vaan ala helpottamaan..

Vois muuten kuullostaa endolta nyt kun tarkemmin miettii, siinähän on just tota yhdyntäkipua, sit noita virtsa vaivoja sekä kovat oviskivut että muutenkin kipuilua. sehän voidaan todeta ainoastaan jollain tähystyksellä.

Pitää varmaan mennä yksityiselle mutta kun sielläkin kävin jo ja ultrasivat vaan. En ole raskaana kun sen keskenmenon sain (ei liity välttämättä tähän) mut pitänee vaatia lisää tutkimuksia..

Valitettavasti erkoislääkärit ei kyllä tunnista tai osaa edes etsiä muita kuin oman alansa vaivoja. Jos oot gynellä käynyt niin seuraavaksi kannattaa kokeilla sisätautilääkäriä. Endosta en paljon tiedä, mutta vaivasi voivat viitata myös tulehdukseen (mulla oli toista odottaessa agalactia-tulehdus, johon tarvittiin samanaikaisesti sekä ylä- että alakautta otettava antibiootti) tai sitten olla ihan lihas- tai nivelkipuja, niissäkin voi olla tulehdusta. Jos oot monta lasta kerran synnyttänyt niin voi olla, että sulla on vaan alavatsan ja selän lihakset niin paljon heikentyneet, että ovat alkaneet aiheuttaa ongelmia. Toivottavasti saat avun vaivoihisi.

Niin ja jos agalactiaa ei olis hoidettu, oisin varmasti saanut keskenmenon, niin kovat supistelut oli. En uskaltanut askeltakaan ottaa kun tuntui että se vauva tulee ulos ihan justiinsa. Onneksi neuvolalääkäri tunnisti vaivan ja toi tuplalääkitys tepsi. Loppuraskaus meni normaalisti, pääsin jopa hölkkäämään taas, ihan viimeisille viikoille asti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Niin ja jos agalactiaa ei olis hoidettu, oisin varmasti saanut keskenmenon, niin kovat supistelut oli. En uskaltanut askeltakaan ottaa kun tuntui että se vauva tulee ulos ihan justiinsa. Onneksi neuvolalääkäri tunnisti vaivan ja toi tuplalääkitys tepsi. Loppuraskaus meni normaalisti, pääsin jopa hölkkäämään taas, ihan viimeisille viikoille asti :)

Pitää varmaan mennä kunnalliseen ja vaatia kunnon hoitoa kun tuntuu ettei kukaan osaa sanoa mitään. Sen tiedän et hiton kipeä toi alapää on sisältä aina sisätutkimusta tehtäessä kun kohtua nostaa ja koko raskaus ennen keskenmenoa oli sellainen et kipuili paljon niin ettei sellasta kyllä ollut aiemmissa raskauksissa. Inhottavaa kun en uskalla uutta lasta alulle ton miehen kans laittaa kun pelkään et tulee sama tilanne taas eteen.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitää varmaan mennä kunnalliseen ja vaatia kunnon hoitoa kun tuntuu ettei kukaan osaa sanoa mitään. Sen tiedän et hiton kipeä toi alapää on sisältä aina sisätutkimusta tehtäessä kun kohtua nostaa ja koko raskaus ennen keskenmenoa oli sellainen et kipuili paljon niin ettei sellasta kyllä ollut aiemmissa raskauksissa. Inhottavaa kun en uskalla uutta lasta alulle ton miehen kans laittaa kun pelkään et tulee sama tilanne taas eteen.. :(

No musta toi kannattaa kyllä testata, kun oireet on sulla siihen viittaavat, tosin maallikkohan mä vaan oon. Mutta testi on helppo tehdä alapäästä pumpulipuikolla, joten mitä haittaakaan siitä on?

Sitten jos se on positiivinen ja saat sen hoidettua, niin synnytyksessä pitää silti olla kaiken varalta antibioottitippa, se kun voi muuten aiheuttaa tulehduksen vauvalle. Eli tosi kurja pöpö kyseessä, vaikka aika tavallinen :/

Vielä tuli mieleen, että mullakin tuli keskenmeno edeltävässä raskaudessa 11:llä viikolla ja on kyllä mielessä joskus käynyt, että oisko toi pöpö voinut sen aiheuttaa, se kun kuulemma voi aiheuttaa sikiövaurioita. Seuraavassa eli kolmannessa raskaudessa siis testattiin, ekassa ei mitään oireita ollutkaan.

Yhteistyössä