Mikähän meni tytön silmään, mitään ei näy mut kaamee huuto:(*Tilannepäivitys*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Outo juttu taas. Aamupäivällä alkoi valittaa että silmään koskee, no aattelin että ripsiköhä mennyt ja koitin katella mutta eipä sitä saanu oikeen katottuakaan kun piti niin tiukasti kiinni eikä pystyny avaamaan.

Jossain vaiheessa se meni ohi, silmän reunat oli vähän punertavat mut ajattelin että itkun ja hankaamisen takia. Äsken sitten yritin varovasti kattoa mutten ehtinyt ees koskemaan kun alkoi taas huutaa että koskee.

Päätettiin että päivystyksessä käyvät kattomassa, onnea vaan lääkärille katsomiseen..Mutta mitä myö oltais voitu täällä kotonakaan sille tehdä? Koitettiin kurkkia, huuhdeltiin silmää vedellä..mutta ei. :/
Toivotaan ettei koko iltaa mee, vaikka täyttähän tuolla kuuluu olevan :(

Kyllähän tuo silmä kannattaa tutkia.
Itselläni meni tuossa pari viikkoa sitten kuumaa tuhkaa silmään.
Säikähdin tosi paljon kun sattui mökillä keskellä korpea.
Muistin,että silmärasva sisältää vaseliinia.
Onneksi on aina tuo valkovaseliinituubi laukussa.Otin siitä ensin pätkän pois ,että varmasti tulee puhdasta vaseliinia ja sitä silmään.
Auttoi tosi hyvin kun loppui se kaiherrus kun silmän verkkokalvoon oli tullut karheuma.

Voi olla jotain vaikkei näy. Ihan pakko mainita tässä, että mulla meni n.5-vuotiaana yli sentin pitkä tikku silmään. En tietty pystyny oikeen silmää aukasemaan ja se pyöri jossain tuolla.. Muistan tilanteen vieläkin, oli sen verran karseaa. Käytiin näyttämässä terveyskeskuksessa ja sit ajettiin taksilla 100km päähän sairaalaan ja siellä ne sen jotenkin tonki pois. Huhhuh. Ja se tosiaan oli yli sentin, mulla on se vielä tallessa teipattuna mun "vauvakirjassa" :D Sori, vähän OT.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Voi olla jotain vaikkei näy. Ihan pakko mainita tässä, että mulla meni n.5-vuotiaana yli sentin pitkä tikku silmään. En tietty pystyny oikeen silmää aukasemaan ja se pyöri jossain tuolla.. Muistan tilanteen vieläkin, oli sen verran karseaa. Käytiin näyttämässä terveyskeskuksessa ja sit ajettiin taksilla 100km päähän sairaalaan ja siellä ne sen jotenkin tonki pois. Huhhuh. Ja se tosiaan oli yli sentin, mulla on se vielä tallessa teipattuna mun "vauvakirjassa" :D Sori, vähän OT.

Hui, varmasti tommoisen muistaa pitkään!

2½v poika valittaa aika usein silmää juur tuollai. hällä on pitkät ripset ja kerran sitten huomasin että ripset oli kääntyneet silmään ja se aiheutti kivun. aiemmin vain ihmettelin mitä hää huutaa

voi olla myös haava silmän pinnassa..
itsellä on ollut 2 kertaa ja voin sanoa, että on TOSI kipeän tuntuinen.. :|
se nähdään lääkärissä, kun silmään laitetaan sellaisia tippoja, jotka muuttaa koko näkökentän oranssiksi ja sitten lääkäri katsoo sinisellä valolla..

Onko tyttös allerginen?

Nyt kun alkanut allergeenit jo vaivaamaan, mun ja isäni silmät on täynnä sellasia lähes näkymättömiä näppyjä jotka hankaavat ikävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja suggestion:
Onko tyttös allerginen?

Nyt kun alkanut allergeenit jo vaivaamaan, mun ja isäni silmät on täynnä sellasia lähes näkymättömiä näppyjä jotka hankaavat ikävästi.

Ei pitäis olla, ei oo aiemmin näin pahasti vaivannut vaikka ois ripsikin ollu silmässä. Ja sen on nähnyt jos on ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja suggestion:
Onko tyttös allerginen?

Ei pitäis olla, ei oo aiemmin näin pahasti vaivannut vaikka ois ripsikin ollu silmässä. Ja sen on nähnyt jos on ollu.

Sit tulee mieleen silmätulehdus...

Silmätulehdus kuulemma, tipat sai väh.kolmeks päiväks.
Itkuinen oli kun tulivat, kuulemma oli huutoa riittänyt myös siellä päivystyksessä. Ja ennen nukkumaamenoa huusi vielä että niskaan koskee, vissiin kun on niin paljon riittänyt itkua ja parkua tähän päivään. Huoh, jospa se tästä taas.

Yhteistyössä