Mikähän meidän tytön jalassa on?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiona71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Fiona71

Aktiivinen jäsen
10.04.2005
1 184
0
36
Toissapäivänä kun tyttö heräsi, valitti, että polveen sattuu. Käveli jalkaa linkaten. Meni ohi parin tunnin sisällä.
Eilen ei ollut mitään, tänä aamuna taas sama polvi kipeä, käveli niin huonosti, että tahtoi kannettavan vessaan :o Pari tuntia tuosta, niin ei enää mitään.
Jalkakipuja on ollut ennenkin, mutta iltaisin ja säärissä. Kasvukipuja, sanoi terkkari.
Soitin aamulla neuvolaan ja siellä epäili nytkin kasvukipuja, mutta kehoitti lääkäriin. Täällä taas tietysti lääkäripula, vasta ens viikolla saa varata päivystysaikoja :headwall:
Lastenreuma tietysti tuli heti mulla mieleen...
Niin ja tyttö on pian 5v ja ei ole loukannut polveaan, ainakaan mun tietääkseni.

Pakko kysästä, että onko tyttö sanonu suoraan, että kipu ON polvessa? Ettei ole mahdollisuutta, että kipu säteilis esim. lonkasta?
¨
Tuolleen nimittäin alko mun kummitytön perthesin tauti...

Mun tytöllä oli tuollaista, nilkassa tosin. Kesti pitkään, ja lapsi ontui ajoittain tosi selvästi, joskus taas ei ollenkaan.
Kaikki mahdollinen ja mahdoton tutkittiin, mitään ei löytynyt. Epäiltiin reumaa, borrelioosia, sitä sun tätä. Erikoislääkäri totesi sitten, että kyse oli varmaan flunssaviruksesta joka "jää" niveleen ja aiheuttaa kipua, ja se menee sitten itsestään jossain vaiheessa ohi.

Ei ole ollut flunssaa hetkeen. Isoveljellä oli kyllä viikko sitten, mutta muihin ei ole tullut.
Tyttö näyttää nimenomaan polveaan tai polvitaivetta. Kävi punkinpuremakin mielessä, mutta en usko, että olisi purrut kuitenkaan, en ainakaan ole sellaista huomannut.

Yhteistyössä