Mikähän mahtaa olla vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kismett-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kismett-

Jäsen
16.09.2015
109
19
18
Hei, kirjoitan tälle puolelle kun en oikein tiennyt että mihin tämä asiani olisi parhaiten sopinut...

Lopetin e-pillerit elokuussa 2015. Siitä asti olemme yrittäneet raskautua onnistumatta. Meillä on ennestään kaksi lasta. Ovat molemmat saaneet alkunsa heti. Nuorin on nyt 8-vuotias. Itse olen 31v ja mies 39v.

Aloitin ensimmäisen kerran hormonaalisen ehkäisyn eli e-pillerit vasta 26-vuotiaana. Ennen sitä minulla on ollut aina kellon tarkka 28 päivän kierto.

Kun lopetin pillerit elokuussa 2015 olivat kierrot heti säännölliset 30pvää tosin kuukautiset olivat suht niukat ja lyhyet vähän saman tyyliset kuin pillereitä syödessä. Joulukuussa 2015 joku kuitenkin muuttui. Alkoi olemaan epäsäännöllisyyttä ja alkoi valtava hiusten lähtö. Kierto joulukuussa oli 34pvää, seuraava 40, sitten 27, 33, 18. Tuon 18 pituisen kierron jälkeen menin lääkäriin jossa mitattiin kilpirauhasarvot ja hemoglobiini sekä rautavarastot. Kaikki olivat normaalia, tsh 1.42 ja t4v oli 14. Sain terolutit tasaamaan kiertoa. Kierrot tulivat terolutin kanssa säännöllisiksi mutta raskautta ei vieläkään ole näkynyt.

Nyt kävin S-prog verikokeessa kp24 ja tulos oli 9.12nmol/l. Mikä viittaa siihen että en ovuloi. Käsittääkseni arvon pitäisi olla vähintään 25nmol/l jotta voidaan ajatella että on ovuloinut. Kuitenkin tässä kierrossa jossa kävin verikokeessa sain täysin selkeän ovisplussan kp15 ovistestiin.
Olen saanut ovisplussat joka kierrossa. paitsi tuossa pitkässä 40 päivän ja tuossa lyhyessä 18 päivän kierrossa en ovuloinut.

Minulla on gyne ensi viikolla mutta toki olis kiva kuulla jos jollakin muulla olis jotain saman tyylistä...

Yhteistyössä