Mikähän kohtaus minulla oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Heräsin normaalistai ja tulin alakertaan. Aloin keittää kahvia ja yht´äkkiä tuli oksettava olo ja silmissä alkaa sumemaan (aivan kuin olisin tullut kirkkaasta ulkoilmasta sisälle) menin lattialle pitkälleen ja näköhöiriö hävisi. Nousin ylös ja aloin mittaamaan kahviporoja kun sama toistui. Menin pitkälleen ja nököhöiriö korjautui. Myös pientä tuskanhikeä oli.

Pelottavaa!

Todennäköisesti sulla meni verenpaineet alas, se aiheuttaa noi oireet. Itse kärsin alhaisesta verenpaineesta ja usein tollasta, varsinkin jos nousen nopeasti ylös. asiaa helpottaa aina makuulle meneminen, tasaa verenpaineen. Ei mitään hengenvaarallista mutta kurjaa. Kannattaa nousta ylös varovaisesti niin, et istuu eka sängyn laidalla jonkun aikaa ennenku nouset seisomaan.

hapenpuutetta. itellä monesti samaa ja meinaan siihen pyörtyä. heti kun olo maatessa helpottunu meen aina hetkeks vaikka ulos istumaan tai ikkunasta hengittelen ilmaa niin helpottaa

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Todennäköisesti sulla meni verenpaineet alas, se aiheuttaa noi oireet. Itse kärsin alhaisesta verenpaineesta ja usein tollasta, varsinkin jos nousen nopeasti ylös. asiaa helpottaa aina makuulle meneminen, tasaa verenpaineen. Ei mitään hengenvaarallista mutta kurjaa. Kannattaa nousta ylös varovaisesti niin, et istuu eka sängyn laidalla jonkun aikaa ennenku nouset seisomaan.

Kerkesin kuitenkin olla muutman minuutin pystyssä ennkuin oireet tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja km:

Kerkesin kuitenkin olla muutman minuutin pystyssä ennkuin oireet tuli.

Juu niin mäkin aina kerkeen ja silti se tulee.

kökkö olo tulee just verenpaineista. Sehän on kropalle iso rasitus kun noustaan ylös sängystä. Verenpaine on joilakin ihmisillä vaan kovempi aamuisin tai iltaisin ja jos mittaukset tehdään päivällä voi ne kuiteskin näyttää o.k. Vähän hämäävää.
Verensokeri jos liian alhaalla tai liaan yLHÄÄLLÄ , voi olo olla oksettava.Mutta epäilen kyl tota v.painetta. Ei välttämättä heti korjaannu paineet vaan joutuu lekottelee jonkin aikaa...

ja näköhäiriö oli erilainen kuin normaalisti jos silmissä sumenee. Siis todella outo. Nyt olen täällä ihan paniikissa jos olikin jotain vakavaa ja kohta tulee uudestaan ja pahenpana :( Eniten pelottaa tuo näköhäiriö.. :(

Verenpaineen tai suola/sokeritasapainon kanssa ongelmia? Migreeniä? Verenkiertohäiriö? Tai sitten paniikkikohtaus, googlaa paniikkihäiriön oireet jos olet tuntenut myös selittämätöntä ahdistusta ja kuolemanpelkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Verenpaineen tai suola/sokeritasapainon kanssa ongelmia? Migreeniä? Verenkiertohäiriö? Tai sitten paniikkikohtaus, googlaa paniikkihäiriön oireet jos olet tuntenut myös selittämätöntä ahdistusta ja kuolemanpelkoa.

entäs se näköhäiriö???

Ihan samanlainen kokemus ollut mulla pari kertaa. Olen silloin kärsinyt nestehukasta (huomaamattani unohtanut juoda), se on kamala tunne se näön sumeneminen ja tuskan hiki.

näköhäiriöt jos on niin olisi aika hyvä tsekata. Kun näköhäiriöt+tuo olo niin voisi viitata aivoverenkiertoon. Eli antaisi ennakkoa ettei siel kaikki ookoo. Sori nyt vaan mutta ite menisin lekuriin.

Yhteistyössä