Mikähän hemmetti tuota poikaa nyt taas vaivaa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Juuri kun kuukausia kestänyt monta kertaa yössä heräily loppui, alkoi taas joku "kausi". Koko viikon pojan (2v5kk) on ollut vaikea nukahtaa illalla, venyy aina tuonne klo 23 asti, toisaalta voi olla että on nukkunut päiväkodissa pitkät päikkärit että johtuu siitä.
Mutta nyt, eilen nukahtaminen venyi taas jonnekin 22.30 tienoille, nukkui tosi katkonaisesti koko yön heräsi ehkä 15-20 kertaa, ja loppujen lopuksi punki ylös sängystä 5.30! Pojalla on kyllä puhjennut eilisestä nuha, se on saattanut valvottaa. Tosi tukkoisen kuuloinen nuha.
Poika meni hetkeksi nukkumaan klo 7, sen jälkeen teimme aamuhommat ja painuimme nuhasta huolimatta ulos, ja emme siis menneet tänään päiväkotiin ja töihin.
No päikkäriaikaan poika huusi sängyssään tunnin, ei nukahtanut vaan loppujen lopuksi nostin hänet sitten pois. Eli noilla unilla pitäsi iltaan jaksaa. Taitaa tulla mielenkiintoinen ilta!
Tulevaa yötä en uskalla vielä edes miettiä, väsyttää.

onko teillä yöllä pulloa tms?
meillä oli ihan samaa vaihetta, tuli kauseja - nukuttiin hyvin ja tuli kauseja - nukuttiin huonosti ja herättii useaan otteeseen yöllä. nyt vasta alkanut nukkumaan yöt putkeen, ikää siis 2v10kk..

Mitäs jos jättäisitte päiväunet pois? Meillä ainakin 2-vuotaana ne on jääneet itsestään Toki lapset on yksilöitä. Mut jos kokeilet ettei nukkuiskaan päikkyjä (pieni lepohetki riittää) ja sitten aiemmin yöunille. Alussa saattaa illansuussa olla pientä parkukohtausta, mutta jäävät pois muutamassa päivässä.

Minä taas olen hiukan sitä vastaan että tuon ikäiseltä jätettäisiin päiväunet pois mikäli ne on kuitenkin hyvin nukkunut päivällä. Jos päiväunielle nukahtamiseen kestää alle tunti, sanotaan nyt vaikka reilu puoli tuntia niin silloin niitä unia vielä tarvitsee. Meillä 4½ vuotias esikoinenkin nukkuu päiväunet lähes päivittäin ja käy nukkumaan illalla 21-22 aikoissa. Herää aamulla 7.30-9.00.

Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
onko teillä yöllä pulloa tms?
meillä oli ihan samaa vaihetta, tuli kauseja - nukuttiin hyvin ja tuli kauseja - nukuttiin huonosti ja herättii useaan otteeseen yöllä. nyt vasta alkanut nukkumaan yöt putkeen, ikää siis 2v10kk..

Ei ole pulloa yöllä, ei ole koskaan ollutkaan. Tutti kyllä on yökäytössä, aj siitä olen harkinnut vakavasti luopua jo pidemmäin aikaa, eipä tarvi ainakaan sitä pojan öisin etsiä. Alkaa tosiaan väsyttää, töihin pitäisi jaksaa aamuisin nousta jne. Tänään en vaan kyennyt liikkeelle, olin käytännössä hereillä koko yön, ja pojallakin on tuo aika paksu (kuumeeton toisn) nuha niin "lepäillään" tämä päivä kotona. Tosin eipä tullut sitä pientäkään taukoa kun ei harre suvainnut nukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mitäs jos jättäisitte päiväunet pois? Meillä ainakin 2-vuotaana ne on jääneet itsestään Toki lapset on yksilöitä. Mut jos kokeilet ettei nukkuiskaan päikkyjä (pieni lepohetki riittää) ja sitten aiemmin yöunille. Alussa saattaa illansuussa olla pientä parkukohtausta, mutta jäävät pois muutamassa päivässä.

Tuo päikkärittömyys toimii tosi hyvin loma-aikoina, eli silloin kun poika saa käytännössä nukkua niin pitkään kun haluttaa, mutta ei arkipäivinä.
Päiväkodissä kun pistävät levolle joka tapauksessa ja poika sinne myös nukahtaa, ja olen oikeastaan sitä mieltä että hän arkena ne unet tarvitseekin. Olemme tosin sopineet että poika nukkuis max 1,5h, täytyy tarkistaa ovatko muistaneet "rajoittaa" tuota aikaa.

Yhteistyössä