Mikäköhän auttaisi: raskaana ja vatsa on niin kovalla ettei kakkaaminen yksinkertaisesti onnistu!

• Viestiketjun aloittaja Rv 10
  • Ensimmäinen viesti
Minulla ollut
iät ja ajat kova vatsa, mihin ei mitkään pehmeät keinot ole auttaneet. Suosittelen Levolacia ja pahimmassa hädässä Microlax-pienoisperäruisketta. Helpottavat huomattavasti elämää !

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Kaljamallas! Ja pellavansiemenet. Teet vaikka sämpylöitä, joihin laitat noita molempia.
Neuvolasta sain raskausajan ruokarajoitukset -ohjeistuksen ja siinä kyllä "kiellettiin" pellavansiemenet kokonaan raskausaikana.

viiden muksun mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Onko varmasti turvallinen?
Juu Levolac on turvallinen! Sitähän saa antaa jo pienelle vauvallekin. Juo paljon, ota aamuisin Levolac'ia. Luumuja välipalaksi. Jos tulee ihan "pattitilanne" - microlax peräruiskeita voi käyttää. Mä jouduin yhdessä raskaudessa loppupuolella "toimittamaan" microlax'in avustuksella. Olin ihan jumissa...

viiden muksun mamma
Ai niin noita pellavansiemeniä ei suositella raskaana oleville! Pellavansiemenet eivät haittaa, jos niitä on mukana esim jossain leivässä, mutta muuten niitä ei suositeltu syötäväksi.

kolmellemammanen
Tuttu vaiva - siinä ei kauheasti naurata kun ei viikkoon kakkaa tule vaikka ottaisi joka päivä levolacia 3 kertaisen määrän, söisi luumuja, joisi joka päivä pari litraa vettä jne.

Mulla auttaa vain mikrolax!

No,mulla teki Levolac ihan järkkyjä ilmavaivoja.
Microlaxin puolesta liputan siks että siinä vaikutus on paikallinen,tulee vartissa pihalle se kova kikkare,(tosin ei enää kovana) mutta kaikki mitä suuhun laittaa,kulkee koko ruuansulatusjärjestelmän läpi.

On hyvä ostaa valmiiks noita microlaxeja kaappiin,sillä järkyttävät peräpukamat saat jos maha koko raskauden on kovalla ja pönkeet niitä kovia papanoita....

Mulla oli esikosta maha kovalla ja noin kaks kk synnytyksen jälkeenkin vielä pukamat vaivas.Sitten olinkin jo viisaampi että hoidin itteäni paremmin,eikä pukamat päässeet vaivaamaan.

Nestettä tarpeeksi myös,se auttaa pitämään mahan kunnossa.

vieras
synnärillä sain sellaista kuin movicol, huomattavasti paremman makuista kuin levolac, eikä aiheuttanut mitään kiusallisia kaasuvaivoja ;) toinen tehokas on laxoberon, ei maistu millekään. levolac oli niin järkyn makuista, että sai mulla aikaan ainoastaan oksennusrefleksin.

mulla oli kans koko raskauden ajan maha aivan järkyn kovalla, että sympatiat sulle!

Yhteistyössä