Mikähän mulla mahtaa olla (alavatsakipua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joanna

Vieras
Mulla on nyt tänään ollut aamusta saakka semmonen turvonnut olo, ja vatsa vähän kipuillut. nyt iltaa kohti kipu on selvästi alavatsalla heti alapäänkarvoituksen yläpuolella. Myös kun siitä alueelta painaa niin paineen tunne on kova ja kipeää käy.
pissalla täytyy käydä koko ajan, ja sitä tuleekin kyllä. ei kirvele mitenkään pissaaminen niinku pissatulehduksessa yleensä. ja pissatulehduksessa ei ole koskaan ollut tälleen alavatsa kipeänä. tosi ilkeä tunne, ei voi oikein edes seisoa.
pöntöllä kun istun niin helpottaa, vaikka mitään ei edes tule. mulla oli raskaana streptokokki voisko olla sitä?yritin katsoa googlella siitä, mutta oli niin sekavaa ja kun tosiaan raskaana en ole. niin voisko sit aiheuttaa tällasia oireita ei raskaana olevalle? vai olisko virtsaputken tulehus tai joku?

mul on kierukka niin en voi olla raskaana. ja tein testinkin samojen oireiden takia tossa pari viikkoa takaperin enkä ollu raskaana.. nyt vaan pahenee tämä kipu. aikaisemmin tuntui ihan ku joku olis "imeny" sisältä käsin niinku vatsaa mut nyt on ihan suoranaisesti kipee. ja paineen tunne valtava..
saa nähdä kuin paljo pahenee pitääkö lääkäriin lähteä illalla:/olisko paikalla ketää kel olis ollu tällaset oireet jos on ollu joku tulehdus?

Alkuperäinen kirjoittaja piipi:
sehän on pissatulehus. Ei muuta kun päivystykseen niin ottaa pikasticin pissasta ja saat kuurin ja viljelyyn menee loppu pissa ja tulos tulee myöhemmin.

mutku ei kirvele ko pissaa? on vaion paineen tunne ja turvotus ja kipu. ja jatkuva pissahätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mul on kierukka niin en voi olla raskaana. ja tein testinkin samojen oireiden takia tossa pari viikkoa takaperin enkä ollu raskaana.. nyt vaan pahenee tämä kipu. aikaisemmin tuntui ihan ku joku olis "imeny" sisältä käsin niinku vatsaa mut nyt on ihan suoranaisesti kipee. ja paineen tunne valtava..
saa nähdä kuin paljo pahenee pitääkö lääkäriin lähteä illalla:/olisko paikalla ketää kel olis ollu tällaset oireet jos on ollu joku tulehdus?

Se että on kierukka, ei tarkoita ettei VOI olla raskaana. Mutta jos siis olet testaillut ja tiedät ettet ole niin et sitten ole, mutta mene ihmeessä lääkäriin ettei ehdi pahemmaksi äitiyä. Toivotaan että syy selviää ja vaiva paranee pian :hug:

ainiin ja vielä et valkovuotoa tulee ja paljon. joten jotenkin tuntuu et viittais ylemmäs ku pissaputkiin.. siis ihan "volahtaa" housuun välis ja ihan suoranaista valkovuotoa. ei haise sen kummemmalle ku yleensäkään (eli vähä ummehtuneelle) mut siis ei viherrä tms. mut tulee ja paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ainut merkki pissatulehduksesta oli se, että aamupissa haisi pahalle.

Mulla ei ollut mitään merkkiä pissatulehduksesta mutta 3 päivää makasin tiputuksessa kun oireettomana ja hoitamattomana nousi munuaisiin asti.

raskauden aikainen streptokokki ei aiheuta ei raskaana olevalle mitään, näin mulle gyne sanoi. ja voihan se olla pissatulehdus vaikka ei pissatessa satu. sinuna soittaisin ainakin päivystykseen ettei mikäli on pissatulehdus niin mene munuaisiin :wave:

joo hormonikierukka on. ollu nhyt kohta pari vuotta. emätintulehdus, pitääpä heti googlettaa oireita. mulla oli kuulemma kystia tai jotain kohdussa sano jälkitarkastuksessa. toi valkovuodon määräkin oudoksuttaa.
kaveri sano et hällä ku tulee ovulaatio tuntemukset on just samat. voisko olla sit sitä..ei oo kyl koskaan ennen ollut.

Kysta vois aiheuttaa noi ongelmat. Jos painat toisen munasarjan kohdalta voimakkaasti ja päästät äkkiä ylös ja tunnet kipua esim. toisella puolella, sillon on voi tosiaankin olla tulehdus/kystat kysymyksessä. Hormonikierukkahan häiritsee munasolun irtoamista, että en tiiä sitten voisiko olla oviksesta kyse.
Suosittelen lääkärissä käymistä.

Mulla on nyt tänään ollut aamusta saakka semmonen turvonnut olo, ja vatsa vähän kipuillut. nyt iltaa kohti kipu on selvästi alavatsalla heti alapäänkarvoituksen yläpuolella. Myös kun siitä alueelta painaa niin paineen tunne on kova ja kipeää käy.
pissalla täytyy käydä koko ajan, ja sitä tuleekin kyllä. ei kirvele mitenkään pissaaminen niinku pissatulehduksessa yleensä. ja pissatulehduksessa ei ole koskaan ollut tälleen alavatsa kipeänä. tosi ilkeä tunne, ei voi oikein edes seisoa.
pöntöllä kun istun niin helpottaa, vaikka mitään ei edes tule. mulla oli raskaana streptokokki voisko olla sitä?yritin katsoa googlella siitä, mutta oli niin sekavaa ja kun tosiaan raskaana en ole. niin voisko sit aiheuttaa tällasia oireita ei raskaana olevalle? vai olisko virtsaputken tulehus tai joku?

Yhteistyössä