Mikähän ihme voi olla tuossa jalkapöydän päällä

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:o
On jo useita kuukausia ollut kipeä tuosta jalkapöydän korkeimmalta kohdalta :/ Ei kolota mutta on vähän kipeä kun sitä painaa. Tuntuu sellanen pienen herneen kokoinen kova osa siinä luussa ( ei irrallinen ) ja jos istun esim. lattialla jalan päällä niin on kipeä ja kun nousee ylös niin sitten se vasta onkin kipeä hetken aikaa :|

Samoten jos yöllä nousee ylös ja kävelee niin on kipeä astuessa :/

Inhottava vaikka ei koko aikaa häiritsekään :kieh:

mulla oli tollanen saman moinen vuosia sitten se oli lääkärin mukaan joku rasitusvamma joka oli tullut jonkinlaisesta asentovirheestä kävellessä ( esim jotkut kengät) ja sitten kun siihen sattui sitä varoi niin se taas pahensi virheasentoa ja jännitystä ja niin kierre oli valmis. Eli lepoa ja toiset mukavat kengät ja särkylääke geeliä kuurina ja mahd tuleduskipulääkettä myös niin mulla se kyllä parani nyk. ko jalassa on sellanen nestepatti joskus kun se kerää sieltä lihas tai mitähän nyt on mutta nestettä kuiteskin ....siinä jalassa on sellanen 2cm löllyvä patti aijoittain isompi jos on rasittanut paljon. Ikä tuo kremppoja :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
mulla oli tollanen saman moinen vuosia sitten se oli lääkärin mukaan joku rasitusvamma joka oli tullut jonkinlaisesta asentovirheestä kävellessä ( esim jotkut kengät) ja sitten kun siihen sattui sitä varoi niin se taas pahensi virheasentoa ja jännitystä ja niin kierre oli valmis. Eli lepoa ja toiset mukavat kengät ja särkylääke geeliä kuurina ja mahd tuleduskipulääkettä myös niin mulla se kyllä parani nyk. ko jalassa on sellanen nestepatti joskus kun se kerää sieltä lihas tai mitähän nyt on mutta nestettä kuiteskin ....siinä jalassa on sellanen 2cm löllyvä patti aijoittain isompi jos on rasittanut paljon. Ikä tuo kremppoja :D :D

Toi on ihan sellanen kova patti, vähän kuin luuta :/ Jos vaikka kävisin sitte lääkärissä. Oon kyllä huomannu että kun siihen sattuu ni seison tässä kotosalla tuolla jalan ulkosyrjällä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Toi on ihan sellanen kova patti, vähän kuin luuta :/ Jos vaikka kävisin sitte lääkärissä. Oon kyllä huomannu että kun siihen sattuu ni seison tässä kotosalla tuolla jalan ulkosyrjällä :ashamed:

Mulla on ihan sama vika mut tiiätkö....
Mä oon IHAN saletti,että se johtuu siitä,että kerran tipautin jalkapöydälleni jotain mitä kannoin... Siitä se kierre alkoi.
Se on ihan sama ku mä juoksin paniikissa lääkärissä ku mun oikeessa jalassa on ihmeellinen kipee kohta, joka alkoi vaivaamaan aina kun kävin reippaammalla kävelyllä... Se kuumottaa ja "pakottaa" siitä kohdin. Niin lääkäri aina kyseli että ootko lyöny sen johonkin ja minä nauroin,että no EN OO... Kunnes sitten kerran taas kävelin avonaisen tiskikoneen luukun ohi ja humautin jalkani siihen reunaan ja sain ahaaelämyksen että siihen mä sen AINA lyön. Eli siitä sekin vaiva sitten synty...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Mulla on ihan sama vika mut tiiätkö....
Mä oon IHAN saletti,että se johtuu siitä,että kerran tipautin jalkapöydälleni jotain mitä kannoin... Siitä se kierre alkoi.
Se on ihan sama ku mä juoksin paniikissa lääkärissä ku mun oikeessa jalassa on ihmeellinen kipee kohta, joka alkoi vaivaamaan aina kun kävin reippaammalla kävelyllä... Se kuumottaa ja "pakottaa" siitä kohdin. Niin lääkäri aina kyseli että ootko lyöny sen johonkin ja minä nauroin,että no EN OO... Kunnes sitten kerran taas kävelin avonaisen tiskikoneen luukun ohi ja humautin jalkani siihen reunaan ja sain ahaaelämyksen että siihen mä sen AINA lyön. Eli siitä sekin vaiva sitten synty...

Ououououou... :$
Onko sille mitään tehtävissä? Vai onko sinunkin jalka nyt sitten aina kipeä? :/

Nyt nostan tätä samaa avausta... Mutta miten tuota rasitusvammaa sitten hoidetaan? Kuinka saisi lepuutettua jalkapöytää kun sitä kuitenkin joutuu käyttämään lähes koko ajan. Kävellessäkin on toisinaan niin kipeä että on pakko astua vähän vinoon ja se varmaan pahentaa koko juttua entisestään :ashamed:

mulla on sellainen patti myös jalkapöydässä
saattaa olla sullakin nestepatti vain. mene lääkäriin nii ne kattoo onko nestepatti nii saattaa myös tyhjentää sen

mulla on sellainen patti myös jalkapöydässä
saattaa olla sullakin nestepatti vain. mene lääkäriin nii ne kattoo onko nestepatti nii saattaa myös tyhjentää sen

Kävin tänään lääkärissä, kun oikean jalkapöydän päälle, isovarpaasta seuraavan varpaan ja keskimmäisen varpaan väliin, (kuitenkin lähemmäs sitä isovarvasta seuraavaa) ilmestyi outo "poukula" Ehkä n 1,5 cm x 1 cm, ei kova, ei pehmeä. Jotenkin "nuljahteleva" ja hieman periksi antava.. otettiin ultratutkimus ja röntgenlääkäri sanoi, että kyseessä olisi joku ?? kysta. En muista etumääritelmää. Ei ole kuulemma vaarallinen, kuumaa, rasituksessa kai tullut. Helpotus ettei ollut vakavaa. Aina miettii yllättävien löydösten kohdalla, mistä oikeinnon kyse! Netistä hän löytyy hirveitä vaihtoehtoja. Onneksi pääsin lääkäriin! Olin niin kiitollinen siitä! =)