Mikään ei kyllä ole ärsyttävämpää kuin yölliset tissiähinät

  • Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alle puolivuotiaalle pitää antaa mahdollisuus syödä yöllä, mutta sen jälkeen (jos päivisin syö hyvin) ei tarvi yöllä ruokaa. Eli itsestä kiinni, haluatko opettaa lapsesi nukkumaan vai jatkaa tissittelyä ja jupista keskustelupalstoihin kun lapsi ei anna nukkua.
 
[QUOTE="vieras";26963894]Alle puolivuotiaalle pitää antaa mahdollisuus syödä yöllä, mutta sen jälkeen (jos päivisin syö hyvin) ei tarvi yöllä ruokaa. Eli itsestä kiinni, haluatko opettaa lapsesi nukkumaan vai jatkaa tissittelyä ja jupista keskustelupalstoihin kun lapsi ei anna nukkua.[/QUOTE]

Ap ei tainnut mainita lapsen ikää..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26963894]Alle puolivuotiaalle pitää antaa mahdollisuus syödä yöllä, mutta sen jälkeen (jos päivisin syö hyvin) ei tarvi yöllä ruokaa. Eli itsestä kiinni, haluatko opettaa lapsesi nukkumaan vai jatkaa tissittelyä ja jupista keskustelupalstoihin kun lapsi ei anna nukkua.[/QUOTE]

Ihanan piristävä ja positiivinen viesti :heart:. Tämmösiä lisää! Tästä oli apua aloittajalle ja ennenkaikkea tän kirjoittajalle; miten mukava mieli meillä kaikilla onkaan nyt :)!
 
  • Tykkää
Reactions: Lokki
"väsynyt äiti"
[QUOTE="vieras";26963894]Alle puolivuotiaalle pitää antaa mahdollisuus syödä yöllä, mutta sen jälkeen (jos päivisin syö hyvin) ei tarvi yöllä ruokaa. Eli itsestä kiinni, haluatko opettaa lapsesi nukkumaan vai jatkaa tissittelyä ja jupista keskustelupalstoihin kun lapsi ei anna nukkua.[/QUOTE]

No lapseni on kuukauden vanha, että eipä sitä paljon vielä opeteta.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"huoh"
No sitten ap vaan asennetta, että ihan normaaliahan tuo on, jos ei äiti saa kunnoilla nukutta YHDEN KUUN IKÄISEN vauvan kanssa. Niitä nukkumisvuosia on sulla edessä vielä monta :)
 
"väsynyt äiti"
[QUOTE="huoh";26963995]No sitten ap vaan asennetta, että ihan normaaliahan tuo on, jos ei äiti saa kunnoilla nukutta YHDEN KUUN IKÄISEN vauvan kanssa. Niitä nukkumisvuosia on sulla edessä vielä monta :)[/QUOTE]

Tiedän. Kai sitä silti saa väsyttää tuorettakin äitiä, ilmeisesti ei. Onneksi te olette superäitejä :)
 
[QUOTE="väsynyt äiti";26964005]Tiedän. Kai sitä silti saa väsyttää tuorettakin äitiä, ilmeisesti ei. Onneksi te olette superäitejä :)[/QUOTE]

Saa väsyttää. Mua ainakin väsytti ja suoraansanottuna ihan kauheaa oli koko pikkuvauva-aika alati huutavan vauvan kanssa. Traumat jäi.
 
onnea ja voimia jatkoon, jos nyt jo kiristää pahasti.
Ihmisillä on niin erilainen unentarve, että alun yövalvomiset voi ottaa äkistään koville. Emme myöskään tiedä saako äiti levättyä päivälläkään. Ajan kanssa helpottaa.. yövalvomisiin tottuu tai sitten vauva antaa nukkua yöt hienosti. Kannattaa nukkua päivällä lapsen kanssa jos vaan mahdollista.
 
"väsynyt äiti"
Saa väsyttää. Mua ainakin väsytti ja suoraansanottuna ihan kauheaa oli koko pikkuvauva-aika alati huutavan vauvan kanssa. Traumat jäi.
Mä kestän päivät ihan hyvin vaikka kitisee mahaansa paljon, mutta öisin noi tuntien kitinämaratonit tissillä ottaa välillä vähän koville. Onneksi ei useinkaan sentään huuda täyttä kurkkua öisin.

Kunhan halusin jonnekkin purkaa, jos joku on vaikka samassa tilanteessa. Mutta ilmeisesti täällä nousee aina joku kilpailu pystyyn että eihän sua saa väsyttää kun mun lapsi valvoi sentään 2 vuotta, eikä mua edes väsyttänyt! :D
 
no todellakin
[QUOTE="väsynyt äiti";26964005]Tiedän. Kai sitä silti saa väsyttää tuorettakin äitiä, ilmeisesti ei. Onneksi te olette superäitejä :)[/QUOTE]

Tietty ollaan superäitejä, minä ainakin!! otin ja otan kaiken vieläkin normaalina asiaan kuuluvana, jos tarttis vielä 2 v:n vuoksi herätä yöllä. Molemmat on nukkuneet vauvana minussa kirjaimellisesti kiinni, hyvin nukuin vaikka imetin samalla. Isompi nukkuu edelleen vieressä. En käy kitisemässä väsymystä täällä, tai missään muuallakaan. Molempia imetin yli vuoden, vaikka kipeetä teki, kun rinnanpäät rikki, enkä valittanut. Äitiys on huippua! kyllä sä sen sitten joskus ymmärrät ;)
 
[QUOTE="väsynyt äiti";26964036]Mä kestän päivät ihan hyvin vaikka kitisee mahaansa paljon, mutta öisin noi tuntien kitinämaratonit tissillä ottaa välillä vähän koville. Onneksi ei useinkaan sentään huuda täyttä kurkkua öisin.
[/QUOTE]

Mä välillä itkinkin öisin tai raivosin (en vauvalle) ja tunsin itteni ihan surkeaksi koska tunsin väsyä ja vitutusta vaikka vauva-ajanhan piti olla maailman onnellisinta. Onneks mulla oli ystävä jolla samanikäinen lapsi niin hänen kanssaan saatiin jakaa myös niitä negatiivisia tunteita jotka tuntuu olevan joku tabu. Ei äidinkään aina tartte jaksaa ja olla ilonen :)
 
"väsynyt äiti"
Tietty ollaan superäitejä, minä ainakin!! otin ja otan kaiken vieläkin normaalina asiaan kuuluvana, jos tarttis vielä 2 v:n vuoksi herätä yöllä. Molemmat on nukkuneet vauvana minussa kirjaimellisesti kiinni, hyvin nukuin vaikka imetin samalla. Isompi nukkuu edelleen vieressä. En käy kitisemässä väsymystä täällä, tai missään muuallakaan. Molempia imetin yli vuoden, vaikka kipeetä teki, kun rinnanpäät rikki, enkä valittanut. Äitiys on huippua! kyllä sä sen sitten joskus ymmärrät ;)
:D ihan hyvä yritys, mutta en aio provosoitua.
 
"vieras"
mä olen kans valvonut nyt putkella sellaisen 7v. aina kun edellinen lopetti, seuraava aloitti valvomisen. lapsia nyt 3, ja nelonen tulossa. (joo oma valinta tiedän) mut kyllä mulle silti pahinta aikaa on ensimmäisen kanssa ollut, ensimmäiset kuukaudet.
 
[QUOTE="väsynyt äiti";26963999]:D voi kiitos myötätunnosta. Laitappa tähän nyt sitten vielä kuinka monen valvotun yön jälkeen saa vähän kiristää, jos 30 ei riitä alkuunkaan. Sulla on sille varmaan tarkat kriteerit :D[/QUOTE]

se OLI ihan oikeaa myötätuntoa, vuoden valvoin jatkuvasti omani kanssa. ei ollut vittuilua.
 
"vieras"
Sellaista se nyt vaan vauvojen kanssa on. Niissä on kova työ. Toki tunnen myötätuntoa. Mutta samalla miettii, että aika vaaleanpunaisin lasein sitä ihmiset vauvantekoa suunnittelee, ei mitään käsitystä siitä, että se nyt vaan on kovaa hommaa. On syöttämistä ja valvomista ja siivoamista ja pyykkäämistä yms eikä ole aikaa välttämättä hengailla harrastuksissa ja baareissa ja kavereiden kanssa jne. Itse olen kasvattanut 3 lasta, jotka todella valvottivat oikein huolella jokaikinen.

Kerran oli juttua lehdessä, kun kätilöt kertoivat nuorista nykyvanhemmista. Kun vauva on päivän tms ikäinen, laitoksella, vanhemmat kärräävät vauvan hoitajien hoidettavaksi, koska tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa... tää oli kyl aika uskomatonta! Mutta näköjään sitä vanhemmat tuskastuu ja eroaa ja kaikkea jo ihan pienen vauvan kanssa.

Teidän pitää vaan vuorotella valvomisten kanssa ja vähentää kaikki ei-pakollinen nyt minimiin, jotta jää voimia.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
"väsynyt äiti"
[QUOTE="vieras";26964268]Sellaista se nyt vaan vauvojen kanssa on. Niissä on kova työ. Toki tunnen myötätuntoa. Mutta samalla miettii, että aika vaaleanpunaisin lasein sitä ihmiset vauvantekoa suunnittelee, ei mitään käsitystä siitä, että se nyt vaan on kovaa hommaa. On syöttämistä ja valvomista ja siivoamista ja pyykkäämistä yms eikä ole aikaa välttämättä hengailla harrastuksissa ja baareissa ja kavereiden kanssa jne. Itse olen kasvattanut 3 lasta, jotka todella valvottivat oikein huolella jokaikinen.

Kerran oli juttua lehdessä, kun kätilöt kertoivat nuorista nykyvanhemmista. Kun vauva on päivän tms ikäinen, laitoksella, vanhemmat kärräävät vauvan hoitajien hoidettavaksi, koska tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa... tää oli kyl aika uskomatonta! Mutta näköjään sitä vanhemmat tuskastuu ja eroaa ja kaikkea jo ihan pienen vauvan kanssa.

Teidän pitää vaan vuorotella valvomisten kanssa ja vähentää kaikki ei-pakollinen nyt minimiin, jotta jää voimia.[/QUOTE]

Niin, en mä odottanut mitään vaaleanpunaista unelmaa, mutta silti koen oloni öisin/aamuisin väsyneeksi. Miten ihmeessä ne sulkee toisensa pois?

Ja kyllä se laitoksella oli se naapurivuoteen 40 v. 4 lapsen äiti, joka oli koko ajan kärräämässä vauvaa hoitajien hoidettavaksi, ihan itse olen kyllä hoitanut vauvani päivin öin siitä saakka kun se rinnalle nostettiin. (eipä sillä, ehkä tuolla äidillä oikeasti oli esim. todella rankka synnytys, ei mun tarvitse asiaa tuomita, puhumattakaan yleistämisestä.)

Kyllä siinä valvoo molemmat väkisinkin kun vauva pitää meteliä, on meillä sen verran pieni asunto. Enkä voi vauvaa isälle edes siinä mielessä antaa, että jos ei saa olla tissin lähellä niin huutaa täyttä kurkkua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26963924]Ihanan piristävä ja positiivinen viesti :heart:. Tämmösiä lisää! Tästä oli apua aloittajalle ja ennenkaikkea tän kirjoittajalle; miten mukava mieli meillä kaikilla onkaan nyt :)![/QUOTE]

Pelkkää faktaahan tuo oli. Kuukauden ikäinen kun on kyseessä, niin sitten on vaan kärsittävä. Jos meillä oli huonompia öitä peräkkäin monta, niin iskä hoiti jotkut yöt ja minä sain nukkua. Eli kannattaa tehdä myös niin, jos tuntuu liian raskaalta. Ja siis jos mies on kuvioissa.
 
"vieras"
[QUOTE="väsynyt äiti";26964322]
Kyllä siinä valvoo molemmat väkisinkin kun vauva pitää meteliä, on meillä sen verran pieni asunto. Enkä voi vauvaa isälle edes siinä mielessä antaa, että jos ei saa olla tissin lähellä niin huutaa täyttä kurkkua.[/QUOTE]

Saakohan vauva tarpeeksi maitoa?
 
"väsynyt äiti"
ja tissiähinällä en tarkoita normaalia yöimetystä, ei siinä ole mitään rankkaa, vaan sitä kun haluaa olla tissillä mutta se tissi ei kumminkaan kelpaa. Ottaa suuhun ja irrottaa heti ja sitten äheltää ja vääntelehtii ja kitisee ja kähisee. Mutta jos tissin pistää pois niin huudetaan pää punaisena. Ja tämä voi jatkua monta tuntia... eli valvottaa kyllä. Varmaan jotain mahavaivoja ehkäpä.
 

Yhteistyössä