Mikä voisi olla vikana, raskaana ja ihan törkeä väsymys. Tämä ei voi olla enää normaalia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikeko.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikeko.

Vieras
Nukun vähintään 10h yöunet. Silti heräämiseen ja sängystä ylöspääsemiseen menee tunti. Päivällä parin, kolmen tunnin päikkärit. Eivätkä nämäkään unet riitä. Olen ihan horroksessa kokoajan. Autollakaan en uskalla enää aja kun ajatus ei vain kulje ja kokoajan sellainen olo että saattaa nukahtaa milloin vain.
Viikonloppuisin kun mies kotona nukun helposti 14h yöunet + päikkärit päälle.

Olen miettinyt syömisiäni ja juomisiani. Ei auta, ei myöskään ulkoilu tai raitisilma. Alkaa vain ahdistaa ja päätä särkeä. Väkisin jos tekee kotihommia niin alkaa heikottamaan ja olo muuttuu kokoajan pahemmaksi.

rv 23+ ja tätä jatkunut jo jonkin aikaa. Pahenee vain. Viimeksi neuvolassa hb oli hyvä. Syön raskausajan monivitamiinia.
Tämä neljäsraskaus ja edellisissä ei ollut tälläistä ongelmaa.

Seuraava neuvola reilunviikon päästä ja vaadin kyllä silloin että pääsen verikokeisiin missä katsotaan muutakin kuin pelkkä perus hb sormenpäästä. Mm. punasolujen koko, kropan rautavarastot yms.

Hulluksihan tässä tulee jos kevääseen asti menee näin. Kotona nukkuen. Pikkuinen masussa voi hyvin ja myllää tuntuvasti ja paljon.

Tämä väsymys on vain ihan liikaa nyt ja minä tarvitsen jotain apua tälle. Ehkä joku vitamiinin puutos, rauta, mahdoton sanoa itse.

Ei munkaan veriarvoista mitään löytynyt koskaan, mutta olin kyllä super väsynyt. Nukuin suunnilleen saman verran kuin sinä. Töihin meneminen oli silkkaa tuskaa, kun ekan hereilläolo tunnin jälkeen olisi voinut kuolla väsymykseen. Loppua kohden se sitten helpotti ja lopulta energiaa oli ihan liiankin kanssa...

Raskauksissa on eroja. mulla oli ekassa ihan sama homma kuin kuvaat nyt. Odotin kuin kuuta nousevaa että aika kuluisi ja väsymys häviäisi, kuten kaikissa lähteissä sanotaan.. väsymys ei hävinnyt. ja se oli kamalaa. otan osaa =/ Toisessa raskaudessa meni alun jälkeen pois vaikka vaikeitä päiviä on...

sama juttu ja viimeksi tänään puhuin lääkärille, mutta eipä tuo mitään sanonu! Kirj.2vk saikkua ja se siitä, mutta itsellä tympii jaksamattomuus! Ikinä koskaan ollu näin veto veks ja mulla 5 raskaus.

Tutulta kuulostaa. Ekan raskauden olin kuin ei mitään, puuhasin ja jaksoin. Ja nyt nukun 11 h yöunet+ päikkärit ja olen rättiväsynyt koko ajan. En siis piristy missään vaiheessa päivää. Kilpirauhasarvoja on testailtu, mutta normaalit ovat.

Se väsymys nyt vain sattuu olemaan yksi raskauden oireista. Voi johtua toki raudan puutteesta, mutta ei se rautakaan aina ole alhaalla vaikka on ihan tautinen väsymys. Tiedän kyllä hyvin tunteen. itse olen rv 9+4 ja nyt ei enää väsytä..Onneks nyt ei kestänyt kauaa tuo väsymys.. Joskus kestänyt paljon paljon pitempään.

Aivan normaalilta raskausajan väsymykseltä kuulostaa, loppuu viimeistään kun vauva syntyy. Tosin silloin alkaa ihan toisenlainen väsymys, mutta se on sitten oma lukunsa...

no eipä teistäkään paljoa apua ollut.

Jotain tähän on kuitenkin keksittävä. Kolme lasta jo valmiiksi hoidettavana. Hereillä kun jotain yrittää tehdä niin alkaa heti heikottamaan ja päätä särkemään. Pakko päästä istumaan tai pötköttämään.
Ekaluokkalainen tarvitsisi apua matikan laskuisssa mutta ei vain aivot kykene laskemaan.

sokereista en tiedä, pissa ollut aina puhdas eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut ongelmia. Voisihan se rasitus olla hyvä tehdä varmuuden vuoksi, mutta seuraava neuvola tosiaan reilunviikon päästä.

Ja tätä kestänyt käytännössä kokoraskauden ajan ja pahenee vain.

[QUOTE="aloittaja";25505903]no eipä teistäkään paljoa apua ollut.

Jotain tähän on kuitenkin keksittävä. Kolme lasta jo valmiiksi hoidettavana. Hereillä kun jotain yrittää tehdä niin alkaa heti heikottamaan ja päätä särkemään. Pakko päästä istumaan tai pötköttämään.
Ekaluokkalainen tarvitsisi apua matikan laskuisssa mutta ei vain aivot kykene laskemaan.

sokereista en tiedä, pissa ollut aina puhdas eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut ongelmia. Voisihan se rasitus olla hyvä tehdä varmuuden vuoksi, mutta seuraava neuvola tosiaan reilunviikon päästä.

Ja tätä kestänyt käytännössä kokoraskauden ajan ja pahenee vain.[/QUOTE]

Mitenkä verenpaineet?

verenpaineet ovat hyvät. Tai siis miulla on raskaudenaikainen verenapainetauti (ollut kaikissa raskauksissa) ja tähän on tottakai lääkitys. Ja lääkityksellä verenpaineet ovat hyvät. Mittari kotona ja seuraan niitä säännöllisesti.

Kuten moni jo edellä on sanonut, niin juuri tuollainen pohjaton väsymys ja uupumus on täysin normaalia raskausaikana. Varsinkin, jos kaikki arvot ok ja vauva voi hyvin. Sinulla vain on ollut hyvää tuuria edellisten raskauksien suhteen, jos et ole ollut näin väsynyt ennen. Kuvailemasi olotila vastaa ainakin täysin omaa oloani esikoiseni raskaudessa (tyttö).
Toki voit pyytää lisäkokeita neuvolasta, mutta varaudu myös siihen, että muuta selitystä tuolle väsymykselle ei löydy, kuin raskaus.
Toivotan kuitenkin voimia sinulle ja kyllä se väsymyskin joskus helpottaa, vaikka tästä ei juuri nyt sinulle apua olekaan.

Se on prinsessa Ruusus syndrooma. Iskee yleensä alkuraskaudessa, helpottaa useinmiten noilla viikoilla mitä sinulla on. Pahimmillaan on varmaan jossain rv 16 kiepppeissä.

Kun lääkäri kuuli että käytän kaiken vapaa-aikani nukkumiseen, lähetti kilpirauhaskokeeseen. Kokeita ottava hoitaja kysyi miksi olen siellä ja kuullessaan syyn alkoi nauraa ja kertoi että mieslääkärit lähettää raskaana olevia kokeisiin vaikka oikeasti monella raskaana olevalla tulee alkuvaiheessa aivan suunnaton väsymys, hänelläkin.

järkyttävä väsymys, järkyttävä pahoinvointi ja järkyttävä palelu <- noilla eväillä alkoi mun ensimmäinen raskaus, myöhemmin tuli muita mutkia matkaan mutta toinen oli onneksi siunattu vain järkyttävällä pahoinvoinnilla (oksua ekoista viikoista synnytyssaliin)

Voi tuohon päälle viellä semmoinen pahoinvointi, ettet pysty OIKEASTI syömään etkä juomaankaan MITÄÄN, koska kaikki oksettaa, niin sitten voit miettiä, että onko tää nyt ihan normaalia!? Ja vastaus on, että on, se kuuluu raskauteen.. Harmi vaan, että sillä saa ittensä hyvin äkkiä tiputukseen.

Mulla oli pari viikkoa, että silmät pysyi auki. Nyt eivät tahdo pysyä, taaskaan. Viikkoja 26+6. Syöny pitkään jo rautaa tuplana, ilman hyötyä. Verikokeissakin kävin ja nekin kuulemma ok. Elämä on. Onneks pari kk jäljellä. :)

Juu täällä kans ihan tajuton väsymys, Sunnuntaina en tainnu montaa tuntia olla hereillä kun olin ihan seis koko vuorokauden. Jos istun johonkin meinaan nukahtaa eli lähes kokoajan. Välillä olo on ihan sika heikko, ja oksettaa, ja tärisen kun on niin perkeleen kylmä. Kuumavesipullo, kylmää vettä, voileipäkeksejä, pino peittoja ja tyyny. Ihana siunattu raskaus :) Luojalle kiitos, että tämä loppuu viimestään 7kk kuluttua.

Mulla oli pari viikkoa, että silmät pysyi auki. Nyt eivät tahdo pysyä, taaskaan. Viikkoja 26+6. Syöny pitkään jo rautaa tuplana, ilman hyötyä. Verikokeissakin kävin ja nekin kuulemma ok. Elämä on. Onneks pari kk jäljellä. :)

Sama...viikkoja nyt 20, jonkin aikaa olin pirteä, nyt taas vä-syt-tää. Tänään nukuin 3,5 h päikkärit taas, ja iltapäivisin harjoittelussa on tuskallista yrittää pysyä hereillä.

Hemoglobiini ok, monivitamiinia syön, raskausdiabetes löytyy ja se saattaa olla yksi koomaväsymyksen syy mutta ei mun väsymys katso sitä onko sokerit koholla vai ei - yhtä lailla väsyttää myös silloin kun sokerit on oikein hyvät.

Elämä tosiaan on :). Kyllä tämän kestää kun on pakko. Nukun nyt aina kun voin, valvon sitten vauvan kanssa kesällä.

Mulla kovan väsymyksen aiheutti kilpirauhasen vajaatoiminta, joka siis todettiin viikoilla 24+. Lisänä oli sydämentykytys, jonka vuoksi otettiin labrat. Väsymys oli siis todella pahaa, hereillä en meinannut pysyä päivällä. Pyydä neuvolasta lähete kilpirauhaskokeisiin (tulokset tulee heti seuraavana päivänä), sillä sikiölle on tärkeää, että äidin arvot ovat kunnossa. Kannattaa ainakin poissulkea tämä sairaus.

on "mieletönkin" väsymys mutta lääkärin arvioon voisit mennä, sokerirasitus ja kilpirauhasarvot kannattanee tarkastaa. Perusverenkuvasta pystyy jo yleensä hyvin arvioimaan tarvitaanko lisärautaa.

Minä olin kolmannessa raskaudessa älyttömän väsynyt ja luulin hemoglobiinin laskeneen.. Raskausdiabetes oli syyllinen väsymykseeni. Kun se huomattiin niin sokeriarvot huitelivat ruokavaliosta huolimatta 14-20 välillä ja väsytti... Insuliinin kanssa sokerit saatiin kuntoon ja väsymys hävisi. Kannattaa vaatia kokeita..

Viimeksi muokattu:
Minäpä eilen nukahdin bussissa ja hyppäsin ulos väärällä pysäkillä.. xD Töissä koko ajan haukotuttaa. Viikolla aika nopeaan nukahtaa töistä tullessa ja viikonloppuna ei muuta haluaisi tehdäkään kun nukkua!! :,D

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä