Mikä veroprosentti teillä on ja mitkä tulot?

  • Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
santsu
Olen palaamassa hoitovapaalta töihin ja bruttopalkkani on noin 2100. Uudessa verokortissa prosentti näille tuloille oli 16... äitiyslomalle jäädessäni se oli 23. Onko ne oikeesti laskenut noin paljon? Asuntovelan korot on huomioitu kummassakin.
 
verotettava
Alkuperäinen kirjoittaja santsu:
Olen palaamassa hoitovapaalta töihin ja bruttopalkkani on noin 2100. Uudessa verokortissa prosentti näille tuloille oli 16... äitiyslomalle jäädessäni se oli 23. Onko ne oikeesti laskenut noin paljon? Asuntovelan korot on huomioitu kummassakin.
mulla on brutto 2167 ja veroprosentti 20. Tähän toki vaikuttaa alentavasti, jos haluat laittaa esim. matkakulut suoraan prosenttiin jne.
 
Lissu
www.vero.fi , siellä voi pankkitunnuksilla kirjautuu sisään ja laskee vero%. Just kävin itse.

Mulla tuli 24.5%, tulot: palkkatulot (puolikas työaika) laitoin 25 000, etuudet 6000, sivutoimipalkat 5000.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tulorajat on 2058/kk ja 24 700/vuosi... olin sitä jo muuttamassa, mut peräännyin, kun tuntu niin kivalta prosentilta... kai sitä vähän pitää nostaa.
Sullahan olisi sitten liian pieni tuloraja kuussa jos teinaat 2100e.

 
tt
Kyllä se verottaja sitten muistaa, jos prosentti on väärin ;). Älkää siis huolehtiko, mutta älkää myöskään yllättykö, jos tulee joitakin tuhansia maksettavaa joulukuussa.
 

Yhteistyössä