Mikä tietokoneestani on mennyt rikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kone kyllä aukeaa, mutta ei jaksa aukaista ohjelmia. Tehtävien hallinnassa näkyy koko ajan, että suoritin käyttö on 100%, muistia näyttäisi riittävän. Onko koneen prosessori nyt rikki vai mikä? Ja en siis älyä mitään koneista, joten jos kysymys oli tyhmä, niin suokaa anteeksi.

Ei ollut tyhmä kysymys. Joku päivittämätön/ei-yhteensopiva ajuri koneessa voi aiheuttaa ongelmaa. Liikaa sovelluksia pyörimässä taustalla jolloin koneen muisti kuormittuu liikaa..tähän auttaa muistikamman lisääminen.
Mahdollisesti myös jokin haittaohjelma voi aiheuttaa oireet, kannattaa ajaa virustoiminnan lisäksi joku haittaohjelmien poistaja, esimerkiksi Lavasoftin adware remover.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kone kyllä aukeaa, mutta ei jaksa aukaista ohjelmia. Tehtävien hallinnassa näkyy koko ajan, että suoritin käyttö on 100%, muistia näyttäisi riittävän. Onko koneen prosessori nyt rikki vai mikä? Ja en siis älyä mitään koneista, joten jos kysymys oli tyhmä, niin suokaa anteeksi.

Katso mikä ohjlema vie sen 100% ja lopeta se.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mistä minä sen sitten nään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mistä minä sen sitten nään?

tehtevien hallinta. kuulostaa kyllä että muistit on hajonnut

Kato sieltä tehtävienhallinnasta prosessit välilehdeltä näkyykö sellanen kuin jawaexe. se monesti jankittaa konetta ja vie kaiken tehon siihen. jos toi on siellä klikkaa ja paina lopeta prosessi

Ei välttämättä ole mitään varsinaisesti rikki. Viruksia tai haittaohjelmia voi olla, tai muistia liian vähän. . Oletko lataillut netistä musaa tai elokuvia?

tai sit vaan winkkari sekoilee. Joskus auttaa koko windowsin uudelleenasennus.

On kyllä läppä kun nää ammattilaiset tääl kommentoi :-----------D

Skannaa kone eri softilla; esimerkiksi avast, f-secure tai vaikkapa spybot näin aluksi. Kannattaa googlettaa noita ohjelmia.

On.
Ihan oikeasti, jos ette tietokoneista mitään tiedä niin jättäkää hommat sellaisille jotka tietää, turha neuvoa tekemään sellaisia asioita tekemään mistä ei mitään hyötyä em. ongelmaan ole.

Suosittelen asentamaan windowssin, mieluiten linuxin uudelleen jos ei koneessa mitään tärkeitä tiedostoja ole. Muuten ota varmuuskopio tiedostoista vaikkapa ulkoiselle kovalevylle tai usb muistille. Jos ei tietokone muuten suostu tottelemaan jonkun taustalla pyörivän ohjelman takia niin käynnistä tietokone vikasietotilassa jolloin ainoastaan kriittiset ohjelmat lähtevät käyntiin.

Windowssin tai linuxin asennuksessa menee about ~30min tietokoneesta ja alustettavan kovalevyn koosta riippuen.

Jos autoin yhtään, niin auta muita ihmisiä tekemällä päivän hyvä teko ja allekirjoita adressi osoitteessa: http://www.adressit.com/kannabis

Ja sitten vielä että jos koneesi on pari vuottakin vanha, niin ÄLÄ vie konettasi huoltoon, vaan anna jonkun tuttusi "huoltoon", varmasti tiedät jonkun joka osaa homman tehdä ilman että siitä tarvitsee turhia maksella ja odotella konetta huollosta.

Jos ongelma hoituu helposti, niin paina alt+ctrl+delete samaan aikaan niin saat näkyviin prosessien hallinnan, ja etsi ohjelma joka saa aikaan tuon 100% suorittimen käytön, sen lopetat klikkaamalla kyseistä ohjelmaa ja painamalla delete:ä, sen jälkeen tulee kysely haluatko varmasti lopettaa em. ohjelman, paina ok tai kyllä, sitä positiivisempaa vastausta :)

Ja hyviä kesän jatkoja kaikille!, ei niitä tietokoneita nyt kuulukkaan käyttää... :)

Alkuperäinen kirjoittaja jepajoo:
On.
Ihan oikeasti, jos ette tietokoneista mitään tiedä niin jättäkää hommat sellaisille jotka tietää, turha neuvoa tekemään sellaisia asioita tekemään mistä ei mitään hyötyä em. ongelmaan ole.

Suosittelen asentamaan windowssin, mieluiten linuxin uudelleen jos ei koneessa mitään tärkeitä tiedostoja ole. Muuten ota varmuuskopio tiedostoista vaikkapa ulkoiselle kovalevylle tai usb muistille. Jos ei tietokone muuten suostu tottelemaan jonkun taustalla pyörivän ohjelman takia niin käynnistä tietokone vikasietotilassa jolloin ainoastaan kriittiset ohjelmat lähtevät käyntiin.

Windowssin tai linuxin asennuksessa menee about ~30min tietokoneesta ja alustettavan kovalevyn koosta riippuen.

Jos autoin yhtään, niin auta muita ihmisiä tekemällä päivän hyvä teko ja allekirjoita adressi osoitteessa: http://www.adressit.com/kannabis

Ja sitten vielä että jos koneesi on pari vuottakin vanha, niin ÄLÄ vie konettasi huoltoon, vaan anna jonkun tuttusi "huoltoon", varmasti tiedät jonkun joka osaa homman tehdä ilman että siitä tarvitsee turhia maksella ja odotella konetta huollosta.

Jos ongelma hoituu helposti, niin paina alt+ctrl+delete samaan aikaan niin saat näkyviin prosessien hallinnan, ja etsi ohjelma joka saa aikaan tuon 100% suorittimen käytön, sen lopetat klikkaamalla kyseistä ohjelmaa ja painamalla delete:ä, sen jälkeen tulee kysely haluatko varmasti lopettaa em. ohjelman, paina ok tai kyllä, sitä positiivisempaa vastausta :)

Ja hyviä kesän jatkoja kaikille!, ei niitä tietokoneita nyt kuulukkaan käyttää... :)

:D :D Ihanasti aloitit heti moittimalla muiden ohjeet ja kuitenkin päädyit antamaan samat ohjeet itse..

Hienoa että tykkäät... :)
Konekkin luultavasti on saatu tämän kuukauden aikana kuntoon.
Tarkoituksena siis ei ollut kenenkään ohjeita moittia. Sanoinpahan vaan yleisesti ottaen, että ei varmastikkaan tarvita sellaisia ohjeita mistä ei mitään konkreettista hyötyä ole, voin tietysti olla väärässä. ;)

Yhteistyössä