Mikä tavallinen asia/tavara puuttuu teidän kodista?

Kirjahylly
keittiöjakkara
vedenkeitin
sohvapöytä
harja ja rikkalapio
vessa (on kyllä tulossa "sitte ku joutaa", ja kylppärissä on pönttö)
astiakaappi
liesituuletin (tämä rassaa eniten, on kyllä, mut ei oo kolmeen vuoteen pelannu)

Muita paitsi vessa ja liesituuletin ei ole ees tulossa. Vedenkeittimen voin ottaa vastaan, jos joku tänne kottiin sellasen mulle tuo, mutta enpä viitti hankkia, ku käyttöä ehkä kerran vuojessa, nii sillon voi kyllä keittää kattilassa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Muita paitsi vessa ja liesituuletin ei ole ees tulossa. Vedenkeittimen voin ottaa vastaan, jos joku tänne kottiin sellasen mulle tuo, mutta enpä viitti hankkia, ku käyttöä ehkä kerran vuojessa, nii sillon voi kyllä keittää kattilassa...
Vedenkeittimellä muuten säästät enegiaa kun keität siinä veden jonka tarvitset esim ruuanlaittoon :)
(perunoiden keitin vesi jne)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Muita paitsi vessa ja liesituuletin ei ole ees tulossa. Vedenkeittimen voin ottaa vastaan, jos joku tänne kottiin sellasen mulle tuo, mutta enpä viitti hankkia, ku käyttöä ehkä kerran vuojessa, nii sillon voi kyllä keittää kattilassa...
Vedenkeittimellä muuten säästät enegiaa kun keität siinä veden jonka tarvitset esim ruuanlaittoon :)
(perunoiden keitin vesi jne)
Enpä ole tuommosta kuullukkaan... Millä se selittyy? Ku pittähän se hella kuitenki panna päälle esim. niitten pottujen kiehumisen ajaksi. Eli se säästäis vain pari minuuttia hellan päälläolosta ja tois lisää sen, mitä vedenkeitin vie veden keittämiseks... Ymmärrän, että vanhoissa helloissa voi olla niin kova kulutus ja hitaita kiehuttaan, mutta onko säästö todellinen uusienki hellojen kohalla? Jos joku ossaa näin monimutkasesti esitettyyn kysymykseen vastata, nii kiitti :ashamed:
 
Juokseva vesi, liesituuletin ja keskuslämmitys. Siis lämpöpatterit tms. Lämmitetään leivinuunilla ja porinmateilla. Toki meillä muutama siirreltävä sähköpatteri on makkareissa myös. Ovikellokin puuttuu. ja JOULUVERHOT, kun en oo vieläkään löytänyt mieleisiä |O
 

Yhteistyössä