Mikä tässä voisi auttaa? raskaana ja karsea kylkikipu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
rv 24 menossa ja kylkeä särkee niin ettei tiedä miten päin olisi. Kylkeä on kiristänyt jo pari viikkoa ja välillä kipu äityy pahemmaksi. olen yrittänyt kevyesti venyttää mutta ei apua.

Alkaa olla jo tuskaista.

Kannattaa mennä lääkäriin, joskus kylkikipu raskauden aikana voi olla oire siitä, että kohtu painaa virtsanjohdinta, jolloin munuainen on kovilla.

rv 24 menossa ja kylkeä särkee niin ettei tiedä miten päin olisi. Kylkeä on kiristänyt jo pari viikkoa ja välillä kipu äityy pahemmaksi. olen yrittänyt kevyesti venyttää mutta ei apua.

Alkaa olla jo tuskaista.

Mulla oli oikealla puolella kylkikaaren kohdalla järkyttävä pistävä kipu läpi raskauden juurikin noilta viikoilta. Diagnosoitiin munuaisaltaan laajentuma, eli niin kuin tuossa edellä jo sanottiin, virtsanjohdin ei pääse tyhjenemään jollon munuaiseen kertyy nestettä yli äyräiden aiheuttaen kivun. Mä selvisin ilman toimenpiteitä, mutta tiedän, että pahoissa tapauksissa asennetaan suntti tms. jolla nestettä saadaan pois.

[QUOTE="a.p";27796214]joulun alla oli neuvola ja kaikki oli ok sillon.[/QUOTE]

Mutta oliko tuota kipua jo silloin?

Mulla on noita samoja kipuja tällä hetkellä. Mikään ei auta ja viime yönä oli lähdettävä päivystykseen. Lääkäri ei löytänyt mitään erityistä. Voiko tälle tehdä mitään?

Mulla särkee aina silloin tällöin kylkiä, lähinnä tuosta kainaloiden alapuolelta. Kätilö sanoi että on todennäköisesti kipuja, jotka johtuu kun vatsa kasvaa ja paikat venyy ja paukkuu. Kandeehan kuitenkin asia tarkistaa, soita vaik neuvolaan ja kysy mitä mieltä ne on.

Mulla oli molemmissa raskauksissa kylkikipua kovaakin ja aina luulin sen olevan sitä että kylkiluut antaa myöden. nyt kolmas ja on taas ollu vähä kylkikipua. Mulle se selitettiin että kun sikiö kasvaa niin myös rintakehässä tarvitaan tilaa ja kylkiluiden venyminen voi sattua. Meikälle sattui pahasti. En siitä koskaa sanonu ja meni ohi itsekseen.

Eikö tuo munuaisjuttu ole vähä liioittelua. Raskaus ei ole sairaus vaikka monet sitä väittää niin olevan.

• Tykkää
Reactions: jaanino
Mulla oli molemmissa raskauksissa kylkikipua kovaakin ja aina luulin sen olevan sitä että kylkiluut antaa myöden. nyt kolmas ja on taas ollu vähä kylkikipua. Mulle se selitettiin että kun sikiö kasvaa niin myös rintakehässä tarvitaan tilaa ja kylkiluiden venyminen voi sattua. Meikälle sattui pahasti. En siitä koskaa sanonu ja meni ohi itsekseen.

Eikö tuo munuaisjuttu ole vähä liioittelua. Raskaus ei ole sairaus vaikka monet sitä väittää niin olevan.
Voimakkaat kivut ylävatsalla voivat kieliä raskausmyrkytyksestä.

Munuaisjuttu ei ole liiottelua. Terveisin rv 30 ja osastolla makaan, stentti asennettu munuaiseen ja opiaatteja joudun syömään koska muuten ei pysty olemaan. Kipu on helvetillistä ja pahimmillaan munuainen lakkaa toimimasta jos ei tehdä toimenpiteitä.

Yhteistyössä