Mikä tää puklutahrajuttu on?

Taas tuossa ketjussa ja olen siihen täällä ennenkin törmännyt. Siis kun meillä esikoinen oli oikein mestaripulauttelija, kakkonen vähän lievempi ja kolmas pulauttelee vain satunnaisesti. Mutta kaikki vaatteet on tahrattomia. Miksi meidän vauvan puklu ei värjää vaatteita, jos kerran muilla se värjää?
 
vv
onko kersas tissilapsia? tissimaito ei ainakaan käryä niin pahasti ku tutteli? olisko tästä. ja tuttelemuksun vaatteisiin oli säilytyksen aikaan tullut ketaisia länttejä. sen siitä kai saa ku on niin huono äiti eikä anna ku elukan maitoo??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
onko kersas tissilapsia? tissimaito ei ainakaan käryä niin pahasti ku tutteli? olisko tästä. ja tuttelemuksun vaatteisiin oli säilytyksen aikaan tullut ketaisia länttejä. sen siitä kai saa ku on niin huono äiti eikä anna ku elukan maitoo??
No meillä oli tutteliruokinnassa poika, ja siis kova puklaamaan mutta tahroja ei ole. Eli tuosta ei löydy selitystä asiaan.
 
No mun kokemuken mukaan ainoita puklutahroja jättää puklut jos vauva on syönyt perunaporkkanavelliä tai porkkanasosetta. Mustikkakin on aika ärhäkkä. Ja nämä tahrat jäävät siis silloin jos ei oitis ole vaatteita pesemässä, vaan ne ehtivät kuivua. Mutta kyllä meillä tahrat on lähteneet useamman pesun seurauksena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
No mun kokemuken mukaan ainoita puklutahroja jättää puklut jos vauva on syönyt perunaporkkanavelliä tai porkkanasosetta. Mustikkakin on aika ärhäkkä. Ja nämä tahrat jäävät siis silloin jos ei oitis ole vaatteita pesemässä, vaan ne ehtivät kuivua. Mutta kyllä meillä tahrat on lähteneet useamman pesun seurauksena.
Porkkana ja mustikka lähtee kyllä pois pesussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
onko kersas tissilapsia? tissimaito ei ainakaan käryä niin pahasti ku tutteli? olisko tästä. ja tuttelemuksun vaatteisiin oli säilytyksen aikaan tullut ketaisia länttejä. sen siitä kai saa ku on niin huono äiti eikä anna ku elukan maitoo??
No meillä oli tutteliruokinnassa poika, ja siis kova puklaamaan mutta tahroja ei ole. Eli tuosta ei löydy selitystä asiaan.
Meillä eka sai korviketta, mut ei tahroja jäänyt. Toinen tissimaitoa ja siitä jäi. Onneks ne sai melko huomaamattomaksi tabortilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
onko kersas tissilapsia? tissimaito ei ainakaan käryä niin pahasti ku tutteli? olisko tästä. ja tuttelemuksun vaatteisiin oli säilytyksen aikaan tullut ketaisia länttejä. sen siitä kai saa ku on niin huono äiti eikä anna ku elukan maitoo??
Esikoinen sai rintamaitoa vain 2kk eli on tuttelimuksu ja se joka siis pulauttelikin eniten. Esikoinen myös ainut joka sai silloin tällöin velliäkin 4kk alkaen.

Kaksi seuraavaa pelkällä rintamaidolla.
 
Meillä jäi muutamaan vaatteeseen tahroja puklusta. Tiedä sitten mikä syynä kun sama pesuaine käytössä kuitenkin ollut koko ajan eikä vaatteet ikinä seiso likaisena missään pyykkikorissa päiväkausia. Mutta hyvin yleensä on puklutahrat lähteneet.
 
vieras
Oon saanu melkein kaikki tahrat pois normaalilla pesulla mutta mua ihmetyttää tahrat jotka ilmestyy takaisin vaatteeseen jos on ollu jossain säilytyksessä. Esikoisen vauvavaatteet laitoin puhtaina kaappiin seuraavaa lasta varten ja sitten kun otin esille ne uudestaan niin olivat kellastuneet niistä kohdin missä oli joskus ollut puklua tms.
Mutta nekin tahrat mitkä on auringon ansiosta hävinneet ilmestyy ajan kanssa takaisin, ainakin mulla.
 
vierailija
Jos vauvalla joku lääkitys, esim lisärauta, niin vaatteet voi värjäytyä niin ettei lähde millään pesuaineella.
Loistavaa! Nyt löytyi selitys asialle! Olen imettänyt kaikki neljä lastani, kolmelta ekalta ei jäänyt pukluläikkiä, mutta tämän neljännen kanssa tilanne on ihan toivoton.,. Ei saa vielä mitään kiinteitä, mutta tuota rautaa kyllä ja sitä eivät muut lapset saaneet! Ja niitä läikkiä ei kyllä saa millään pesuaineella eikä tahranpoistoaineella pois. Ei auta vaikka kuinka kuumassa pesee eikä se miten usein. Vaatteet roskiin... Joskus auttaa kun ihan samantien pesee vaatteen käsin, mutta jos vauva vaikka nukkuu, niin eihän sitä heti huomaa
 

Yhteistyössä