Valitse el
Artikkelin mukaan selitys piilisi avoimuudessa ja yhteisöllisyydessä.
Uskotko itse selitykseen?
Artikkelin mukaan selitys piilisi avoimuudessa ja yhteisöllisyydessä.
Uskotko itse selitykseen?
Koetko yhteisöllisyyden ja yhteisvastuullisuuden pinnallisempana elämäntyylinä?Alkuperäinen kirjoittaja esim nää selittää;27583828:Parempi itsetunto, tietty pinnallisempi (=helpompi) elämän tyyli.
Nämä varmasti, ainakin.Työllisyystilanne ja syrjäytymisvaara varmaan vaikuttavat.
Ei saisi vaikuttaa.Työllisyystilanne ja syrjäytymisvaara varmaan vaikuttavat.
Juu, koen, että ruotsalaiset ovat sitä "betre folkkia" ja heidän ei ole tarvinnut samalla tavalla kärsiä kuin suomalaisten.Koetko yhteisöllisyyden ja yhteisvastuullisuuden pinnallisempana elämäntyylinä?
Tuota noin. Rannikon ruotsinkieliset eivät ole Ruotsista vaan ihan Suomesta.Alkuperäinen kirjoittaja esim nää...;27583981:Juu, koen, että ruotsalaiset ovat sitä "betre folkkia" ja heidän ei ole tarvinnut samalla tavalla kärsiä kuin suomalaisten.
Periytyy siis historiasta jolloin ruotsalaiset nyhti Suomesta vain veroja ja itse viettivät mukavaa elämää toisten kustannuksella. Jossain määrinhän tämä näkyy nykypäivänäkin. Heidän ei siis ole samalla tavalla tarvinnut kohdata elämän raskautta. Voidaan olla vain iloisia ja huolettomia.
Tähän uskon minäkin.Mä uskon siihen artikkelin ekan lauseen vaikutukseen.
Se, että onko joku seutu paremmin yhteisöllinen jne. vaikea sanoa, koska yksilön omakin osallistuminen vaikuttaa asiaan...
On ankeaa elää elämää ilman ihmisiä, jotka todella välittävät ja "vetävät yhtä köyttä ylä- ja alamäessä".