Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"kyllästynyt"
En ikinä uskonut että sellanen yksinkertanen asia olisi niin vaikeaa että ihan naapurisodan saisi aikaseksi. :O
Meillä oli kahdet rattaat rappusten alla ja laitoin todellakin ystävällisesti huomautuksen sinne lapulla. Lappu vielä alkoi "en halua nipottaa, mutta olisiko mahdollista siirtää vaunut joko kotiin tai pyöräkellariin paloturvallisuusriskin vuoksi" ja linkki virallisille sivuille.
Ja ei auta, muutama päivä meni ja edelleen seisoi siinä laput revittynä maassa. Kysyin vielä kun näin kenen vaunut oli, saiko lapun vai oliko joku muu ne ottanut, silmien pyörittelyä sain ja tuhahtelua.

Sen jälkeen aloin itse siirtämän vaunut pois siitä. Yhtäkkiä vaunut oli laitettu pyörälukolla kiinni portaisiin. Nyt soitin sitten isännöitsijälle asiasta ja aikovat hoitaa asian. En ajatellut todellakaan, että tarvitsisi soittaa tuollaisesta isännöitsijälle, ajattelin että ehkä he eivät tosiaan tienneet laista.

Miksi noin iso numero, miten voi olla niin vaikea asia?!

"a.p"
[QUOTE="Okei";24155338]Et ole ihminen tosissasi! :heart:[/QUOTE]

Mitä? Eli olenko ainoa joka mielellään noudattaa todella yskinkertaisia sääntöjä jotta talossa olisi mukava asua ja etenkin turvallista. Etenkin kun kyse tuossa asiassa on täysin laiskuudesta. Ja tiedän, todella koomista tapella näin pienestä asiasta, huoh. :(
Kuvittelin ettei tässä olisi mitään ihmeellistä, mutta nyt aletaan lapsellisesti telkeämään vaunut rappusiin ettei vaan joutuisi niitä yksinkertaisia sääntöjä noudattaa. :D

Tässä yksi selitys
Asuimme aikoinaan kerrostalossa ja vaunuja/rattaita oli pakko pitää rappukäytävässä. Pyörävarastoon ei mahtunut, muuta vastaavaa tilaa ei myöskään ollut. Ylimpään kerrokseen missä asuttiin, en todellakaan alkanut niitä rahtaamaan. Talossa ei ollut hissiä.

nii-i
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä yksi selitys;24155389:
Asuimme aikoinaan kerrostalossa ja vaunuja/rattaita oli pakko pitää rappukäytävässä. Pyörävarastoon ei mahtunut, muuta vastaavaa tilaa ei myöskään ollut. Ylimpään kerrokseen missä asuttiin, en todellakaan alkanut niitä rahtaamaan. Talossa ei ollut hissiä.
Mutta jos niitä ei saa säilyttää rappukäytävässä, niin niitä ei silloin saa säilyttää! Joko raahaatte ne omaan kämppään tai sitten keksitte jonkun muun paikan tai olette ilman.

"vieras"
Noita ''minä, minä, minä" tyyppejä riittää, joita ei säännöt koske. Nuo samaiset tyypit voivat säilyttää autonsa oven edessä koko yön, vaikka pihaan on ainoastaan huoltoajo sallittu. Mitä se muita haittaaa.

"vieras"
Ja kun joku pieni psykopaatinalku olisi tuikannut ne kärryt tuleen ja rappu täynnä myrkyllisiä kaasuja ja mustaa savua, niin sieltä ylimmästä kerroksesta olisi löytänyt ja ehtinyt näppärästi ulos turvaan?

"a.p"
Et silti voi vaarantaa muita ihmisiä, ei se heidän ongelmansa ole. Muilla on oikeus turvalliseen taloon.
Ja en tiedä miten tämä meidän juttuun oikeastaan edes liittyy, täällä on se hissi joten kotiin vaan jos ei pyöräkellariin mahdu. Kummasti kyllä mahtui kun minä ne jouduin sinne raahaamaan.

"hmm"
nipotusta. Ei ne siellä portaiden alla ketään haittaa tai tiellä ole. Eriasia jos olisivat käytävällä ja vaikeuttaisivat kulkemista. Vaikka säännöt sen kieltävätkin, niin minusta vähän turhaa niin kauan kuin eivät tosiaan häiritse kulkemista ym. Vaikka on se kyllä myös lapsellista köyttää ne kiinni portaisiin... Jos ne kerta sinua häiritsee niin laki on puolellasi ja silloin naapurin pitäisi ne siirtää. Mutta itse en vaivautuisi valittamaan moisesta.

Tässä yksi selitys
Mutta jos niitä ei saa säilyttää rappukäytävässä, niin niitä ei silloin saa säilyttää! Joko raahaatte ne omaan kämppään tai sitten keksitte jonkun muun paikan tai olette ilman.
Niinpä niin. Mutta me tehtiin sellanen rikos että säilytettiin kuitenkin ne just siellä käytävässä. Eipä raahattu omaan kämppään ja ilmankaan ei oltu. Vituttaako? :D

mua ärsyttää sama asia,kyllä mä saan raahattua vaunut kolmanteen kerrokseen ja kotiin saakka,vaikka joudunkin rappusia rytyyttään ensimmäisen kerroksen jotta pääsen hissille. ei luulis olevan vaikeeta muillekaan.. nuo vaunut jotka meidän rapussa on,käy joka ilta joku siirtään pihalle yöksi kun ne tosiaan on paloturvallisuusriski,tää perhe on saanut myös useita huomautuksia kiinteistöltä asiasta,mut ei vaan silti usko.. !

Non compos mentis
[QUOTE="hmm";24155421]nipotusta. Ei ne siellä portaiden alla ketään haittaa tai tiellä ole. Eriasia jos olisivat käytävällä ja vaikeuttaisivat kulkemista. Vaikka säännöt sen kieltävätkin, niin minusta vähän turhaa niin kauan kuin eivät tosiaan häiritse kulkemista ym. Vaikka on se kyllä myös lapsellista köyttää ne kiinni portaisiin... Jos ne kerta sinua häiritsee niin laki on puolellasi ja silloin naapurin pitäisi ne siirtää. Mutta itse en vaivautuisi valittamaan moisesta.[/QUOTE]

Paloturvallisuudesta kyse. Porraskäytävässä ei muutoin juuri ole herkästi palavaa matskua, mutta sitten yhdet rattaat voivat tarkoittaa sitä, että useita ihmisiä kuolee.

"a.p"
Ja siinä vaiheessa kun asuintalo vaurioituu pahasti tai joku jopa kuolee kun ei pääse ulos savun keskeltä, ei tuo seltiys auta yhtään. Minä en haluaisi tuollaista omatunnolleni. :/
Jotenkin niin itsekästä.

Kamala duuni roudata rattaita kotiin. Onhan ne renkaatkin usein likaiset ulkoilun jäljiltä. Kaikki pyöräkellarit, jotka olen nähnyt, ovat aina tupaten täynnä. Ei mahdu rattaita muuten kuin siirtämällä kaikki pyörät päällekäin. Ja onhan siitä ylimääräistä vaivaa kuskata vaunuja jonnekin kauas. Miten ne vaarantaa mitään siellä portaiden alla? Ei kai ne käytävää niin tuki, ettei palomiehet pääsisi ohi? Vai meinaatko, että ne aiheuttaa palon rapussa?

En asu kerrostalossa, joten turha mulle motkottaa, että olen laiska tms. Kunhan nyt vaan pohdin asiaa muiden kannalta. Antaisin kyllä olla. Perheellisillä on muutenkin hommia tarpeeksi ilman, että pitää rattaiden kanssa alkaa taiteilemaan sen kummemmin. Näppärästi vaan rappusten alle.

Tässä yksi selitys
[QUOTE="a.p";24155417]Et silti voi vaarantaa muita ihmisiä, ei se heidän ongelmansa ole. Muilla on oikeus turvalliseen taloon.
Ja en tiedä miten tämä meidän juttuun oikeastaan edes liittyy, täällä on se hissi joten kotiin vaan jos ei pyöräkellariin mahdu. Kummasti kyllä mahtui kun minä ne jouduin sinne raahaamaan.[/QUOTE]

Vaan kun vaaransin koko talon väen turvallisuuden. Turha tästä enää on kiistellä, tehty mikä tehty ja silloin toimittiin niin.

Ottakaa nyt vähän vastuuta!
Olen asunut talossa, jossa rattaita säilytettiin portaiden alla. Joku sytytti kerran rattaata palamaan. Koko rappu kärsi aika pahat savuvahingot, onneksi ei käynyt pahemmin. Ihan oikeasti, rattaiden säilytys niille kuulumattomissa paikoissa on turvallisuusriski.

"Jeh"
Hyvä hyvä!
Meidän yksillä naapureilla oli kanssa alatasanteella vaunut aina sekä postia, vaatteita, ym...
Kun heille tuli kylään vaunullisia vieraita, niin hekin laittoivat alatasanteelle vaunut, rapusten alle ja tuulikaappiin. Kerran ei päästy rapusta muut naapurit ulos kun vaunuja oli kaheksat kappaleet :-O
Kyl se paloturvallisuus koskee kaikkia asukkaita ja kaikkia kamoja rapussa sekä varastojen ja kellareiden käytäviä.

Tässä yksi selitys
[QUOTE="a.p";24155437]Ja siinä vaiheessa kun asuintalo vaurioituu pahasti tai joku jopa kuolee kun ei pääse ulos savun keskeltä, ei tuo seltiys auta yhtään. Minä en haluaisi tuollaista omatunnolleni. :/
Jotenkin niin itsekästä.[/QUOTE]

Niin, ne rattaat olivat rappujen alla piilossa, ihan poissa kulkuväylältä. Että sillee. :)

"vieras"
Joku säilyttää meidän ala-aulassa isoa koria jossa lukee että "laitetaan luetut lehdet kiertämään eteenpäin! :) " Pitäskö käydä heittämässä se kori roskiin,joku voi heittää sinne tupakan.

"a.p"
[QUOTE="hmm";24155421]nipotusta. Ei ne siellä portaiden alla ketään haittaa tai tiellä ole. Eriasia jos olisivat käytävällä ja vaikeuttaisivat kulkemista. Vaikka säännöt sen kieltävätkin, niin minusta vähän turhaa niin kauan kuin eivät tosiaan häiritse kulkemista ym. Vaikka on se kyllä myös lapsellista köyttää ne kiinni portaisiin... Jos ne kerta sinua häiritsee niin laki on puolellasi ja silloin naapurin pitäisi ne siirtää. Mutta itse en vaivautuisi valittamaan moisesta.[/QUOTE]

Minua ei todella haittaa tippaakaan että näen ne siellä, mutta paloturvallisuuden takia jaksan kyllä niuhottaa. En ymmärrä tosin miksi edes pitää niuhottaa, jotenkin liian yksinkertainen asia että tuollaisesta pitäisi edes alkaa nipottamaan, mutta ilmeisesti säännöt eivät kaikkia koske, minä minä minä.

Tässä yksi selitys
Alkuperäinen kirjoittaja Ottakaa nyt vähän vastuuta!;24155444:
Olen asunut talossa, jossa rattaita säilytettiin portaiden alla. Joku sytytti kerran rattaata palamaan. Koko rappu kärsi aika pahat savuvahingot, onneksi ei käynyt pahemmin. Ihan oikeasti, rattaiden säilytys niille kuulumattomissa paikoissa on turvallisuusriski.
Joku voi sytyttää ne rattaat palamaan myös pyörävarastossa.

[QUOTE="vieras";24155416]Ja kun joku pieni psykopaatinalku olisi tuikannut ne kärryt tuleen ja rappu täynnä myrkyllisiä kaasuja ja mustaa savua, niin sieltä ylimmästä kerroksesta olisi löytänyt ja ehtinyt näppärästi ulos turvaan?[/QUOTE]

Nääh, pieni psykopaatin alku osaa kyllä kantaa bensakanisterin rapun nurkkaan ja tuikkaa sen tuleen, jos haluaa psykoilla.

Mua taas ärsyttää eräät henkilöt, kun säilyttää rappukäytävässä pulkkaa, taaperon pyörää ja rattaita. Isännöitsijä on useaan kertaan huomauttanu asiasta, eikä nuo vaan vie tavaroitaan pois, asuvat vielä ensimmäisessä kerroksessa.

Dior
Kamala duuni roudata rattaita kotiin. Onhan ne renkaatkin usein likaiset ulkoilun jäljiltä. Kaikki pyöräkellarit, jotka olen nähnyt, ovat aina tupaten täynnä. Ei mahdu rattaita muuten kuin siirtämällä kaikki pyörät päällekäin. Ja onhan siitä ylimääräistä vaivaa kuskata vaunuja jonnekin kauas. Miten ne vaarantaa mitään siellä portaiden alla? Ei kai ne käytävää niin tuki, ettei palomiehet pääsisi ohi? Vai meinaatko, että ne aiheuttaa palon rapussa?

En asu kerrostalossa, joten turha mulle motkottaa, että olen laiska tms. Kunhan nyt vaan pohdin asiaa muiden kannalta. Antaisin kyllä olla. Perheellisillä on muutenkin hommia tarpeeksi ilman, että pitää rattaiden kanssa alkaa taiteilemaan sen kummemmin. Näppärästi vaan rappusten alle.
Lasten kanssa nyt vaan joutuu tekemään kamalasti duunia ja monta hommaa vaikeammin kuin ilman lapsia. Onhan rattaiden roudaamisesta vaivaa, mutta miksi jotkut olettavat, ettei selvät ja yksiselitteiset säännöt koske heitä? Ja kyllä, rattaat (ja minkä muun tahansa sinne kuulumattoman kaman) säilyttäminen porraskäytävässä on paloturvallisuusrksi!

Yhteistyössä