Mikä sai sinut epäilemään että lapsesi on erityislapsi?

Tuossa tuo kysymys tulikin. Missä iässä, mikä oli erilaista kuin muilla? Vai huomasiko joku muu mahd. ongelmat??

Meillä lapsi oli vajaa 2v kun halusin th:n kautta lähetteen puheterapeutille, ja hyvä oli kun menimme.
 
Elzu
Huiman aikaisin olet saanut lapsen puheterapiaan :)

Minä kyllä kanssa huomasin esikoisessa just ekaksi puhevikaa,muttei me päästy tutkimuksiin kuin vasta 3vuotiaana :\|
Toinen voimakas erilaisuus olivat kovat raivopuuskat.

Diagnoosi siis tällähetkellä on lievästi kehitysvammainen, tyttö täyttää tammikuulla 7v :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 17:28 Elzu kirjoitti:
Huiman aikaisin olet saanut lapsen puheterapiaan :)

Minä kyllä kanssa huomasin esikoisessa just ekaksi puhevikaa,muttei me päästy tutkimuksiin kuin vasta 3vuotiaana :\|
Toinen voimakas erilaisuus olivat kovat raivopuuskat.

Diagnoosi siis tällähetkellä on lievästi kehitysvammainen, tyttö täyttää tammikuulla 7v :/
:hug: jaksuja!!!
 
Olen minäkin ammatiltani lähihoitaja ja alan töitä tehnyt, mutta eipä päässyt minunkaan poika puheterapiaan kun vasta 3-vuotiaana...sitten alkoikin pyörät pyörimään. Meillä poika 7v. ja myös lievä kehitysvamma. :)
 
En oikein ymmärrä miksi kaksi vuotiasta pitää laahata johonkin puheterapeutille siinä iässä on ihan normaalia vielä, että puhe ei vielä kunnolla suju.
Sitten on taas ne jotka oikeasti tarvitsevat puheterapiaa ovat jo koulussa ehkä niin niiltä se ontaas pois.
Minulla itsellä on poika 7v diagnoosilla monimuotoiset kehityshäiriöt hänkään ei saanut edes puheterapiaa esikoulussa, mutta oli kuitenkin sen verran vähän, että katsoin sen olevan tarpeetonta nyt hän on ekaluokalla ja hienosti menee.
 
äippä kirjoitti: En oikein ymmärrä miksi kaksi vuotiasta pitää laahata johonkin puheterapeutille siinä iässä on ihan normaalia vielä, että puhe ei vielä kunnolla suju.
Sitten on taas ne jotka oikeasti tarvitsevat puheterapiaa ovat jo koulussa ehkä niin niiltä se ontaas pois.
Minulla itsellä on poika 7v diagnoosilla monimuotoiset kehityshäiriöt hänkään ei saanut edes puheterapiaa esikoulussa, mutta oli kuitenkin sen verran vähän, että katsoin sen olevan tarpeetonta nyt hän on ekaluokalla ja hienosti menee. jota jaffa kommentoi noin:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 13:53 jaffa kirjoitti:
äippä

Älä yleistä. Ei tarvitse ymmärtää miksu joku 2v saa puheterapiaa. :headwall:
ja minä jatkan kommentointia äipälle: kuulostat katkeralta, se on turhaa. ja ei todellakaan kannata yleistää. nää on hyvin paikkakuntakohtasia juttuja, ja toisekseen puheterapiaa saadaan muuhunkin kuin puhumiseen. meillä on 10kk.n ikänen tyttö, joka on käynyt pariin kertaan puheterapeutilla. :kieh: sekin varmaan pois noilta kouluikäisiltä. :whistle: tosin meillä tuo puheterapia on ollut syömisistä ja syömistekniikasta johtuvaa ja onhan siinä samalla kuunneltu sekin, että eipä tyttö ääntele juurikaan vastavuoroisesti, eikä konsonantteja tule ollenkaan. niin että sitä puheterapiaakin on niin monenlaista! ;)
 
rouva-79
3pv ikäisenä lapselle tehtiin emissio tutkimus(kuulon tutkimus) jossa huomattiin kuulonalenema,7kk ikäisenä diagnoosi vaikea-asteinen kuulonalenema.

meidän neiti pääsi puheterapiaan eka kerraan 8kk ikäisenä ja säännöllisesti 2xviikossa alkaen 1v5kk ja nyt neiti reilun 5v ja puheterapia edelleen 2xviikossa...
 
Tottakai lapsen on saatava puheterapiaa jos siihen on oikeasti tarve. Tarkoitin vain ,että välttämättä esim:kaksivuotias lapsi jolla puhe ei suju kunnolla tarvitse terapiaa se voi olla myös ihan normaalia.
 
:flower: meidän poika sai 4 vuotiaana diagnoosin AdHd ja 5 vuotiaana sai siihen lisäksi lievästi kehitysvammainen ja vain sen takia kuulemma että pari testiä meni penkin alle jos nyt näin vois sanoa. jos olisi saanut pari pistettä enemmän ei olisi nyt lievästi kehitysvammainen. :flower:
 
vmm
Alle vuoden vanhana aloin epäillä,kun oli niin hiljainen lapsi.
Nyt poika on 5-vuotias ja hänellä on dyspraksia.Myös ongelmia hahmottamisessa,keskittymisessä..Ylivilkkaus...
 
anumartta
puhetta ei tullut vielä 2,5v.ja oli "yli"vilkas.3v.ruettiin tutkimaan
verikokeet ja paljon paljon muuta.todella raskasta aikaa mulle ja onhan se edelleenkin.hän on nyt 6v.poika ja pien ryhmä eskarissa
päiväkodissa.kysyi tänään,miksi minä en saa mennä kouluun oikeaan eskariin????

osasto jaksoilla oltu 4vrk/kerta ja tutkittu ja tutkittu.ekaan reissu jälk. sai si-diagnoosin.toiminta terapia ja kuntoutus ohjaus ja puheterapia
alkoi,jatkuvat edelleen.

toka jakson jälkeen tuli diagnoosit:adhd+dyspraksia.hänellä on lisäksi atopia,asstma ja muita allergioita.
kehotan lämpimästi kaikkia lukemaa TAHATONTA TOHELLUSTA
NIMISEN KIRJAN,pitäs saada kirjastosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 22:36 anumartta kirjoitti:
puhetta ei tullut vielä 2,5v.ja oli "yli"vilkas.3v.ruettiin tutkimaan
verikokeet ja paljon paljon muuta.todella raskasta aikaa mulle ja onhan se edelleenkin.hän on nyt 6v.poika ja pien ryhmä eskarissa
päiväkodissa.kysyi tänään,miksi minä en saa mennä kouluun oikeaan eskariin????

osasto jaksoilla oltu 4vrk/kerta ja tutkittu ja tutkittu.ekaan reissu jälk. sai si-diagnoosin.toiminta terapia ja kuntoutus ohjaus ja puheterapia
alkoi,jatkuvat edelleen.

toka jakson jälkeen tuli diagnoosit:adhd+dyspraksia.hänellä on lisäksi atopia,asstma ja muita allergioita.
kehotan lämpimästi kaikkia lukemaa TAHATONTA TOHELLUSTA
NIMISEN KIRJAN,pitäs saada kirjastosta.
Minulla poika seisemän vuotta ollaan oltu vuosi sitten sairaalajaksolla sieltä psykiatrilta yuli kommentti enneenvanhaan käytetty tahaton toheltaja :)
 
huolestunut
Meil tyttö kohta 2v.
diaknoosi tuli huhtikuussa:toisen puolen jäykkähalvaus.hemiplegia!
Itse huomasin poikkeavuuksia jo 4kk lähtien mutta tosissaan höpötykseni otettiin neuvolassa vasta 1ikävuoden tienoilla!

Lapsi tarvitsee fysioterapiaa ja sit jatkossa katsotaan tarviiko toimintaterapeuttia!Puhe tulee normaalisti!
 

Yhteistyössä