Mikä sänky jatkettavan jälkeen ja missä iässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on tarkoituksena osta tytölle ihan tavallinen 90x200cm runkopatjasänky seuraavaksi, sitten kunhan tämä pikkukakkonen tarvii tuon jatkettavan. Mutta siihen menee vielä vuosia.

Meillä lapset niin pieniä vielä ettei käytännön kokemusta ole, mutta vastaan silti.

Meillä noi sängyt venyvät kaks metrisiksi. Eli pituuden puolesta niissä nukkuu aikuisetkin, melkein. Itse olen ajatellut, että sitten joskus kun lapset aloittavat seurustelun/haluat uuden sängyn saavat semmoise 120 cm leveät. mutta tuo on sitten vasta joskus 14-17 vuotiaina. Siihen asti saavat olla noissa jatkettavissa

Meillä 4-v sai ison sängyn (90x200) ja se meneekin sitten pitkään, välillä tietysti patjaa pitää vaihtaa. Toinen ei vielä tarvinnut tuota jatkettavaa, mutta ostettiin jo valmiiski kun halvalla sai ja on tykännyt, tuntee itsensä nyt paljon isommaksikin. :)

Sen takia kyselen, kun ajattelin, että jatkettava sänky menisi vielä monta vuotta ja kaveri kertoi, että aikoo siirtää 5 vuotiaan isompaan sänkyyn. Jäin sitten miettimään, et miten itse teen kun kuopus tarvii isomman sängyn. Olin aikonut ostaa hänellekin jatkettavan ja esikoinen pitäisi nykyisen jatkettan sänkynsä, mut miten sitä sitten tekis.

Meillä isommat lapset nyt 7 ja 8 vee ja just ostettiin niille uudet sängyt.
Runkopatjasängyt 90 x 200. Olis varmaan voinut jo aijemminkin vaihtaa mutta eipä ole ollut tarvetta eikä ole tullut mieleen.....

no meillä tytöt 4,5v ja 1,5v nukkuu tällä hetkellä jatkettavissa sängyissä. näin mennään ainakin esikoisen kouluikään asti. sitten ratkaisut riippuu vähän siitä missä asutaan. mikäli asutaan samassa kuin nyt (4h,k,s tytöillä yhteinen huone) tai vastaavan kokoisessa eli tytöt edelleen samassahuoneessa, täytyy varmaan koulupöytien (ja lisätilan tarpeen) takia siirtyä kerrossänkyyn. mut jos on isompi asunto ja tytöillä mahdollisuus omaanhuoneeseen niin silloin saavat kyllä vielä nukkua teini-ikään asti jatkettavissa. jossain vaiheessa laidat saattaa alkaa tuntua liian lapsellisilta, joten sit täytyy vaihtaa. ja yks vaihtoehto on vielä se että jos tytöillä omat pienet huoneet niin sit ostetaan molemmille parvisängyt tai vastaavat systeemit joissa pöytä sängyn alla...

Meillä on esikolla 10 v ihan normaalikokonen sänky, mitä tuo nyt on, 160 cm levee vissii =) Sai tuon muuttaessaan yläkertaan eli muutti tos lokakuussa

Keskari peri hänen kerronsänkynsä missä on kaappitilaa alla =) Ois mahtunu nukkumaan ihan kepeesti tossa Kidset - sängyssä, siinä päästä vedettävässä vielä useamman vuoden =) Noh, sänky jäi ny tarpeettomaksi :D Niin ja tyttö siis 6.5 v

Alkuperäinen kirjoittaja HYLLYVÄLYYLI:
Meillä on tämä roope-riikka kerrossänky. Sen saa kahdeksi normaaliksi sängyksi ja on 80cm leveä ja 200cm pitkä. Eli noilla mennään kauan kun suostuvat nukkumaan siinä.
http://roope-riikka.fi/index2.shtml

Hei kiitos, tää oli hyvä linkki. Täytyykin tälläistä harkita, koska lapsilla on yhteinen huone ja vähän tilaa. Minkä ikäinen pystyy nukkumaan yläpedillä?

Kerrossängyistä en mitään tiedä, mutta olen alustavasti suunnitellut, että kun tuo nyt 2v jatkettavassa nukkuja saa huoneeseensa kaverin, niin siirtyvät kerrossänkyyn. Kaveri on nyt 5kk ja ainakin vuoden saa nukkua meidän huoneessa vielä. Riippuu siitä milloin haluaa/pystyy siirtymään lastenhuoneeseen. Sellainen sen sängyn toki pitää olla et on laidat molemmille. Sitä en tiedä, onko suunnitelma ihan typerä, että 3.5v on suunnitelmissa laittaa ylös. Sen näkee sitten... Onko teidän lapsi kova pyörimään? Entä onko koskaan pudonnut sängystä? Nehän vaikuttaa tietysti myös, putoilevaa en laittaisi ylös ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on tämä roope-riikka kerrossänky. Sen saa kahdeksi normaaliksi sängyksi ja on 80cm leveä ja 200cm pitkä. Eli noilla mennään kauan kun suostuvat nukkumaan siinä.

Hei kiitos, tää oli hyvä linkki. Täytyykin tälläistä harkita, koska lapsilla on yhteinen huone ja vähän tilaa. Minkä ikäinen pystyy nukkumaan yläpedillä?

Meillä poika on 4v asti nukkunut yläsängyssä, eikä ole kertaakaan tippunut sieltä... :D Hintaa en tarkalleen tiedä olisiko kerrossänky 600?-900? välillä. Itse ostin tuon meidän sängyn käytettynä maksoin siitä 300?. KAnnattaa katsella huuto.netistä ja keltaisesta pörssistä käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä poika on 4v asti nukkunut yläsängyssä, eikä ole kertaakaan tippunut sieltä... :D Hintaa en tarkalleen tiedä olisiko kerrossänky 600?-900? välillä. Itse ostin tuon meidän sängyn käytettynä maksoin siitä 300?. KAnnattaa katsella huuto.netistä ja keltaisesta pörssistä käytettynä.

vähän arvelinkin, et varmaan kallis. jos pienempi olis pinnasängyssä lähemmäs 3-v, niin isompi olis silloin 4,5-v. Ehkä pitäis harkita tuota sänkyä sitten.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä