Mikä paras konsti päästä eroon muurahaisista kukkapenkistä?!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Sitä veteen sekoitettavaa jauhetta olen kokeillut..mutta kun meidän rivarin takapiha on täynnä sokerimuurahaisia,orapihlaja aidan juurella,nurmikolla,kukkapenkissä,pihalaattojen alla...siis ihan joka paikassa :headwall:
Kertokaa paras myrkky mitä voi laittaa kukkapenkkiin ettei kukat kärsi.Ja mitä vois nurmikollekin laittaa.Meillä 2.v lapsi,joten hänen kanssaan oltava varovainen.
Taloyhtiön kokouksessa ollut puhetta myrkyttäjistä,mutta eipä näytä intoa kellään olevan tuohon hommaan.Joten jos ainakin meidän takapihan saisi murkuttomaksi..pelottaa vaan että jos kukat kärsiii murkkujen takia :'(

En tiedä, millä niistä tuolla pihalla pääsis eroon, mutta kerron, mikä ei ainakaan ole auttanut. Se raidin ripoteltava murkun tappojauhe. Ei toimi. Siinä ne iloisesti pyörii ja lähtee sitten valkoisina jauheesta jatkamaan matkaansa. Tiedä sitten, kuoleeko ne joskus, mutta en ainakaan ole huomannut, että niiden määrä ois tuolla yhtään vähentynyt.

Sen sijaan se jauhe on äärimmäisen sotkevaa eikä lähde pois siitä, mihin se koskee. :kieh:

Sisällä tesmasin semmoista myrkkyä, minkä ne murkut vie mukanaa pesään (Raidin sekin). Se toimi. ...tai ainakaan täällä niitä ei enää juurikaan ole.

Mutta tosiaan. Tuolla pihalla on toinen juttu...

Muistaakseni mummu sanoi joskus et ennen heitettiin merisuolaa nurmikolle tai missä niitä muurahaisia sitten olikin ja se kuulemma auttoi. Mummulta ei enää asiaa varmistaa voi mut näin muistelen.

On pitänyt tuota kokeilla itsekin, kannattaa varmaan rautakaupasta hakea sellainen suolasäkki, saattaa tulla halvemmaksi kuin ruokakaupasta ostella sitä merisuolaa.

Niin ja yhden muurahaispesän tapoin sillä Baygonin veteen sekoitettavalla jauheella, tiedä sitten hukkuivatko ne vai tehosiko aine mut pesä on hiljainen...

Meillä kun vielä on tässä terassinteko meneillä,niin nuo muurahaiset on oikein kilpaa liikenteessä kun laattojen alta joutuivat poies...Ja heti ne uuden pesäpaikan keksii.
Mua ei muuten noi murkut haittaa,mutta jos niistä on haittaa kukille?
sisällekään niitä ei oo tullut onneksi..

kiehuvaa vettä kaadoin laattoje alle..Voihan se olla ettei noita saa millään pois.Tai sitte pitäis ihan oikeet myrkyttäjän käydä..

Mut jos jollain vielä vinkkejä niin vastaan otetaan.. :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 16:05 ilona kirjoitti:
Meillä kun vielä on tässä terassinteko meneillä,niin nuo muurahaiset on oikein kilpaa liikenteessä kun laattojen alta joutuivat poies...Ja heti ne uuden pesäpaikan keksii.
Mua ei muuten noi murkut haittaa,mutta jos niistä on haittaa kukille?
sisällekään niitä ei oo tullut onneksi..

kiehuvaa vettä kaadoin laattoje alle..Voihan se olla ettei noita saa millään pois.Tai sitte pitäis ihan oikeet myrkyttäjän käydä..

Mut jos jollain vielä vinkkejä niin vastaan otetaan.. :flower:

Ei kai ne haittaa kukille tee...

Siis meillä ainakin penkit niitä vilisee, mutta kyllä nuo kukat vielä jaksaa kukkia... :whistle:

Kokeilin muuten tuota suola ja kanelijuttua ja ainakin meidän murkut osasi fiksusti joko kiertää ne tai sitten käveli vaan päältä. Eli ei toiminut sekään...

Kaupassa on paljon erilaisia murkkumyrkkyjä, kysy neuvoa vaikka jostakin puutarhalta, niin saat semmoisen, joka ei sitten varmasti vahingoita kukkia. ...en kyllä tiedä, mutta en usko tosin, että ne mitkään sinänsä vahingoittaa kasveja, muita hyönteisiä kylläkin. Ja pohjavesialueella niitä ei saisi käyttää, kun voivat imeytyä sitten pohjaveteen. Mut kantsii tosiaan kysäistä puutarhalta neuvoa.

Niin ja koita päästä niistä jotenkin eroon nyt, kun ne on vielä siellä pihalla. Minä ajattelin, että ei haittaa, jos niitä on pihalla, kunhan eivät sisään tule. Sepäs sitten oli ilmeisesti suoranainen kutsu niille tulla sisälle... :kieh:

suolaa, suolaa, enemmän suolaa. Ei mun perennat ainakaan kuollu, mut murkut lähti (siis tavallisella hienorakeisella suolalla). Ja kesäsin pionin nuppuihin tulee aina kans murkkuja. Ne oon hävittäny mäntysuopaliuoksella.

[QUOTE="Murri";30008690]Kuuma vesi + tuhka, vettä + mäntysuopa sekä kahvinporot (paketista sekoitettuna multaan tai ripoteltuna reitille. Merkillä ei merkitystä :) ).[/QUOTE]

pitääpä kokeilla tuota kahvinporo juttua. just pähkäilin kun meillä ei kukaan juo kahvia ja vieraita varten ostettu useampi paketti ja sit ne väljähtyy et mitä niille tekis.

suolaa ollaan käytetty. sillä ne siirtyy ainakin toiseen kohtaan! nehän voi hiostaa vaikka naapurin puolelle

Nyt on pakko vastata koska itse tuhosin kahdesta eri padastani muurahaispesät munineen näin; sekoitin aspartaamijuomaa kaapista löytyneistä vanhoista aspartaamilla makeutetuista kaakaopusseista ja kumosin sen multaan. Seuraavana päivänä ei murkkuja ja oli yksi onneton mehiläinkin kuollut. Eli kannattaa kokeilla makeutusaineita eli mm. light limuja ja mehuja.

Yhteistyössä