Mikä on wc-allas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MeaMimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MeaMimosa

Jäsen
31.08.2008
179
0
16
Eli ostimme viemärinaukaisuainetta ja pullossa lukee, että sopii viemäreihin, mutta ei saa laittaa wc-altaisiin. Käsittäisin siis tuon, että ei saa laittaa wc-pönttöön?! Voinkohan siis laittaa lavuaariin?! Nyt menin ihan sekaisin... :ashamed:

wc-allas on vessan pöntön allas.. ei lavuaari mutta jos sanotaan ettei sovi wc-altaaseen niin ei varmaan sovi lavuaariinkaan siis keraamipinnalle mut jos kaadat suoraan siihen viemärireikään niin pitäs sopia

Alkuperäinen kirjoittaja MeaMimosa:
Voi ei, taitaa se niin olla, ettei sinne lavuaariin just sais laittaa :o Ja se on melkein tukossa :/ Wc-istuin on pönttö ja wc-allas on lavuaari?! Vai? :snotty:

eip.. mä ostin samanlaista ainetta ja kysyin kassalla niin sanoi että se on juurikin siis siihen käsialtaaseen .. eli se wc-allas on wc-pönttö

Alkuperäinen kirjoittaja MeaMimosa:
Voi ei, taitaa se niin olla, ettei sinne lavuaariin just sais laittaa :o Ja se on melkein tukossa :/ Wc-istuin on pönttö ja wc-allas on lavuaari?! Vai? :snotty:

wc-allas on pöntön allas,,näin meille koulussa opetettiin.
toki voit laittaa aukaisuainetta lavuaariin mutta et sinne pönttöön!

minä olin aivan varma, että wc-allas on lavuaari. :o ja nyt en enää olekaan varma.

Mikä on pöntön allas????

ja joku on sanonut, ettei niitä kodin putkimiehiä saisi lavuaariin, altaaseen tai viemäriin laittaa ollenkaan. Eivät auta itse ongelmaan.

Jos wc-lavuaarin hajulukko on tukossa, se kjorjaantuu kun höskän aukaisee ja puhdistaa. Ällö homma, mutta ainoa mikä tehoo.

Jos on muovinen systeemi, pitää se systeemi vaihtaa kokonaan. Näin oli eräässä tuttavan keittiön allasputkistosysteemi: yhteäinen muovinen kehitelmä, mistä ei saanut osia irti ollenkaan. putkisto oli tukossa, huoltomies paikalle vaihtamaan koko systeemin.

Sitä ei saa laittaa pönttöön, eli wc-altaaseen.

Millä logiikalla wc-allas on lavuaari? Onko kodinhoitohuoneen lavuaari sitten kodinhoitohuone-allas, kylppärin lavuaari kylppäri-allas ja keittiön lavuaari keittiö-allas?

Wc-allas on wc-istuimen sisäosa, jonne vahvasti emäksisiä putkenavaajia ei saa laittaa. Syy siihen on se, että emäksinen aine syövyttää. Lavuaariahan ei ole, on vain käsienpesuallas, jonne putkenavaajaa voi käyttää, koska se menee suoraan putkistoon.
Selkeää.

tuossa kuva yhdestä :)
Franken WC-allas edullisesti! | Suomen Ylijäämävarasto
franke_halti_allas.jpg