Mikä on unipussin idis?

• Viestiketjun aloittaja kaunokainen
  • Ensimmäinen viesti
kaunokainen
Te, joilla kyseisenlainen tarvike on käytössä lapsellanne, kertokaa. Onko se ensisikaisesti vauvan lämpimänä pitämiseen, liikkumisen rajoittamiseen vai henkiseen hoivaamiseen tarkoitettu? Olen jo aika vakuuttunut, että sellaisen hankimme, mutta haluan vielä kuulla omia kokemuksianne. Mieheni työkaveri on ylistanyt heidän pienillä kaksosillaan käytössä olevia unipusseja, mutta onko muilla miellyttäviä kokemuksia?

Silppu
Meillä unipussi on peiton korvike. Lapsi ei potki peitettä pois päältään yöllä eikä saa sitä vahingossa kasvoilleen. Meidän unipussi on lämmin, vanutettu Candide-merkkinen pussi, niitähän on myös trikoisia, jotka taas ovat yöpuvun korvikkeita.

Mä kysyisin, et millanen on unipussi? Mä sain Saksasta semmosen kainaloihin asti ylettyvän flanellipussin, siinä luki "rumping sack", onks se toi unipussi? Mä en oo osannu käyttää tota "potkusäkkiä", kun en oo ymmärtäny sen ideaa :D .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 23:39 Miili kirjoitti:
Mä kysyisin, et millanen on unipussi? Mä sain Saksasta semmosen kainaloihin asti ylettyvän flanellipussin, siinä luki "rumping sack", onks se toi unipussi? Mä en oo osannu käyttää tota "potkusäkkiä", kun en oo ymmärtäny sen ideaa :D .
Meidän unipussi on ainaski ihan tavallinen yöpuku jonka saa alapäästä umpeen eli kiristettyä. :D

kaunokainen
Mä olen käsittänyt unipusseiksi noi makuupussit eli "baby sleeping bag". Noi alaosasta narulla kiristettävät yöpaidat eivät ole kuin yöpukuja, eivät siis toimi peiton korvikkeena. Tai ainakaan en itse voisi nukkua ilman poittoa tuollainen ohut puuvillainen yöpaita päällä, oli miten narulla suljettu pohjasta.

Yhteistyössä