Mikä on terveys?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sana terveys viittaa täydellisen henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin tilaan. <p><a href="mbmv.net">Terveydenhoito</a></p> auttaa ihmisiä ylläpitämään tätä optimaalista terveydentilaa.
 
vierailija
Terveys = ihmisen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen tasapainotila. Jos yksikin elementti painottuu liikaa koko kroppa kärsii. Terveydenhoito on ennalta ehkäisevää ettei päädytä sairaanhoitoon.
 
vierailija
Terveys on sitä, että ymmärtää ja osaa rakastaa itseään. Huolehtia omasta minästään, kehostaan ja sielustaan. Myös silloin, kun on ruuhkavuosia, työstressiä tai työttömyyshuolia. Myös silloin, kun on parisuhteessa onnellisena, että ymmärtäisi vaalia niitä hyviä hetkiä ja arvostaa, ja varsinkin silloin, kun suhteessa on vaikeaa. Että muistaisi silloin, kuka se kaikista tärkein ja rakkain on. Sinä itse.
Terveys on sitä, että fyysisesti, psyykkisesti ja sosiaalisesti voi parhaalla mahdollisella tavalla. Ja että ymmärtää itse olevansa siitä vastuussa. Ja että heikkona osaa hakea apua, mieluiten ajoissa, ettei kadota itseään liian kauaksi aivan turhaan.
Terveys on sitä, että osaa kysyä itseltään eikä aina kaikilta muilta "mitä kuuluu? "
 
vierailija
Hyvää pohdintaa. Olen aamulla aivastellut monta nenäliinaa siitepölyn takia.
Terveyteen kuuluu myös median kohtuullinen käyttö. Disinformaatiota tunkee joka kolosta. Tälläkin palstalla sitä on suurin osa. Rokotuksista pelotellaan jne.
Eläkeikäisiä selvästi vieroksutaan. Tuntuu siltä kuin eläisin toisella planeetalla.
Nuori polvi on pelannut paljon tietokonepelejä ja ihmiset ovat kuin pelin roolihahmoja. Tylsistä tyypeistä halutaan päästä eroon yhdellä klikkauksella.
Ennen keskusteltiin ja vaihdettiin mielipiteitä kasvotusten.
Radio Vegassa puhuttiin, että koronan ja maskien aikaan kuuroille pitää tekstittää. Maskien takaa huulilta luku ei onnistu.
Itsestään on hyvä pitää hyvää huolta, mutta kanssaihmiset myös pitää ottaa huomioon.
Epidemia-aikaan olemme netin varassa.
Ennen joulua Anna lopetti keskustelupalstansa. Olen sen jälkeen pyörinyt tällä palstalla ja selannut historiaa millaista keskustelua täällä on.
Olen tullut tulokseen, että ei täältä saa hyvää mieltä. Parempi pysyä vain lukijana tai kokonaan poissa.
Lapseni asuvat ulkomailla ja kuvittelin, että tuoreena isoäitinä olisi ollut mukava olla ajan hermolla lapsiperhepalstalla.
Täällä saan vain someniskan riesakseni.
Opin uuden termin jostain artikkelista.
 
vierailija
Hyvää pohdintaa. Olen aamulla aivastellut monta nenäliinaa siitepölyn takia.
Terveyteen kuuluu myös median kohtuullinen käyttö. Disinformaatiota tunkee joka kolosta. Tälläkin palstalla sitä on suurin osa. Rokotuksista pelotellaan jne.
Eläkeikäisiä selvästi vieroksutaan. Tuntuu siltä kuin eläisin toisella planeetalla.
Nuori polvi on pelannut paljon tietokonepelejä ja ihmiset ovat kuin pelin roolihahmoja. Tylsistä tyypeistä halutaan päästä eroon yhdellä klikkauksella.
Ennen keskusteltiin ja vaihdettiin mielipiteitä kasvotusten.
Radio Vegassa puhuttiin, että koronan ja maskien aikaan kuuroille pitää tekstittää. Maskien takaa huulilta luku ei onnistu.
Itsestään on hyvä pitää hyvää huolta, mutta kanssaihmiset myös pitää ottaa huomioon.
Epidemia-aikaan olemme netin varassa.
Ennen joulua Anna lopetti keskustelupalstansa. Olen sen jälkeen pyörinyt tällä palstalla ja selannut historiaa millaista keskustelua täällä on.
Olen tullut tulokseen, että ei täältä saa hyvää mieltä. Parempi pysyä vain lukijana tai kokonaan poissa.
Lapseni asuvat ulkomailla ja kuvittelin, että tuoreena isoäitinä olisi ollut mukava olla ajan hermolla lapsiperhepalstalla.
Täällä saan vain someniskan riesakseni.
Opin uuden termin jostain artikkelista.
Totta! On hyvä muistaa myös somen vaikutukset terveyteen, niin fyysiseen kuin henkiseenkin. Jos jo kropassaan, ryhdissään, huomaa some-asennon tuomia muutoksia, niin parempi todellakin pitää taukoa. Liikkuminen luonnossa on vain hyvästä! Puhdistaa kummasti korvien väliäkin, varsinkin, jos joku somekommentti on onnistunut menemään ns.ihon alle.
Onneksi olkoon tuoreelle isoäidille! Toivottavasti pääset koronasta huolimatta kuitenkin tutustumaan uuteen perheenjäseneen, vaikka eihän se todellakaan ole sama asia teknisten välineiden kautta kuin mitä fyysinen yhdessäolo, mutta nyt saa olla onnellinen näistäkin viritelmistä.
Lapsiperhepalstana tämä on kokenut muutoksia. Aihe vapaa-osiossa aihe on todellakin vapaa mutta noissa muissa keskusteluryhmissä saattaisi olla enemmän aihepiiriin keskittyneempää jutustelua. Tosin en itse ole tarkemmin käynyt ryhmien tarjontaa lukemassa, tälläkin puolen satunnaisena kävijänä harvakseltaan. Mutta ihania isovanhemmuuden hetkiä sinulle ja hyvää kevättä!
 

Yhteistyössä