Mikä on tekosyysi mikset ryhdy sijaisperheeksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mitä hittoa nyt "mies"! Nyt oli kyllä rimanalitus tuollainen vihjaileva viesti sinulta. Häpeä, jos osaat!!
Rimanalitus on sinun kykysi tulkita suora viesti väärin ja vihjailevana. :mad:

Tarkoitin sanomaani. Epäilin vaimon jaksamista tuohon sijaisäitirooliin ryhtymisessä, koska omin lastenkin kanssa minä olen se, jonka pinna kestää ja joka ongelmatilanteet joutuu ratkomaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Paljon rahaa siitä saa?
Riippuu tapauksesta. Mutta tavallisesta sijaislapsesta voi saada palkkiota esim. 800 e/kk verollisena plus veroton kulukorvaus joka on tarkoitettu lapsen menojen kattamiseen. Vammaisista ja muista vaikeahoitoisista voi saada paljon enemmänkin.

Eli siis neljästä lapsesta jo 3400 e/kk. Kyllä tuolla ihan kivasti itsensä elättää, eli ei ole pakko käydä töissä siinä rinnalla.
 
vierailija
Mä en ole sellainen, että mä kestäisin temperamenttista lasta, melua ja draamaa. Se on jonkun toisen jo kasvattama lapsi ja luultavasti hyvin eri tavalla kuin minä kasvattaisin. En olisi oikea ihminen antamaan sille lapselle turvallista hyvää kotia.

Lisäksi mulla on pian syntymässä oma esikoinen, ilman isää. Kaikki energia menee nyt tähän muksuun. Ja on paljon uuden opettelua. Tuskinpa ne mua edes haluaisi sijaisperheeksi, koska ei ole kumppania. Jos haluaisi, niin taloudellinen tilanne ei ainakaan mun osaltaan ole riittävä useammalle lapselle. Jotain palkkaahan siitä kyllä saa.

Silti joka tapauksessa mä en halua, että se toinen lapsi vaikuttaa mun lapsen kasvuun ja kehitykseen. Ei ole lapsen vika, jos vanhemmat ovat huonoja. Ja kyllä huostaanotetut lapsetkin voivat olla ihan normaaleja ja hyväkäytöksisiä. Mutta yleensä ne huonot kotiolot näkyy lapsessa. En halua ottaa sitä riskiä. Aivan kuten en halua mitään uusperhekuviota jonkun toisen lisääntyneen ihmisen kanssa.
 

Yhteistyössä