Mikä on teidän elämänne tragedia? (murhe/katkerin asia)

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Äidin mielenterveyshäiriöt ja alkoholismi, mikä eristi perheemme ystävistä ja sukulaisista.
Miehen pettäminen ja avioero. Lapsen sairaus mikä tulee vaikuttamaan hänen elämäänsä aina.

"Rai"
Teini-iässä tapahtunut raiskausyritys ulkomailla. Myöhemmin ero avopuolisosta, vaikka parempi kuitenkin että erosimme. Kaikesta huolimatta elämä on ollut jo nyt (alle 30v vielä) todella antoisaa ja hienoja hetkiä täynnä.

Tahaton lapsettomuus, vaikka en kyllä ole katkera enää kuitenkaan, surullinen kyllä joskus.
Isäni sairastuminen keuhkosyöpään.

Isän alkoholismi.Esikoisen sairastuminen vakavasti syntymän jälkeen ja se kun sanottiin että varautukaa pahimpaan, mutta Luojan kiitos hän parani. Isän menehtyminen keuhkosyöpään, anopin menehtyminen aivosyöpään...näillä menehtymisillä oli 3 kk:tta välissä.Raskas ja pitkittynyt riita eräässä asiassa,missä oli asianajaja apuna.Toisen poikamme menehtyminen raskauden puolivälissä.

En mä tiedä onko sellaista sit kuitenkaan. Kaikesta on selvitty.

Ehkä se etten vieläkään tiedä mikä haluaisin isona olla ja lukion jälkeen tullut käytyä vaan jotain pilipalikouluja. Mutta ehtiihän sitä vielä opiskella kun keksis vaan mitä...

"marie"
[QUOTE="vieras";26743363]Voimia sinulle! Yhtäkkiä kaikki voi muuttua. Sinulla on vielä paljon aikaa lasten saamiseen.[/QUOTE]

kiitos lohdutuksesta.
Hyvää kesää teille kaikille :)

7thHeaven
On ollut lastenkotia, päihdeongelmia, anoreksiaa, isän sekä isäpuolen ja muiden läheisten kuolemaa jne.
En jaksa olla katkera tai murheellinen. Kaikesta pahastakin oppii paljon.

r.
Äitini sairastui syöpään ja kuoli, 7v. sitten.
Itse sairastuin syöpään. Ja nyt hoidot loppuivat. Seuranta alkaa.
Anoppini sairastui syöpään ja kuoli 1,5 kk sitten. Ehti sairastaa vain pari kuukautta.

Keskeytynyt keskenmeno (ei lapsia, ensimmäistä odotin), osittain epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys josta keho ei vain tunnu toipuvan niin että uusi raskaus voisi alkaa. Vaikeaa vain olla ja odottaa ja pelätä.

Elämäni tragediat syntyvät aina silloin, kun valitsen ja puntaroin asioita lasteni ja kaikkien muiden osapuolten parhaaksi. Tragediat johtuvat siitä, että valitsen ja päätän asiat aina niin kuin muille on parasta, ja siitä johtuen itse olen kaaoksessa ja tragedia on vain oman pääni sisällä:LOL:

Keskeytynyt keskenmeno (ei lapsia, ensimmäistä odotin), osittain epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys josta keho ei vain tunnu toipuvan niin että uusi raskaus voisi alkaa. Vaikeaa vain olla ja odottaa ja pelätä.
Keskeytynyt keskenmeno? Kuulostaa ihan kauhealta, jos se kuitenkin johti lääkkeelliseen tyhjennykseen joka myöskin osittain epäonnistui. Olen pahoillani puolestasi. Aina sitä toivoo, että jos alkanut keskenmeno keskeytyy, niin raskaus kuitenkin jatkuisi :( Tuttavalleni on käynyt kutakuinkin samoin monta vuotta sitten.

"vieras"
Ei nyt varsinaisia tragedioita mutta negatiivisesti elämään vaikuttavia asioita ovat olleet oman terveyden laiminlyönti sekä työpaikka- ja koulukiusatuksi tuleminen.

Keskeytynyt keskenmeno? Kuulostaa ihan kauhealta, jos se kuitenkin johti lääkkeelliseen tyhjennykseen joka myöskin osittain epäonnistui. Olen pahoillani puolestasi. Aina sitä toivoo, että jos alkanut keskenmeno keskeytyy, niin raskaus kuitenkin jatkuisi :( Tuttavalleni on käynyt kutakuinkin samoin monta vuotta sitten.
Kiitos osanotostasi! Kkm tarkoittaa, että alkion kehitys on loppunut eli alkio on siis kuollut, mutta raskausmateriaali ei spontaanisti lähde vuotamaan vaan on tehtävä joko lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta. Eli toivoa ei tässä tapauksessa ollut, minä en vaan tiennyt keskenmenosta kun ei ollut vuotoa eikä kipuja, asia selvisi vasta ultrassa rv 12 :(

"..."
Lapsena koulukiusaaminen, kylmäksi jäänyt äitisuhde, sairastuminen rajuun masennukseen, itsemurhayritykset, parhaan ystävän itsemurha, syömishäiriöön sairastuminen...opiskelujen ja työelämän epäonnistuminen..Nyt kaiken pitäis olla hyvin, mutta silti taas masentaa..

35v
Mun isän mielenterveysongelmat jotka leimasi koko lapsuutta ja nuoruuttani ja vieläkin saa toimia omien vanhempiensa vanhempana. Musta on siitä syystä tullut vähän varautunut ja ehkä monta juttua jäänyt tekemättä kun olen vähän liian järkevä ja aikuinen. Nuoruus jäi väliin, tuleekohan se vielä vastaan?

Lapsena alkanut masennus, syömishäiriö, huonot välit vanhempiin nuorempana, itsemurha yritykset, pyörätuoliin joutuminen on ollut pahin tragedia tähän mennessä... Paljon paskaa on tähän elämään mahtunut, ihan liian vähän aurinkoa.

Yhteistyössä