Mikä on sopiva rangaistus? Kohta 8v ei siivoa huonettaan. 3 SIVULLA LISÄKYSYMYS!

Mä olen käskenyt, pyytänyt, auttanut ja patistanut tekemään sen itse...mutta ei. Huone ei siistiydy.

Mä siivosin tuon likan huoneen itse 2 viikkoa sitten ja kolmen päivän jälkeen se oli kuin pommin jäljiltä. Nyt riitti.

Tänäänkin (kuten eilenkin) pyysin siivoamaan, mutta mitään ei tapahdu. Ei kuulemma kiinnosta ja on kuulemma ihan sama.

Olen uhkaillut, lahjonut ja kiristänyt, kuunnellyt, sopinut ja ymmärtänyt. Auttanut ja tukenut sekä myös menettänyt hermoni. Kaikki mitä maa päällään kantaa, on kokeiltu.

Huomenna meille tulee siivooja. Siivooja ei pääse siivoamaan tytön huoneeseen koska siellä on rojua hujanhajan. Mitään varsinaista krääsää siellä ei ole, eli siellä on pet shoppeja, nukkeja, nukenvatteita, kyniä, piirrustuksia, legoja, kirjoja, lehtiä jne. leviänä ympäriinsä. Tavaraa on kieltämättä paljon vaikka osa onkin jo karsittu pois.

Ja koska mut on täällä haukuttu kerran jos toisenkin diktaattoriäidiksi niin ennen kuin langetan sanktion niin haluaisin nyt tietää miten te muut toimisitte tässä tilanteessa?

Lopputuloksen kun pitää olla se, että huone siistiytyy ja mikä tärkeintä, se myös pysyy siistinä.
 
Mätä kamat lattialta jätesäkkiin ja vie jemmaan. Äläkä anna takaisin, ennekuin ootte tehneet asiasta kirjallisen paperin. Sovitte, mitä tytön viikkorutiineihin kuuluu, teette listan vaikkapa jääkaapin oveen. Kun homma on hoidettu kunnolla, saa laittaa rastin. Ja sit loppuviikosta katotaan onko hommat suoritettu ja maksat siitä viikkorahaa. Esim euron tai kaks.

Meillä toimii. Ipanoiden pitää tehdä iltapuuhat reippaasti, siistiä omaa huonetta säännöllisesti, viedä roskapussi, tyhjentää tiskaria, sit jotain pientä ylimääräistä.
 
tavarat jätesäkkiin ja säkki "roskiin" tai sanot suoraan et tästä lähin kaikki menee varastoon jos et siivoa huonetta pyydettäessä ja jos huone ei pysy siistinä ne menee lopuksi roskiin/kirpparille/lahjoituksiin...tuo auttaa meillä aina, kun huone alkaa olla tyhjä,niin johan sitä alkaa kaipaamaan leluja ja pysyvätkin paikoillaan jonkun aikaa leikin jälkeen
 
r
Annat vielä yhden mahdollisuuden: joko siivoaa tänään huoneensa klo 16 mennessä, tai sitten lähtevät pois viikkoraha, tietsikka-aika, lastenohjelmat kaverin vierailu tms. sopiva rangaistus, mikä nyt teidän tilanteeseen on paras. Jos ei ole klo 16 mennessä siistiä, niin rapsahtaa rangaistus, sinä siivoat huoneen ja laitat kaikki hujan hajan olevat lelut jätesäkissä jonnekin sellaiseen paikkaan josta lapsi ei niitä löydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pihalle ennen kuin huone on siivottu, tämä toimii meillä. Siistinä se ei pysy millään, mutta jos päivittäin siivoaa, ei hommaa tule niin paljon.
Ei auta...ei siis tosiaankaan. Jos kertoisin montako päivää tyttö on ollut putkeen sisällä, niin mut leimattais TAAS diktaattoriksi, jotta jätän kertomatta :whistle:

Ja ollaan juteltu ja sovittu päivittäisestä siivouksesta, mutta toteutus uupuu.
 
---
annat 2 vaihtoehtoa; joko tulee itse keräämään lelut tai otat jätesäkin ja keräät ne sinne. kaikki. sanot että viet roskiin ne kun ei kerran järjestys pysy, mutta viet salaa ne varastoon. tää tehoo meillä. 2 jätesäkillistä vein kuukaudeks pois ja sitä kitinää riitti ja piisas kyllä. nyt otetaan vaan ne millä leikitään, kerätään ja alotetaan uus leikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
mukavat asiat pois ja pikkuhiljaa niitä sit takasinpäin kun huone rupee pysyy siistinä. Näin meillä on kohta 6v pojan kanssa toimittu.
Testattu, ei toimi. Huoneessa saa olla ehkä sen 10 tavaraa, muutoin tyttö parkuu että on liikaa siivottavaa ja ettei jaksa siivota niin paljon (vaikka sekoittaa siis jaksaa sen määrän ihan näppärästi).
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja k:
ja sitten hommaat jonkun laatikon johon rupeet vaan kylmästi keräämään tavaroita pois häneltä. Saa takaisin sitten kun osaa siivota. Toimii ainakin 4 vuotiaalla.
Lisään vielä, että välillä huone on ollut kovin tyhjä. vaatteista lähtien.
 
gds
jätesäkkiin kaikki mikä ei ole oikeella paikallaan. säkki varastoon, kohta ei oo siivottavaa, ja tavarat palautuu ja ähtee taas jos tarvis, usein riittää pelkkä uhkailu ja säkin heilutus meillä
 
a
Mä todennäköisesti antaisin viimeisen ukaasin että jos iltaan mennessä ei ole huone siistiytynyt tulen itse jätesäkin kanssa kasaamaan rojut pois ja niiden perään on sen jälkeen turha kysellä. Ja myös tekisin näin. Meidän lapset on kyllä vähän pienempiä vielä mutta samalla tekniikalla mennään, vähän kevennettynä. Kouluikäiseltä mun mielestä voi jo odottaa omista tavaroista huolehtimista.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
mukavat asiat pois ja pikkuhiljaa niitä sit takasinpäin kun huone rupee pysyy siistinä. Näin meillä on kohta 6v pojan kanssa toimittu.
Testattu, ei toimi. Huoneessa saa olla ehkä sen 10 tavaraa, muutoin tyttö parkuu että on liikaa siivottavaa ja ettei jaksa siivota niin paljon (vaikka sekoittaa siis jaksaa sen määrän ihan näppärästi).
Sit vaan kylmästi tavaraa vaikka myyntiin. Ei siis tarvitse niin paljoa.
 
Jos ei siivoa, niin äiti siivoaa. Ja silloin voi sitä tavaraa hävitä lopullisesti.
Kamat jätesäkkiin ja sitten istutaan tyhjässä huoneessa. That's it. Tai sitten otetaan pois, joku tärkeä tavara määräajaksi. Meillä esim. teini menettää tietokoneensa 1-14 vrk:si, riippuu mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Tämä ei ole mikään lepokoti. Enkä mä ole mikään piika.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Tavarat "roskiin" eli vaikkapa varastoon määräajaksi x.
Ei auta. Ollaan ihan totta kokeiltu tätä. Tuo lapsi ei anna niin suurta painoarvoa yhdellekään tavaralle että niiden takia jaksais nähdä vaivaa.
Vie kaikki pois, siis ihan kaikki :D Jätä huoneeseen sänky vaan, eikö sittenkään toimi? :xmas: :D
 
gds
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Tavarat "roskiin" eli vaikkapa varastoon määräajaksi x.
Ei auta. Ollaan ihan totta kokeiltu tätä. Tuo lapsi ei anna niin suurta painoarvoa yhdellekään tavaralle että niiden takia jaksais nähdä vaivaa.
no miks sillä on rojua?
eikö oo sama sun laittaa kaikki varastoon vaikka viikoksi-kahdeksi, jos ei tarvii, niin pitäkää kirppis, ja ostakaa rahoilla vaikka luettavaa
 

Yhteistyössä