Mikä on sinun punainenvaate kotitöissä??

• Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
aamuvirkee
pölyjen pyyhkiminen. en tajua, mikä siinä on niin vaikeaa.

tykkäisin pestä lattiat ja ikkunat, jos mukula ei olis sielä saavissa samalla lotraamassa ja liukastelis. pyykkien pesu on niin rutiinia, etten näe sitä enää edes kotityönä. samoin tiskien koneeseen latominen. tiskaaminen ei yksinasuessa tuottanut tuskaa, mutta alkaa sitä kaikki kotityöt sapettaa, kun ei ole rauhaa ja aikaa tehdä niitä kunnolla.

55555
Aika moni juttu on ihan mukavaa itseasiassa. Tiskaamisesta esim tykkään (vaikka senkin kanssa välillä vitkuttelen...). Inhottavimmat on varmaan, vessanpöntön pesu, ja kylppärin viemärin siivous... Sinne kertyy aina niin paljon hiuksia ja hyi hitto kun ekaa kertaa tässä kerrostaloasunnossa asuessa siivosin sen niin siellä oli edellisen asukkaankin mönjät, YÖK... Hiussieppariverkko oli käytössä mutta piti ottaa pois, koska vesi ei mennyt kunnolla viemäristä alas sen tyhmän verkon läpi...

"yx vaan"
Ehdottomasti imurointi! Rakkine koko ajan jossain jumissa, suulake ei mahdu huonekalujen alle ja siksi pitää rehata niitä edes takaisin...mmrrrrrrr... Ärsyynnyn jo ajatuksesta!

Vessojen pesu ja pikkueteisen siivoaminen. Molemmat "pieniä koppeja" mutta samassa ajassa siivois olkkarin ja vähän muutakin. Siis turhauttavaa. Pyykit on ihan jees (mut on siedätetty kun on kaksi housuun ja sänkyyn pissaavaa lasta) ja silittäminen on kivaa, paikoilleen vieminen ei niin kivaa. Palstalaisten pitäis perustaa kotityörinki, kierrettäis toisetemme kodit ja jokainen tekis tunnin pari sitä hommaa josta tykkää. Kaikilla koti kiiltäis :D.

"vieras"
Pikkutavaroiden laitto "oikeille" paikoille. Niitä kun kertyy helposti yhteen pöydän kulmaan.

Ja kaikki muu tavaroiden oikeille paikoille laittaminen. Sisustaminen on ihanaa, mutta se, että lapsiperheessä varsinkin löytyy sukkaa, lelua, kyniä + kaikkea muuta joka kolosta, niin niiden vieminen oikeille paikoille on ärsyttävintä siivouksessa. Niitä kun saa koko ajan olla viemässä. 2 vuotias ei vielä oikeen ymmärrä siivota jälkiään.

Imurointi on ihanaa. Lattian pesu ihan kivaa, samoin pöytien puhdistaminen yms muu puhdistus.

Lattiakaivojen ja muiden putkien puhdistaminen inhottavaa ja vihaan.

Roskien viemistä vihaan myös. Vanhojen ruokien poistaminen jääkaapista, tyhjentäminen roskiin, kun kukaan ei ole syönyt ja esihuuhtelu. tiskikoneen tyhjentämistä vihaan myös. Täyttö on ihan mukavaa kun saa pöydät puhtaaksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;27795148:
mä kuulun kans ryhmään ketä odottaa teknologian keksivän "itsestään-kaappiin-takaisin-menevän-pyykin".. :wave: :D siis just se narulta kaappiin laitto meilläkin kusee.. :/
Vinkki vitonen: Meillä oli just kans toi sama ongelma. Kunnes kekkasin. Uutta koneellista pyykkiä ei SAA pestä ennen kuin entinen koneellinen on hoideltu kaappeihin. Ja mä siis silitän kaikki paidat, t-paidat, puserot, housut ja tyynyliinat -kuivausrummun jälkeenkin. Tällä tavalla mä olen onnistunut siinä ettei puhdas pyykki retaja enää kodinhoitohuoneessa.

Tuo puhtaiden pyykkien kaapitus on täälläkin ongelmana, samoin uunin/mikron/jääkaapin pesu. Imurointia inhoan niin syvästi, että meillä on tehty miehen kanssa jako asiasta. Hän imuroi ja mä hoidan tiskit sekä pesen tarvittaessa lattiat.

Silittäminen on kivaa, sitä vaan tulee tehtyä niin harvoin.

ikkunoiden pesu, pölyjen pyyhintä ja silitys. Tosin en kyllä silitäkään oikeastaan mitään. Ja ikkunat pesen luvattoman harvoin. Mies ei onneksi niin inhoa pölyjen pyyhintää, joten kun yhessä siivotaan, mä järjestän ja mies pyyhkii pölyt. Sit jompikumpi imuroi ja mä pesen lattiat.

"vaimoke"
Ei ne kotityöt itsessään ...mutta jos henkilö, joka ei hiukkaakaan osallistu niihin, tulee lopuksi työn jälkeä arvostelemaan "Olisin tehnyt paremmin" saa verenpaineeni kohoamaan.

"vieras"
Tykkään kotitöistä noin yleensä, mutta silittäminen on kyllä perseestä. Silitänkin vain juhlavaatteet ja sellaiset helposti rypistyvät arkivaatteet, jos ne sitä kaipaa. En tajua ihmisiä, jotka jaksavat silittää tyyliin t-paidatkin.

Puhtaiden vaatteiden viikkaaminen on mustakin tylsää. Yleensä noukin aamulla tarvittavat vaatekappaleet kuivaustelineestä.

töpseli
Vessojen pesu, tiskikoneen täyttö (ikinä en osaa täyttää sitä sillä logiikalla, millä mies haluaa sen täytettävän, jotta se on optimaalisin ja sinne mahtuu mahdollisimman paljon), jääkaapin pesu, tavaroiden paikoilleen laitto (niitä tavaroita kertyy vaan päivän aikana joka paikkaan hillittömät määrät ja kaikki tietysti kuuluu eri huoneisiin ja eri paikkoihin) ja kaiken aloittaminen.

Mä tykkään imuroida, pestä lattioita, pyyhkiä pölyjä ja pedata vuoteita.

töpseli
[QUOTE="vieras";27797911]Tykkään kotitöistä noin yleensä, mutta silittäminen on kyllä perseestä. Silitänkin vain juhlavaatteet ja sellaiset helposti rypistyvät arkivaatteet, jos ne sitä kaipaa. En tajua ihmisiä, jotka jaksavat silittää tyyliin t-paidatkin.

Puhtaiden vaatteiden viikkaaminen on mustakin tylsää. Yleensä noukin aamulla tarvittavat vaatekappaleet kuivaustelineestä.[/QUOTE]

Mun mies silittää meidän kaikkien kaikki vaatteet (no ei alusvaatteita). Omat treenipaitansakin silittää. Hyvä niin, koska samalla se siis myös pesee ja viikkaa koko perheen vaatteet ja laittaa paikoilleen. Mä en itse silittäis muuta, kun juhlavaatteet, mutta onhan ne vaatteet paljon paremman näkösiä silitettyinä ja pysyy paremmassa kunnossa ja vaaterivit on kauniimmat kaapissa.

[QUOTE="vieras";27796461]Miksi?

... pikkutuhmia mielikuvia. :D[/QUOTE]

Siksi,etten eläissäni ole vielä löytänyt mopia jolla tulisi puhtaampaa ja siistimpää jälkeä,kuin kontaten pestessä.
Tai sit mä en vaan osaa käyttää niitä. :D

Ehdottomasti pyykkien viikkaus ja silitys, ikkunoiden pesu ja sauna+suihkutilojen pesu.

Imurointi meillä on jokapäiväistä, joten sitä ei edes enää laske kotitöiksi samoten kuin vuodevaatteiden vaihto, inhosin ennen lakanoiden vaihtamista.

Mä tykkään siivota keittiötä, pyyhkiä pöydät, pinnat ja hoitaa tiskit. Kaappien siivoamiseen voisi joskus löytyä enempikin energiaa, tällä hetkellä niissä vallitsee täydellinen kaaos, etenkin kun astioita on aivan liikaa ja pussin nyssyköitä siellä sun täällä. Yleensä siivouspäivätkin alkaa keittiön putsaamisella :)

Lattioiden peseminen ja mattojen kantaminen telineelle on myös yksi kompastuskivi, jonka teen hampaita kiristellen.

Puhtaiden pyykkien viikkaus. Meillä puhtaat vaatteet nakataan kuivurista ikeakassiin, ja siellä ne odottaa pari viikkoa kunnes ehkä jaksan tehä niille jotain. Sukkia en parittele koskaan, vaan ne kaivetaan aina sekalaisesta korista tarpeen mukaan.

Yhteistyössä