auttakaa
Jos ajatellaan että on olemassa mummoja, pappoja, isomummoja jne.. Niin mikäs äidin äidin isä on minulle?
lankoAlkuperäinen kirjoittaja no :mikäs on minun veljeni minun miehelleni? Eikös miehen siskot ole minun kälyjä??
Niin olikin! kiittiAlkuperäinen kirjoittaja ökö:lankoAlkuperäinen kirjoittaja no :mikäs on minun veljeni minun miehelleni? Eikös miehen siskot ole minun kälyjä??
Hä? Nyt jäi isoisästä yksi "iso" pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isoisä, jos isomummu on sinulle äidin/isän äidinäiti. Jotkut kun sanoo äidinisääkin jo isoisäksi.
No isoisä, isopappa jne. Riippuu miten siellä päin sanotaan. Esim mulle isän äiti/isä on mummu/pappa ja isän äidin isä on isoisä. Ja isän äidin äiti on isomummu.Alkuperäinen kirjoittaja eli:eli siis isän äidin isä on MIKÄ?
Edelleen se isoisoisä, isoukki, isovaari, isopappa!!!! Ette oo tosissanne kysymässä tällaista?????Alkuperäinen kirjoittaja eli:eli siis isän äidin isä on MIKÄ?
eiAlkuperäinen kirjoittaja Poolo:Täysin ohi aiheen, mutta jostain kuulin tavallaan kompakysymyksen, että voiko mies mennä leskensä sisaren kanssa naimisiin? Tahallaan jätän vastaamatta tähän ainakin vielä.
Niin jos isomummu on ap:lle äidin isän äiti, niin eikö silloin äidin isän isä ole isoisä/pappa/vaari. Minulle isovanhemmat on mummuja ja pappoja ja heidän vanhemmat on isomummuja ja isoisiä. Riippuu mistä päin maailmaa ollaan ja miten sanotaan.Alkuperäinen kirjoittaja zii:Hä? Nyt jäi isoisästä yksi "iso" pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isoisä, jos isomummu on sinulle äidin/isän äidinäiti. Jotkut kun sanoo äidinisääkin jo isoisäksi.
Taas joutuu kyllä ihmettelemään, että miten ap ei tällaista asiaa ole ihan itse tajunnut... Että mummon isä on isoisoisä tai isovaari tai isoukki tai isopappa.
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:Täysin ohi aiheen, mutta jostain kuulin tavallaan kompakysymyksen, että voiko mies mennä leskensä sisaren kanssa naimisiin? Tahallaan jätän vastaamatta tähän ainakin vielä.
Niinpä niin, eihän se ole mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja kjk:eiAlkuperäinen kirjoittaja Poolo:Täysin ohi aiheen, mutta jostain kuulin tavallaan kompakysymyksen, että voiko mies mennä leskensä sisaren kanssa naimisiin? Tahallaan jätän vastaamatta tähän ainakin vielä.![]()
Jaaha, ja missähän päin tämä maailma mahtaa olla? Teilläpäin ei siis ole omaa nimitystä esim. isoisäsi isälle?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin jos isomummu on ap:lle äidin isän äiti, niin eikö silloin äidin isän isä ole isoisä/pappa/vaari. Minulle isovanhemmat on mummuja ja pappoja ja heidän vanhemmat on isomummuja ja isoisiä. Riippuu mistä päin maailmaa ollaan ja miten sanotaan.Alkuperäinen kirjoittaja zii:Hä? Nyt jäi isoisästä yksi "iso" pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isoisä, jos isomummu on sinulle äidin/isän äidinäiti. Jotkut kun sanoo äidinisääkin jo isoisäksi.
Taas joutuu kyllä ihmettelemään, että miten ap ei tällaista asiaa ole ihan itse tajunnut... Että mummon isä on isoisoisä tai isovaari tai isoukki tai isopappa.