mikä on motivoinut teitä?

TheBigMama
Mä saan aina tasaisin väliajoin motivaatiopiikin itsestäni kun katson peiliin ja tuijotan vaakaa... Mulla on sellainen painoraja, jonka yli paino ei missään tapauksessa saa nousta. Kun alkaa paino lähennellä tuota rajaa, alkaa motivaatiota taas löytyä.

Ja laihdutuksen mittaan motivoituu koko ajan enemmän ja enemmän, kun huomaa mitä läskien alta kuoriutuukaan ;) Täältä palstalta saa varmasti hyvää tsemppiä ja erilaisia laihdutusyhteisöjä löytyy netistä paljonkin, josta saa vertaistukea. Jos laihdutettavaa on paljon, kannattaa mennä painonvartijoihin, ryhmäpaine antaa oivallisen lisänsä motivaatioon!

tähän pitänee kantaa kortensa kekoon, olen mie sen verran tälle palstalle velkaa.

mie vaan söin ja söin sen kummemmin ajattelematta. peilikuva alkoi vähän irviä ja vaatteet kutistu, mutta mitäs siitä, aattelin. on sitä maailmassa muutakin kuin ulkomuoto. toisaalta oli helpottavaa antaa itsensä levitä, niin sai kulkea rauhassa.

lopulta toisessa raskaudessa lääkäri totesi, että miulla on raskausdiabetes. ai miulla vai? vihjaatko, että olen lihava mitä?! :eek:

oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni, sillä eihän täällä kukaan ikuisesti elä, mutta saisi se aika olla kuitenkin mahdollisimman pitkä.

sain neuvolasta simppelit ohjeet (sokeriklubin ekalla sivulla) ja määrät mitä syödä. on ollut kohtuuttoman helppoa, täytyy sanoa. hirmu paljon apua noiden ohjeiden lisäksi on ollut siitä, että on voinut käydä täältä hakemassa tukea ja vinkkejä samassa veneessä olleilta.

kyllähän se sokeri vieläkin suussa sulaa, joten tää projekti jatkuu sen ajan mitä tämä elämänkohennus miulle niitä vuosia - toivottavasti - lisää antaa. mutta voin sanoa, että kyllä kannattaa.

kaupassa on kiva ostaa ennen niiltä miniatyyrivaatteilta näyttäneitä takkeja jne, kun pari vuotta sai hakea kampeet sieltä isoimmasta päästä.

siis lookki tuli bonuksena, mutta tärkeintä on tietysti terveys. tehkää ihmiset kaikki riskitestit esim. diabetesliiton sivuilla, varsinkin jos vyöröllä ylimääräistä. ajatelkaa kaikkia sydänvaivoja, jotka seuraavat verenpaineesta ja suonten rasvoittumisesta jne. siis pelotelkaa itsenne henkihieveriin nyt, niin saa elää pidempään sit. ;)

ja koska tässä motivaatiota kysellään, niin mietitään otsat kurtussa millaista terveystapakasvatusta siirrämme lapsillemme? siis onko se sitä sipsii (meillä syövät just kyllä popkornia olkkarissa ;) ) ja limppaa, vai jotain vähän yksinkertaisempaa ja ihmisystävällisempää?

kaikille isot tsemppi- :hug: ; tämä on just se hyvä päivä aloittaa parempi elämä! :saint: <br><br>

Tuohon en oikeastaan itsekään osaa vastata, että mikä minua motivoi.
Itse olen päättänyt sen, että painan vielä joku päivä sen 55 kg, jonka painoin ennen esikoisen raskautta, ni se motivoi ja mies tietenkin, joka kehuu koko ajan. Ja tietenkin se, että vaatteet mahtuu paremmin päälle ja pienemmät kanssa.

Yhteistyössä