Mikä on mongolipoimu silmässä?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"Kisu"
Semmonen. Jos ruvetaan rotukyttääjiksi, niin aika moni suomalainen on liian tumma liian neekerinnenäinen, liian paksuhuulinen, luisuotsainen ja vinosilmäinen "suomalaisen näköiseksi".
 
Minun serkullani oli mongolipoimut silmissä, ja myös hänen lapsellaan. Myös minun nuorimmalla pojallani on, mutta hänellä on aika matala nenänjuuri, joten voi olla että johtuu siitä ja kasvun myötä häviää...

Meillä on sukujuuria idässä.

Minun mielestäni kiehtova, eksoottisen näköinen piirre :)
 
Ruotsalaisethan luokittelivat suomalaiset aikoinaan mongoleiksi. Siksi osaan kansasta vetosi niin syvästi, kun kelvattiinkin Aatun remmiin.
Eikös tuo mongoliteoria suomalaisrodusta syntynyt kuitenkin alunperin ihan muilla (ranskalaiset?) tahoilla? Voi toki olla että se ruotsalaisten (ja suomenruotsalaisten) tekemä luokittelu sattui sitten vielä syvemmälle kansalliseen itsetuntoon. ;)
 
Entinen Ksantippa S.
Eikös tuo mongoliteoria suomalaisrodusta syntynyt kuitenkin alunperin ihan muilla (ranskalaiset?) tahoilla? Voi toki olla että se ruotsalaisten (ja suomenruotsalaisten) tekemä luokittelu sattui sitten vielä syvemmälle kansalliseen itsetuntoon. ;)
En muista mistä mongoliteoria oli lähtöisin, mutta varmasti siinä oli takana muitakin kuin ruotsalaisia. Harrastuneisuutta rotuoppeihin taisi olla tuohon aikaan vähän joka maassa.

Mutta jos unohdetaan menneiden vuosisatojen pseudotieteet ja katsotaan ihan silmämääräisesti, niin venäläisiltähän me taidamme näyttää, ainakin minun mielestäni. Korkeat poskipäät, kellertävä iho, raskaat silmäluomet. Vladimir Putinin voisi hyvin kuvitella istuvan kahvikupin edessä firman johtoportaan palaverissa - tai ainakin plösömpänä versiona.
 
En muista mistä mongoliteoria oli lähtöisin, mutta varmasti siinä oli takana muitakin kuin ruotsalaisia. Harrastuneisuutta rotuoppeihin taisi olla tuohon aikaan vähän joka maassa.

Mutta jos unohdetaan menneiden vuosisatojen pseudotieteet ja katsotaan ihan silmämääräisesti, niin venäläisiltähän me taidamme näyttää, ainakin minun mielestäni. Korkeat poskipäät, kellertävä iho, raskaat silmäluomet. Vladimir Putinin voisi hyvin kuvitella istuvan kahvikupin edessä firman johtoportaan palaverissa - tai ainakin plösömpänä versiona.
Joo, varsinkin Euroopassa se oli kova juttu. Harrastettiinhan sitä Suomessakin vähän, sen verran sopivasti että saatiin edes nimellisesti pistää kampoihin just tuolle siihen aikaan nololle mongoliteorialle.

Ulkonäöltään suomalaiset tosiaan muistuttaa minustakin aika pitkälti venäläisiä, tyyli on sitten kuitenkin erilainen.
 
Meille opettaja kertoi, kuinka hänen joku tuttavansa synnytti USA:ssa. Lapsella oli nämä poimut silmissä(kuten monella suomalaisella vauvalla). Paniikissa siinä sitten lääkärit totesivat, että valitettavasti teille on syntynyt down- lapsi. No ihan terve vauv akyllä oli, mutta ilmeisesti Ameriikassa lapset syntyvät ilman poimuja :)
 
"vieras"
Mulla on tuommoset. Ala-asteella niistä aina v*ttuiltiin ja olinkin sitä mieltä, että heti kun mahdollista ne pitää leikata pois, mutta eipä nuo enää haittaa yhtään :)
 

Yhteistyössä